پردازنده ۱۸ هسته‌ای اینتل وارد رایانه‌های شخصی شد

مدل جدید پردازنده Core i9 اینتل محصولی است که شرکت سازنده از آن به عنوان نخستین پردازنده ترافلاپ مخصوص رایانه‌های شخصی در جهان یاد می‌کند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – این روزها رقابت تنگاتنگی بین پردازنده Core i9 اینتل و نسل جدید پردزنده‌های پرقدرت ای‌ام‌دی آغاز شده است. شرکت اینتل در نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتکس که در تایپه برگزار شده بود از پردازنده ۱۸ هسته‌ای خود رونمایی کرد تا به پردازنده ۱۶ هسته‌ای ای‌ام‌دی پاسخ دهد و از این طریق بتواند حاکمیت خود را بر بازار جهانی رایانه‌های شخصی ثابت کند.

مدل جدید پردازنده Core i9 اینتل که با نام «اکستریم ادیشن آی۹-۷۹۸۰اکس‌ای» شناخته می‌شود، محصولی است که اینتل از آن به عنوان نخستین پردازنده ترافلاپ مخصوص رایانه‌های شخصی در جهان یاد می‌کند و به عبارت دیگر این پردازنده برای نخستین بار در جهان به رایانه‌های شخصی امکان می‌دهد اطلاعات را در سطح ترافلاپ پردازش کنند.

پردازنده ۱۸ هسته‌ای اینتل وارد رایانه‌های شخصی شد

این پردازنده که قرار است از اواخر سال جاری میلادی در رایانه‌های شخصی وارد بازار جهانی شود ۱۹۹۹ دلار قیمت دارد. خانواده پردازنده‌های Core i9 اینتل مدل‌های ضعیف‌تری را هم شامل می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: سری اکس پردازنده‌های Core i9 حاوی ۱۶ هسته، ۱۴ هسته، ۱۲ هسته و ۱۰ هسته که قیمت آنها بین ۹۹۹ تا ۱۶۹۹ دلار تغییر می‌کند. تمامی این محصولات مبتنی بر فناوری اسکای‌لِیک ساخته می‌شوند و نسبت به سری پردازنده‌های برادوِل-ای اینتل به‌ازای هر هسته پردازشگر ۱۵ درصد سریع‌تر عمل می‌کند و در حالت استفاده همزمان از چند هسته ۱۰ درصد سریع‌تر هستند.

این تراشه‌های سری Core i9 X با کد «بِسین فالز» شناخته می‌شوند و بسیار پرقدرت هستند. شرکت اینتل همچنین سه مدل جدید از سری پردازنده‌های Core i7 X خود را هم معرفی کرد که بین ۳۳۹ تا ۵۹۹ دلار قیمت دارد و یک مدل از پردازنده چهار هسته‌ای Core i5 هم با قیمت ۲۴۲ دلار عرضه شده است. تمامی این تراشه‌های جدید طی چند هفته آتی وارد بازار می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا