توصیه پزشکی: وسط فعالیت‌های کاری با موبایل بازی کنید تا خسته نشوید

در پایان این بررسی مشخص شد تنها گروهی از افراد که بازی موبایلی انجام دادند موفق شدند پس از اتمام زمان استراحت خستگی خود را برطرف کرده باشند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – آیا می‌دانستید بیش از ۵۰ درصد آمریکایی‌ها به صورت مرتب با علایم بیماری از جمله خستگی‌های مفرط، استرس و اضطراب در کار مواجه می‌شوند؟ ممکن است شما هم چنین تجربه‌ای را داشته باشید که در جریان فعالیت‌های روزانه خود نشانه‌های مذکور را ببینید. در این شرایط ممکن است در گوشه‌ای از محل کار خود یا آشپزخانه بروید و به صورت مخفیانه با تلفن همراه خود بازی کنید تا خستگی برطرف شود. این تجربه بسیار ارزشمندی است. زیرا با این کار جلوی افزایش استرس‌های خود را می‌گیرید و اجازه نمی‌دهید ادامه فعالیت‌های روزانه علایم مذکور را در بدن شما تشدید کند.

نتایج حاصل از یک مطالعه جدید در دانشگاه فلوریدا هم این مسئله را تایید کرده است. محققان دریافتند بازی‌های موبایلی به صورت شگفت‌انگیزی روی مغز تاثیر می‌گذارند و زمانی که کارهای خسته‌کننده و طولانی را در طول روز انجام می دهید، به کمک بازی‌های موبایلی می‌توانید این خستگی را از مغز دور کنید.

توصیه پزشکی: وسط فعالیت‌های کاری با موبایل بازی کنید تا خسته نشوید

در این بررسی ۶۶ نفر حضور داشتند و محققان از آنها خواستند فعالیت‌های رایانه‌ای تکراری و غیرجذاب را برای مدت زمان مشخص دنبال کنند. این بررسی به گونه‌ای طراحی شده بود که شبکه شناختی مغز در افراد مذکور خسته شود و توان آن کاهش یابد.

سپس برای افراد مذکور زمان استراحت در نظر گرفته شد و در طول این زمان آنها به سه گروه تقسیم شدند. نخستین گروه یک بازی موبایلی به نام «سوشی کَت ۲» را انجام داد، گروه دوم آروم یک گوشه نشست و به هیچ گونه دستگاه موبایلی دسترسی نداشت، و گروه سوم نیز تمرین‌های آرامشی علمی را دنبال کرد.

در پایان این بررسی مشخص شد تنها گروهی از افراد که بازی موبایلی انجام دادند موفق شدند پس از اتمام زمان استراحت خستگی خود را برطرف کرده باشند. کارشناسان با بررسی‌های نهایی به این نتیجه رسیدند که بازی های موبایلی باعث می‌شود ذهن فرد به طور کامل از درگیری‌های کاری دور شود و جلوی استرس‌های کاری گرفته شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا