هی تاکسی (Hey Taxi)

استودیو بازی سازی گلیم گیمز با عرضه بازی ایرانی هی تاکسی انقلابی را در بازار بازی‌های ایرانی ایجاد کرده است، البته این استودیو پیش‌تر با انتشار بازی موتوری شروع به کار کرده بود که هم اکنون با توسعه بازی فوق‌العاده و نوستالژیک ‘هی تاکسی’ و روانه کردن آن به بازار قدمی بزرگتتر را در این عرصه برداشته است.

موبنا – این عنوان خوش ساخت که جز اولین عناوین محبوب کافه بازار نیز محسوب می‌شود با استفاده از شخصیت و موسیقی‌های ایرانی در فضای برنامه خود، فرهنگ ایرانی و ترویج آن را هدف قرار داده است.

در بازی “هی تاکسی” شما میبایست مسافر سوار کنید و او را به مقصد برسانید.

البته این کار یعنی مسافرکشی به این آسانی‌ها هم که فکرش را می‌کنید نیست، چرا که هر مسافر یه اخلاق به خصوصی دارد و شما میبایست متناسب با روحیات او رانندگی کنید، بعضی از مسافران از لایی کشیدن و مویی رد کردن خوششون میاد، بعضی ها هم نه. بعضی ها بیشتر کرایه میدن، بعضی ها کمتر.

با ورود به فضای هی تاکسی اولین چیزی که شما را مجذوب خود میکند تداعی کردن حال و هوای تهران قدیم در ذهن شما است.

ولی چیزی که هی تاکسی را از ساخته قبلی خود یعنی موتوری متمایز می‌کند، وجود شخصیت‌ها و امکانات جدید و به روز در بازی است.

شما در هی تاکسی نقش راننده‌‌ای را بازی می‌کنید که با سوار کردن مسافران و رساندن آنها به مقصدشان کسب درآمد می‌کند، این بازی در دو نسخه عادی و پولی ( فضای بازی با حال و هوای فوتبالی) عرضه شده که نسخه پولی آن به قیمت ۱۹۹۹ تومان در کافه بازار در دسترس است.

برای شروع بازی می‌توانید از راهنمای بازی استفاده کنید تا آموزش‌های لازم را برای ادامه آن کسب کنید، البته این بازی بسیار ساده بوده که به نحوه‌ی انجام دادن آن خواهیم پرداخت:

برای شروع و حرکت، استارت را نگه داشته تا ماشین روشن شود و پس از آن با استفاده از دکمه گاز و ترمز به رانندگی مشغول می‌شوید.

بازی به این صورت است که با رسیدن به هر مسافر، شما با سوار کردن آن، او را به مقصد مورد نظرش رسانده و در ازای این کار مبلغی را از او دریافت می‌کنید، توجه داشته باشید برای سوار کردن هر مسافر شما میبایست در محدوده سبز رنگ تعیین شده توقف کنید.

بنا به نوع ماشین خود تعداد مسافران تغییر می‌کنند، مثلاً اگر پراید داشته باشید ۴ مسافر و برای ون تعداد بیشتری را می‌توانید سوار کنید. کنترل بازی هم به این صورت است که با دست خود مسیر حرکت و لاین خود را عوض می کنید.

هر مسافر اخلاق متناسب با شخصیت خود را دارد و به نسبت رانندگی شما به همان میزان پول می‌دهد بعضی از رانندگی تند و خشن بیزارند و بعضی از مسافر‌ها عاشق لایی کشی و سرعت‌اند، با پیشرفت در بازی می‌توانید ماشین بهتری بخرید تا پول بیشتری بگیرید.

هی تاکسی در حوزه بازی‌های مسابقه‌ای قرار می‌گیرد و هدف آن جمع‌آوری سکه برای خرید آیتم‌ها و یا ارتقاء امکانات فعلی ماشین شماست.

رعایت کردن قوانین راهنمایی و رانندگی هم از نکات جالب توجه این بازی است به طوریکه شما با ایستادن در پشت چراغ قرمز، بوق نزدن در مکان های ممنوعه، تنظیم ماشین و تعمیر آن حس جالب و واقعی را از این بازی تجربه خواهید کرد که در صورت عدم رعایت هر کدام از آنها از سلامت خودرو شما کاسته می‌شود (شما در مجموع ۵ قلب دارید که نشان دهنده سلامت بازیکن ( راننده) است)

علاوه بر موارد عنوان شده با درنظر گرفتن سکه‌هایی که در سطح شهر قرار داده شده شما شانس کسب سکه‌های بیشتر را در حین جابجایی مسافران خواهید داشت، این امکان به نحوی است که در مسیر بازی سکه‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید آنها را جمع‌آوری کنید.

نکته جالب اینجاست که هرچه در بازی بیشتر پیش بروید قطعات ماشین فرسوده شده و شما میبایست به واسطه سکه و درآمدهایی که کسب کرده‌اید ماشینتان را تعمیر کنید و ارتقا دهید.

جذابیت این بازی، استفاده توسعه دهندگان آن از صدای شخصیت‌ها ایرانی با گویش‌های متفاوت است.

در بازی هر شخصیت متناسب با تیپ خود حرف می زند و گفت‌و‌گوها متنوعی رد و بدل می‌شود، این زیبایی و تنوع در بخش موسیقی نیز مشاهده می شود بطوریکه با وجود ۱۵ موسیقی قدیمی (که میتوانید آنها را با سکه‌های خود خریداری کنید) فضای بازی بسیار دلنشین طراحی شده است.

شخصیت‌های بازی با گذشت زمان و پیشرفت لقب متناسب با خود را میگیرند ( ناشی ، یواش‌ها، حرفه‌ای و…).

 رتبه بندی این بازی بین کاربران و بازیکنان به صورت خودکار و توسط خود برنامه صورت میگیرد.

حجم این بازی ۳۹ مگابایت بوده و از کافه بازار قابل دریافت است.

نقاط ضعف :

محدودیت فضای بازی و مسیر‌ها

عدم پشتیبانی از سیستم‌عامل iOS

کافه‌بازار
  • هی تاکسی (Hey Taxi)
  • هی تاکسی (Hey Taxi)
  • هی تاکسی (Hey Taxi)
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا