«دونالد ترامپ»: اپل سه کارخانه جدید در آمریکا می‌سازد

ترامپ در مورد این کارخانه های جدید توضیح دقیقی نداد و به درستی اعلام نکرد کارخانه‌ها در چه شهرهایی راه‌اندازی می‌شوند و چه محصولی تولید می‌کنند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که همیشه به وابستگی اپل به کارخانه‌های خارجی انتقاد کرده است و سعی دارد فرآیند تولید محصولات آن را وارد خاک آمریکا کند طی مصاحبه‌ جدید خود گفت که شرکت اپل سه کارخانه جدید در کشور آمریکا می‌سازد.

هنوز این خبر توسط شرکت اپل تایید نشده است و فقط ترامپ آن را اعلام کرده است. با این وجود رئیس جمهور آمریکا گفت «تیم کوک» مدیرعامل شرکت اپل تصمیم دارد سه کارخانه بزرگ و زیبا در این کشور راه‌اندازی کند.

ترامپ سال گذشته پس از انتخاب به عنوان رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با نشریه «تایم مگزین» توضیح داد که می‌خواهد اپل بهترین کارخانه‌های خود را در کشور آمریکا راه‌اندازی کند و حتی گام‌های بزرگتری نسبت به کارخانه‌های چینی بردارد.

ترامپ در مورد این کارخانه های جدید توضیح دقیقی نداد و به درستی اعلام نکرد کارخانه‌ها در چه شهرهایی راه‌اندازی می‌شوند و چه محصولی تولید می‌کنند. شرکت اپل اعلام کرده است که هم‌اکنون در خاک آمریکا بیش از ۸۰ هزار کارمند دارد و اگر بخش تامین قطعات، توسعه و تولید را هم خودش متقبل شود بیش از ۲ میلیون فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

«دونالد ترامپ»: اپل سه کارخانه جدید در آمریکا می‌سازد

در حالی که اپل فعالیت‌های خود را مبتنی بر برخی پیمانکاران آمریکایی پیش می‌برد و به واسطه قراردادهای خود با آنها برخی مدل‌های رایانه‌های مک را به تولید می‌رساند، ولی تولید محصولات محبوبی چون گوشی هوشمند آیفون و رایانه لوحی آیپد در کشور چین و در کارخانه‌هایی مانند فاکسون و پِگاترون انجام می‌شود. ترامپ در مصاحبه امروز خود توضیح داد که فاکسون تصمیم دارد یک کارخانه جدید در شهر ویسکونسین آمریکا تولید کند و قرار است در این کارخانه پنل‌های مخصوص نمایشگر برای گیرنده‌های تلویزیون ساخته شود و در کارخانه مذکور هیچ یک از قطعات اپل تولید نمی‌شود.

رئیس جمهور ترامپ در صحبت‌های خود گفت: «من با آقای کوک صحبت کردم، او به من قول داد سه کارخانه بزرگ بسازد – بزرگ، بزرگ، بزرگ. من پاسخ دادم که تو را به خوبی می‌شناسم و تا زمانی که کارخانه‌های تو به کشور آمریکا برنگردند اقتصاد آمریکا حرکت نخواهد کرد. او به من پاسخ داد این فرآیند در حال انجام است».

اپل از همان ابتدا تولید محصولات سخت‌افزاری خود را بر اساس قراردادهایی که با دیگر شرکت‌ها منعقد می‌کند پیش می‌برد و این شرکت بزرگ فناوری فقط یک کارخانه دارد که در کشور ایرلند واقع شده است. ساخت سه کارخانه جدید در آمریکا یک تغییر بزرگ در سیاست‌های اپل و اقتصاد آمریکا ایجاد می‌کند و مراکز تامین کننده قطعات مورد نیاز اپل با مشکل جدی مواجه می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا