آینده گوشی‌های سامسونگ به چه شکل خواهد بود؟

مدیر طراحی سامسونگ بر این اصل استوار است و آینده گوشی‌های سامسونگ را به گونه‌ای می‌بیند که تمام سطح روی آن را نمایشگر لمسی بدون لبه می‌پوشاند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – آیا از سال ۲۰۱۵ به بعد متوجه یک تغییر محسوس در سری گوشی‌های هوشمند «گلکسی» سامسونگ شده‌اید؟ شرکت کره ای سامسونگ از این سال به بعد مدیر طراحی خود را عوض کرد و او سرانجام تصمیم گرفت در گوشی‌های هوشمند پیشرفته و میان‌رده این شرکت پلاستیک را کنار بگذارد و در عوض بدنه آنها را از جنس فلز تولید کند.

گوشی‌های هوشمند «گلکسی اس۶»، «گلکسی اس۷» و «گلکسی اس۸» با بدنه فلزی روانه بازار شدند و در کنار آن سری گوشی‌های میان‌رده از جمله «گلکسی آ» یا «گلکسی جِی» نیز بدنه فلزی و شیشه‌ای داشتند. مدیر کنونی مرکز طراحی گوشی‌های هوشمند سامسونگ «ام.اچ لی» نام دارد و به تازگی یک مصاحبه رسانه‌ای انجام داده است تا چشم‌انداز خود را در مورد آینده گوشی‌های سامسونگ نشان دهد. به عقیده او ساخت گوشی‌هایی با نمایشگر بدون لبه و بدنه رویی تماما نمایشگر از جمله اتفاقاتی محسوب می‌شود که مورد توجه عموم کاربران قرار می‌گیرد.

او تصمیم دارد لبه‌های نمایشگر در گوشی را کاملا حذف کند و نمایشگر OLED به طور کامل تمام سطح روی گوشی را بپوشاند.

آینده گوشی‌های سامسونگ به چه شکل خواهد بود؟

آقای لی در مصاحبه اخیر خود گفت: «شرکت ها سعی می‌کنند با استفاده از نوع متفاوت طراحی گوشی، فناوری‌هایی که در آن به کار گرفته‌اند را به نمایش بگذارند… طراحی سامسونگ نه تنها یک کار هنری محسوب می شود که می‌تواند توجه همگان را به خود جلب کند، بلکه این امکان را برای همه مردم در سراسر جهان فراهم می‌آورد تا از نسل جدید فناوری‌ها بهتر و آسان‌تر استفاده کنند».

این همان ایده مدیرعامل اسبق شرکت اپل است که همواره می‌گفت فناوری باید به گونه‌ای در اختیار کاربران قرار گیرد که بتوانند در آسان‌ترین حالت از آن استفاده کنند. آقای لی هم بر این اصل استوار است و آینده گوشی‌های سامسونگ را به گونه‌ای می‌بیند که تمام سطح روی آن را نمایشگر لمسی بدون لبه می‌پوشاند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا