تولید «آیپاد نانو» و «آیپاد شافل» اپل برای همیشه متوقف شد

اپل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از این پس تولید دستگاه‌های چندرسانه‌ای قابل حمل «آیپاد نانو» و «آیپاد شافل» را کنار می‌گذارد و در همین راستا نام محصولات مذکور از روی سایت اینترنتی اپل حذف شود.

موبنا، رضا خواجه‌وند – اپل همه مدل‌های سری دستگاه‌های چندرسانه‌ای قابل حمل آیپاد را کنار گذاشت و این خط تولید را تقریبا غیرفعال کرد تا فقط یک مدل از آنها را به تولید برساند: آیپاد تاچ. این شرکت امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از این پس تولید دستگاه‌های چندرسانه‌ای قابل حمل «آیپاد نانو» و «آیپاد شافل» را کنار می‌گذارد و در همین راستا نام محصولات مذکور از روی سایت اینترنتی اپل حذف شود.

برای «آیپاد تاچ» اپل نیز این نخستین به‌روزرسانی از سال ۲۰۱۵ به بعد محسوب می‌شود. این دستگاه هم‌اکنون با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی با قیمت ۱۹۹ دلار به فروش می‌رسد و مدل ۱۲۸ گیگابایتی آن ۲۹۹ دلار قیمت دارد. پیش از این مدل ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی دستگاه در بازار فروخته می‌شد.

تولید «آیپاد نانو» و «آیپاد شافل» اپل برای همیشه متوقف شد

«آیپاد تاچ» اپل نمایشگر لمسی ۴ اینچی با کیفیت ۶۴۰ در ۱۱۳۶ پیکسل را شامل می‌شود و برای آن پردازنده دوهسته‌ای A8 اپل در نظر گرفته شده است که البته در کنار آن پردازنده حرکتی کمکی M8 هم فعالیت می‌کند. رم این دستگاه یک گیگابایتی است و در قسمت پشت بدنه آن حسگر ۸ مگاپیکسلی دوربین دیجیتالی به چشم می خورد. دوربین سلفی دستگاه برای استفاده از قابلیت فِیس‌تایم ۱.۲ مگاپیکسلی است و باتری آن با توان ۱۰۴۳ میلی‌آمپر انرژی را در خود ذخیره می‌کند.

نوشته های مشابه

در بیانیه اپل گفته شد:‌ «امروز ما قصد داریم خط تولید آیپاد را ساده‌تر کنیم و فقط دوم دل از آیپاد تاچ را وارد بازار کنیم که قیمت آنها از ۱۹۹ دلار آغاز می‌شود. در این راستا تولید آیپاد شافل و آیپاد نانو برای همیشه متوقف شده است».

تولید «آیپاد نانو» و «آیپاد شافل» اپل برای همیشه متوقف شد

نخستین مدل آیپاد اپل که برای پخش فایل‌های صوتی MP3 ساخته شده بود، در اصل نخستین دستگاهی بود توانست محبوبیت دستگاه‌های موبایلی سخت‌افزاری اپل را بین جهانیان افزایش دهد و به گفته بسیاری از کارشناسان این محصول بود که بعدها توانست آیفون را محبوب کند. شرکت اپل با فاصله زمانی کوتاه «آیپاد شافل» و «آیپاد نانو» را وارد بازار کرد. نخستین مدل «آیپاد تاچ» در تاریخ پنجم سپتامبر ۲۰۰۷ وارد بازار شد که البته پس از ورود گوشی هوشمند آیفون این دستگاه هرگز نتوانست فروش مناسبی داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا