۸ قابلیت آیفون ۸ که بیشتر از این نمی‌توان منتظر آن ماند (+عکس)

این گوشی هوشمند که قرار است از اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی به صورت رسمی وارد بازار جهانی شود، به نوعی پرقدرت‌ترین و پیشرفته‌ترین گوشی هوشمند در تاریخ خواهد بود و در اینجا فهرست بهترین امکانات به کار گرفته شده در آیفون ۸ آورده شده است.

موبنا، رضا خواجه‌وند – این روزها اخبار و شایعات فراوانی در مورد پرچمدار بعدی گوشی‌های اپل یعنی «آیفون ۸» به گوش می‌رسد که احتمالا آنها را خوانده‌اید. ولی کدام یک از این قابلیت‌ها شما را به وجد می‌آورد تا تصمیم به خرید این دستگاه موبایلی بگیرید؟

شکی نیست که اپل برای این گوشی هوشمند برنامه‌ریزی‌های فراوان دارد و قابلیت‌های بیشماری را برای آن در نظر گرفته است. «تیم کوک» مدیرعامل اپل چند ماه قبل در یکی از مصاحبه‌های خود توضیح داد به خاطر تولد ۱۰ سالگی آیفون تصمیم دارد این محصول را با قابلیت‌های منحصر به‌فردی روانه بازار کند که کاربران هنوز نسبت به آنها احساس نیاز نکرده‌اند و نمی‌دانند که گوشی هوشمند می‌تواند چنین خدماتی را هم ارایه دهد. با این توضیحات آیا از هم‌اکنون می‌توان حدس زد مدل جدید آیفون چه امکاناتی دارد؟

باید اعتراف کرد فرآیند طراحی، توسعه و تولید آیفون بسیار محرمانه است و هیچ کس به درستی نمی‌داند محصول جدید شرکت اپل به شکل و با چه قابلیت‌هایی عرضه می شود. ولی در این میان برخی منابع آگاه در شرکت‌هایی که قطعات مورد نیاز گوشی اپل را تامین می‌کنند به اخبار و اطلاعاتی دسترسی دارند که از روی آنها می‌توان امکانات آیفون بعدی را پیش‌بینی کرد.

به هر حال، بهتر است به جای آنکه بخواهیم با اطمینان کامل در مورد امکانات آیفون بعدی حرف بزنیم، بر اساس اخبار موثقی که تا امروز منتشر شده است قابلیت‌های آن را مورد تحلیل قرار دهیم. این گوشی هوشمند که قرار است از اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی به صورت رسمی وارد بازار جهانی شود، به نوعی پرقدرت‌ترین و پیشرفته‌ترین گوشی هوشمند در تاریخ خواهد بود. در اینجا فهرست بهترین امکانات به کار گرفته شده در آیفون ۸ آورده شده است.

۸ قابلیت آیفون ۸ که بیشتر از این نمی‌توان منتظر آن ماند (+عکس)

  • طراحی متفاوت

نخستین نکته‌ای که می‌توان به آن اشاره کرد طراحی متفاوت «آیفون ۸» است. شرکت اپل تصمیم دارد به صورت همزمان دو گوشی هوشمند «آیفون ۷اس» و «آیفون ۷اس پلاس» را هم روانه بازار کند که البته احتمال می‌رود طراحی و شکل ظاهری آنها شبیه به «آیفون ۷» و «آیفون ۷ پلاس» باشد. گوشی هوشمند «آیفون ۸» با شکل ظاهری کاملا متفاوت عرضه می‌شود و منابع آگاه می‌گویند نمایشگر آن تا لبه‌های دستگاه امتداد پیدا کرده است تا هیچ دکمه و کلید سخت افزاری روی آن موجود نباشد. از این نظر می‌توان آن را مشابه «گلکسی اس۸» سامسونگ دانست. البته کارشناسان می‌گویند نوع طراحی متفاوت «آیفون ۸» آن را نسبت به پرچمدار سامسونگ کاربردی‌تر کرده است و یک انقلاب تازه در طراحی گوشی‌های هوشمند ارایه می‌کند. بدنه این محصول به طور کامل از فلز ساخته شده و سطح روی آن را به طور کامل نمایشگر پوشانده است.

۸ قابلیت آیفون ۸ که بیشتر از این نمی‌توان منتظر آن ماند (+عکس)

  • اسکنر مخفی اثر انگشت

منابع آگاه می‌گویند اپل بالاخره تصمیم گرفته است این قابلیت را در «آیفون ۸» به کار گیرد. شرکت اپل همچنان روی پروژه حسگر اثر انگشت مخفی زیر نمایشگر کار می‌کند و در حال توسعه آن است. با این وجود پیش‌بینی شده است که «آیفون ۸» برای نخستین بار چنین قابلیتی را در اختیار کاربران بگذارد. از آنجایی که سطح روی این گوشی هوشمند را به طور کامل نمایشگر پوشانده است، جایی برای حسگر اثر انگشت باقی نمی‌ماند و اپل تمایلی ندارد و این بخش را به پشت بدنه انتقال دهد. به همین خاطر تنها راه باقیمانده این است که حسگر مذکور زیر نمایشگر جاسازی شود تا علاوه بر زیبایی، کارایی دستگاه هم افزایش یابد. منابع آگاه از ماه‌ها قبل این خبر را تایید کردند و توضیح دادند نمونه اولیه این حسگر ساخته شده است. فناوری که اپل برای حسگر مخفی اثر انگشت ساخته بسیار قابل اعتماد است و هم‌اکنون تولید انبوه آن آغاز شده است.

۸ قابلیت آیفون ۸ که بیشتر از این نمی‌توان منتظر آن ماند (+عکس)

  • حسگر دوگانه اثر انگشت

«آیفون ۷ پلاس» نخستین گوشی هوشمند اپل بود که حسگر دوگانه دوربین را شامل می‌شد. با این وجود «آیفون ۸» قرار است این قابلیت را به صورت متفاوت در خود جا دهد و لنز دوربین در آن بزرگتر شود. لنز دوربین «آیفون ۸» نسبت به «آیفون ۷ پلاس» بزرگتر است و این امکان را در اختیار کاربر می‌گذارد تا عکس‌های پورتره را بهتر تهیه کند. اینکه یک گوشی کوچکتر بتواند دوربین باکیفیت‌تری را ارایه دهد برای کاربران بسیار جذاب خواهد بود. هنوز به درستی مشخص نیست این دوربین دوگانه چه قابلیت‌های جدیدی را در خود جا داده است، با این وجود این اطمینان وجود دارد که دوربین «آیفون ۸» لنز دوگانه را شامل می‌شود.

۸ قابلیت آیفون ۸ که بیشتر از این نمی‌توان منتظر آن ماند (+عکس)

  • تراشه پیشرفته و پرقدرت A11

هر آیفون جدیدی که روانه بازار می شود که تراشه جدید و پیشرفته‌تر را هم در خود جا داده است تراشه‌های موبایلی اپل در سری محصولات A ساخته می‌شوند و هر سال یک مدل جدید از آنها عرضه می‌شود. از آنجایی که «آیفون ۷» با تراشه A10 عرضه شده بود، گوشی هوشمند «آیفون ۸» با تراشه A11 به دست کاربران می رسد. البته این تراشه با پردازنده دو گوشی «آیفون ۷اس» و «آیفون ۷اس پلاس» یکی است. کارشناسان می‌گویند سیستم عامل iOS 11 اپل بسیار پیچیده و پیشرفته طراحی شده است تا با این پردازنده سازگاری داشته باشد.

۸ قابلیت آیفون ۸ که بیشتر از این نمی‌توان منتظر آن ماند (+عکس)

  • شارژر بی‌سیم

اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم که شارژر بی‌سیم یک اتفاق تازه در عرصه گوشی‌های هوشمند محسوب نمی‌شود و از مدت‌ها قبل توسط محصولات مختلف به دست کاربران رسیده است. با این وجود منابع آگاه می‌گویند که «آیفون ۸» به عنوان نخستین گوشی هوشمند اپل با این سرویس عرضه خواهد شد. اپل از مدت‌ها قبل روی این پروژه کار می‌کرد و هم‌اکنون تصمیم دارد آن را در بهترین گوشی خود عرضه کند. اپل می‌کوشد شارژ بی‌سیم را متفاوت با آنچه که شرکت‌های دیگر تاکنون عرضه کرده بودند به دست کاربران برساند. برد این شارژر برای شارژ بی‌سیم «آیفون ۸» بیشتر است و امکانات پیشرفته‌تری را در خود جا داده است.

۸ قابلیت آیفون ۸ که بیشتر از این نمی‌توان منتظر آن ماند (+عکس)

  • تغییر طراحی باتری

شرکت‌های تامین کننده لوازم جانبی گوشی هوشمند اپل گزارش دادند این مرکز طراحی باتری «آیفون ۸» را به طور کامل تغییر داده است و باتری جدید به شکل حرف انگلیسی L ساخته می‌شود تا ظرفیت آن افزایش یابد. این اتفاق نسبت به باتری‌هایی که در مدل کنونی آیفون مورد استفاده قرار می‌گیرد کاملا متفاوت است و باید توجه داشت شکل ظاهری باتری‌های کنونی آیفون شبیه به یک مستطیل ساده است. منابع آگاه می‌گویند مرکز توسعه باتری‌های شرکت ال‌جی موسوم به LG Chem قراردادی را با اپل منعقد کرده است تا باتری‌های به شکل L را برای آن تولید کند و البته در برخی خبرها گفته شده است این باتری‌ها از سال ۲۰۱۸ در سری گوشی‌های «آیفون ۹» وارد بازار می‌شوند. با این وجود از ماه مه در رسانه‌های خبری مختلف گفته شد که «آیفون ۸» هم همین باتری را در خود جا داده است. پیش‌بینی می‌شود با این تغییرات ظرفیت باتری گوشی هوشمند «آیفون ۸» اپل ۳۰ درصد افزایش یابد.

۸ قابلیت آیفون ۸ که بیشتر از این نمی‌توان منتظر آن ماند (+عکس)

  • نمایشگر کاملا متفاوت

شرکت اپل برای نمایشگر رایانه لوحی «آیپد پرو» یک قابلیت کاملا متفاوت عرضه کرد که از آن با نام True Tone یاد می‌شود. این قابلیت امکان می‌دهد تا دستگاه به صورت کاملا خودکار تن رنگ‌ها را متناسب با فضای پیرامون که کاربر در آن قرار گرفته است، تغییر دهد. بر این اساس می‌توان گفت رنگ‌هایی که در نمایشگر این تبلت به نمایش درمی‌آیند همواره طبیعی هستند. پیش از آنکه گوشی هوشمند «آیفون ۷» وارد بازار شود گمانه‌زنی‌های فراوانی صورت گرفته بود که بر اساس آن گفته می‌شود اپل قرار است این فناوری را در گوشی مذکور به دست کاربران برساند. با این وجود هم‌اکنون منابع آگاه اعلام کردند که «آیفون ۸» همراه با این فناوری روانه بازار می‌شود.

۸ قابلیت آیفون ۸ که بیشتر از این نمی‌توان منتظر آن ماند (+عکس)

  • همه قابلیت‌های کاربردی داخلی

اپل تصمیم گرفته است «آیفون ۸» را در قالب یک پدیده بزرگ وارد بازار جهانی تلفن‌های همراه کند و البته به جز مواردی که گفته شد نکاتی دیگری هم وجود دارد که این گوشی هوشمند را از محصولات مشابه موجود در بازار متمایز می‌کند. نمایشگر یکپارچه، باتری جدید، شارژر بی‌سیم و … بخشی از قابلیت‌های جدید آیفون جدید محسوب می‌شوند. همه این موارد در کنار قابلیت‌های جدید نسخه جدید سیستم عامل iOS خود را نمایان می‌کنند. به هر حال باید منتظر ماند و دید این مجموعه یکپارچه از قابلیت های پیشرفته چگونه می‌تواند توجه کاربران را به خود جلب کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا