فیسبوک به دنبال ساخت گوشی پازلی با «پروژه Ara» گوگل

مرکز محرمانه توسعه خدمات فیسبوک که با نام Building 8 شناخته می‌شود هم‌اکنون تعداد زیادی از افرادی را استخدام کرده است که پیش‌تر در پروژه Ara گوگل مشغول به کار بودند.

موبنا, رضا خواجه وند – بسیاری از کاربران با «پروژه آرا» گوگل آشنایی دارند و به خوبی می‌دانند که شرکت مذکور بر اساس آن گوشی هوشمند پازلی می‌سازد تا کاربر به راحتی بتواند هر قطعه‌ای از دستگاه را که می‌خواهد، تعویض کند و ارتقا دهد. پروژه ساخت گوشی هوشمند ماژولار از سال‌های قبل در شرکت گوگل آغاز شد و تحقیقات گسترده روی آن انجام شد. در این زمینه برخی نمونه‌های اولیه گوشی مذکور هم به تولید رسید و البته موتورولا یک نمونه از این محصول را عرضه کرد. با این وجود چندی پیش گفته شد که این ایده در شرکت گوگل کنار گذاشته شده است و دیگر برای توسعه آن سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد.

البته مسئله مذکور به این معنی نیست که گوگل این طرح را به طور کامل متوقف کند. در آخرین خبرها گفته شد که فیسبوک تمایل زیادی به پروژه Ara نشان داده است و می‌خواهد از آن بهره ببرد. بر اساس گزارش جدید منتشر شده در خبرگزاری «بیزینس اینسایدر» مرکز محرمانه توسعه خدمات فیسبوک که با نام Building 8 شناخته می‌شود هم‌اکنون تعداد زیادی از افرادی را استخدام کرده است که پیش‌تر در پروژه Ara گوگل مشغول به کار بودند که از جمله آنها می‌توان به «رجینا دوگان» به عنوان مدیر اسبق توسعه این پروژه اشاره کرد که هم‌اکنون او مدیریت مرکز Building 8 را برعهده دارد.

فیسبوک به دنبال ساخت گوشی پازلی با «پروژه Ara» گوگل

این خبر در حالی منتشر شده است که شرکت فیسبوک چندی پیش یک حق امتیاز به ثبت رساند که به طور کامل مربوط به ساخت دستگاه‌های ماژولار و پازلی می‌شد و امکان اتصال آسان قطعات مختلف را فراهم می‌کرد. این حق امتیاز به صورت ویژه روی ساخت گوشی هوشمند و اسپیکرهای پازلی تاکید داشت که دقیقا پروژه Ara هم به همین شکل دنبال شده بود.

به هر حال، کارشناسان می‌گویند که اگر این پروژه در شرکت فیسبوک به صورت کاملا موفق جلو رود و سرمایه‌گذاری‌های گسترده روی آن صورت گیرد، از هم‌اکنون چند سال طول می‌کشد تا نخستین محصول در این زمینه عرضه شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا