پرندگان خشمگین (Angry Birds)

Angry Birds بازی جالبی که خیلی زود به شهرت جهانی رسید.

موبنا – این بازی اولین بار در دسامبر ۲۰۰۹ و توسط شرکت  Rovio Mobile فقط برای پلتفرم‌های مبتنی بر سیستم عامل‌های iOS و Maemo به بازار عرضه شد.

 بعد از اینکه این بازی با استقبال گسترده‌ی مردم مواجه شد، صاحبان آن تصمیم گرفتند بازی را برای سایر سیستم عامل‌ها نیز تولید کنند و از این رو اکنون Angry Birds را می‌توان بر روی سیستم عامل‌های Android، Symbian، Windows phone و BlackBerry نیز نصب کرد و از آن لذت برد.

Angry Birds درباره‌ی پرندگان بدون بال و بامزه‌ای است که بازیکن با شلیک آن‌ها به جهت‌های مختلف سعی می‌کند خوک‌های سبز مزاحم را بکشد!

در واقع داستان بازی از این قرار است که خوک‌های سبز تخم‌های پرنده‌ها را دزدیده‌اند و آن‌ها را پنهان کرده‌اند، حالا شما ارتشی از پرندگان خشمگین در اختیار دارید که قرار است با ‌آن‌ها به جنگ خوک‌های سبز بروید.

 خوک‌ها نیز برای محافظت از خود ساختمان‌هایی را با آجر و الوار ساخته‌اند، ولی این ساختمان‌ها با برخورد هر پرنده‌ی خشمگین آوار می‌شوند و باعث مرگ خوک‌ها می‌شوند.

پرنده‌ها انواع مختلفی دارند که بر حسب شکل و رنگشان دسته بندی می‌شوند. مثلا با ظهو پرنده‌های زرد می‌توانید از سرعت بالای آن‌ها استفاده کنید. همچنین پرندگان آبی بعد از پرتاب تبدیل به چند پرنده می‌شوند تا بیشتر کشنده باشند! اما در مراحل اولیه، فقط پرنده‌ی خشمگین قرمز رنگی در دسترس بازیکن است.

در مقابل؛ خوک‌های سبز نیز تغییر می کنند و با هم تفاوت دارند و ممکن است بعضی از آن‌ها به سختی کشته شوند.

هرچه بازیکن بیشتر پیشرفت کند، پرندگان متفاوت‌تر و با قابلیت‌های بالاتری در اختیارش قرار می‌گیرند که با استفاده از آن‌ها سریعتر و بیشتر بتواند خوک‌های سبز را بکشد!

بعد از یک یا دوبار بازی کردن، متوجه می‌شوید که چطور باید پرنده‌ها را پرتاب کنید، چون سیستم پرتاب آن‌ها طوری طراحی شده است که جاذبه روی آن تاثیر می‌گذارد و بازیکن باید یاد بگیرد چه پرتابی مناسب‌تر است.

قابلیت‌ها و ضعف‌ها:

. گرافیک بازی خیلی جذاب و دیدنی است، رنگ‌های متفاوت و موجودات دوست داشتنی آن بازیکن را خسته نمی‌کنند.

. صدای بازی متناسب با نوع بازی و محیط آن تغییر می‌کند و می‌توانید صدای موجودات را بشنوید. صدای خوشحالی و ناراحتی این موجودات سبز و قرمز شنیدنی و بانمک است.

. بازی حدودا دوازده نوع متفاوت دارد، که هر کدام بیش از پنجاه مرحله را شامل می‌شوند و بعد از رد کردن هر مرحله قفل مرحله‌ی بعد باز می‌شود.

. از ضعف‌های این بازی که برای بازی‌های رایگان مرسوم است، تبلیغات زیاد و آزاردهنده‌ی آن است که کاربر را خسته‌می‌کند و حتی در بعضی موارد او را از ادامه‌ی بازی منصرف می‌کند.

اما به غیر از این، بازی چنان پیشرفت کرده است که سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی نیز بر اساس آن ساخته شده اند و شرکت Rovio توانسته به خوبی از محبوبیت این بازی و شخصیت‌های دوست داشتنی آن استفاده کند.

Angry Birds در ده دسامبر ۲۰۱۶ بروزرسانی شد و در نتیجه ورژن ۷.۰.۰ آن در دسترس است.  این بازی از سوی مردم امتیاز ۴.۴ را در مارکت اندرویدی گوگل پلی دریافت کرد و به صورت رایگان برای هر دو پلتفرم مبتنی بر سیستم عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس قابل دانلود است.

اپ‌استور کافه‌بازار
  • پرندگان خشمگین (Angry Birds)
  • پرندگان خشمگین (Angry Birds)
  • پرندگان خشمگین (Angry Birds)
  • پرندگان خشمگین (Angry Birds)
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا