۵ تولید کننده گوشی که بدون داشتن محبوبیت هنوز هم شما را دوست دارند (+عکس)

در اینجا لیست پنج شرکت بزرگ تولیدکننده گوشی هوشمند آورده شده است که می‌گویند برای همیشه شما را به عنوان کاربر نهایی و مشتری خود دوست دارند و با این وجود از طرف شما چندان مورد توجه و حمایت قرار نمی‌گیرند.

موبنا, رضا خواجه وند – تولید گوشی هوشمند کار دشواری است و در بازار رقابتی امروز بسیاری از شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، سود قابل ملاحظه‌ای به دست نمی‌آورند. سه شرکت اصلی که بیشترین سهم از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارند شامل اپل، سامسونگ و هوواوی می‌شوند و مابقی بسیار کمتر از آنها سهم اندکی از این بازار را در اختیار گرفته‌اند.

پس از آنکه اپل موفق شد سود چندین میلیارد دلاری را از فروش آیفون به دست آورد، بسیاری از کمپانی‌ها سعی کردند وارد این بازار شوند تا به موفقیت‌های اپل دست پیدا کنند. در این زمینه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های مختلف فعالیت کردند و البته هیچ کدام از آنها نتوانسته به موفقیت قابل ملاحظه‌ای برسند.

طی چند هفته گذشته بسیاری از شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند اعلام کردند که هیچ سودی از تولید گوشی هوشمند به دست نمی‌آورند و در این بازار رقابتی شکست خورده‌اند. اما به نظر شما برای این شرکت‌هایی که نتوانسته‌اند موفق عمل کنند چه اتفاقی می‌افتد؟ بسیاری از کارشناسان معتقدند تازه‌واردان به عرصه تولید گوشی یا شرکت‌های بزرگتر و قدیمی‌تر از جمله مایکروسافت می‌توانند با سیاست‌گذاری دقیق بازی را در این زمینه به طور کامل تغییر دهند و با تولید به‌روز و پشتیبانی جامع توجه کاربران را به خود جلب کنند.

به هر حال ورود به عرصه تولید گوشی هوشمند اتفاق دشواری محسوب می‌شود و سیاست‌گذاری‌های بسیار دقیق و هوشمندانه‌ای نیاز دارد. در اینجا لیست پنج شرکت بزرگ تولیدکننده گوشی هوشمند آورده شده است که می‌گویند برای همیشه شما را به عنوان کاربر نهایی و مشتری خود دوست دارند و با این وجود از طرف شما چندان مورد توجه و حمایت قرار نمی‌گیرند.

 

۵ تولید کننده گوشی که بدون داشتن محبوبیت هنوز هم شما را دوست دارند (+عکس)

لومیا مایکروسافت

شرکت مایکروسافت چندی پیش به صورت رسمی اعلام کرد برای همیشه به پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز فون پایان داده است. به جرات می‌توان گفت یکی از بزرگترین تصمیمات اشتباهی که در صنعت جهانی فناوری ارتباطات رخ داد، خرید شرکت نوکیا توسط مایکروسافت بود که در آن زمان مدیریت مایکروسافت را «استیو بالمر» برعهده داشت و او به نتیجه رسید که برای حضور در بازار جهانی گوشی می‌تواند چندین میلیارد دلار پول پرداخت کند و به موفقیت برسد. بالمر معتقد بود که با این اتفاق علاوه بر حضور مستقیم در بازار جهانی گوشی، محبوبیت سیستم عامل ویندوز فون را بار دیگر افزایش می‌دهد. نوکیا سابقه درخشانی در کارنامه خود داشت و زمانی که به مایکروسافت واگذار می‌شود از محبوبیت آن کاسته شده بود. مایکروسافت با برنامه‌ریزی‌های خود به این نتیجه رسیده بود که می‌تواند شرکت فنلاندی را به راحتی مدیریت کند و همین مسئله باعث شد با امضای قرارداد نهایی مرکز تولید دستگاه‌های نوکیا به مایکروسافت فروخته شود و برند لومیا در اختیار شرکت مایکروسافت قرار بگیرد. به هر حال پس از گذشت چند سال مایکروسافت نتوانست هیچ موفقیتی در این زمینه به دست آورد و با پایان یافتن دوره زمانی مربوط به قرارداد منعقد شده، برند و لوگوی نوکیا هم به شرکت اصلی برگردانده شد و مایکروسافت با کارخانه تولید گوشی‌های هوشمند هیچ گام مثبتی بر نداشت. به هر حال این روزها هنوز کاربرانی دیده می‌شوند گه گوشی هوشمند لومیا در دست دارند و این افراد برای خاطره خوبی که با نوکیا داشتند همچنان ترجیح می‌دهند از محصولات این شرکت استفاده کنند.

 

۵ تولید کننده گوشی که بدون داشتن محبوبیت هنوز هم شما را دوست دارند (+عکس)

وِرتو

این شرکت که دفتر مرکزی آن در لندن واقع شده است بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند لوکس در جهان محسوب می‌شود و تا چند سال قبل یکی از زیرمجموعه‌های شرکت نوکیا بود. «ورتو» با مراکز توسعه مد، نمایشگاه‌های پوشاک و … ارتباط مستقیم دارد و از آنجایی که مشتریان خود را پولدارترین افراد جهان انتخاب کرده بود هرگز به نظر نمی‌رسید روزی فرا برسد که این شرکت مشکل مالی داشته باشد. این شرکت که طی چند سال گذشته چندین بار فروخته شده و مالکیت آن عوض شده است، چندی پیش اعلام ورشکستگی کرد و توضیح داد نمی‌تواند در این بازار رقابتی حضور داشته باشد. گوشی‌های هوشمند «ورتو» با گران‌ترین الماس، طلا و … ساخته می شوند و تمامی آنها به صورت محدود به تولید می‌رسند. با این وجود هم‌اکنون که شرکت یاد شده اعلام ورشکستگی کرده است به احتمال قوی دیگر هیچ وقت محصولی را با این برند در بازار جهانی نخواهید دید.

 

۵ تولید کننده گوشی که بدون داشتن محبوبیت هنوز هم شما را دوست دارند (+عکس)

نکستبیت روبین

فضای پردازش ابری برای کاربران جهانی محدودیت زیادی دارد و این امکان را فراهم می‌کند تا به جای آنکه اطلاعات خود را روی حافظه داخلی دستگاه الکترونیکی ذخیره کنید، آنها را به فضای مجازی انتقال دهید و هر زمان که نیاز داشتید به کمک هر دستگاه الکترونیکی و به هر طریقی بتوانید آن را بازیابی کنید. به هر حال، چند سال قبل یکی از کارمندان اسبق شرکت گوگل استارت آپی را با نام «نکستبیت» راه‌اندازی کرد تا در آن نخستین گوشی هوشمند جهان مبتنی بر فضای پردازش ابری تولید شود. این محصول زمانی که برای نخستین بار وارد بازار جهانی شد در خانواده گوشی‌های میان‌رده طبقه‌بندی می‌شد و برای آن حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی در نظر گرفته شده بود. با این وجود گوشی هوشمند «نکستبیت روبین» به صورت مستقیم با فضای پردازش ابری ارتباط داشت و این امکان را برای کاربران فراهم می‌کرد تا بدون هیچ دردسری بتوانند تمام اطلاعات خود را به فضای مجازی انتقال دهند. زمانی که کاربر این گوشی هوشمند را خریداری می‌کرد ۱۰۰ گیگابایت حافظه ابری رایگان در اختیار داشت. اما این پروژه نتوانست چندان موفق عمل کند. این روزها بیشتر گوشی‌هایی که وارد بازار می‌شوند حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی را در خود جا داده‌اند و بدون آنکه کاربر مجبور شود به کمک اینترنت پرسرعت اطلاعات خود را از فضای پردازش ابری بازیابی کند، با این محصولات می‌تواند به راحتی هر اندازه که می‌خواهد داده‌های خود را در گوشی در اختیار داشته باشد. شرکت «نکستبیت» در ماه‌های بعد از تولید این محصول بارها قیمت دستگاه را کاهش داد و با این وجود باز هم نتوانست فروش گوشی را بالا ببرد.

 

۵ تولید کننده گوشی که بدون داشتن محبوبیت هنوز هم شما را دوست دارند (+عکس)

شرکت  Le Eco

زمانی که این شرکت چینی فعالیت خود را آغاز کرد مدیرعامل آن ادعا می‌کرد که نه تنها شرکت‌های بزرگتر از جمله اپل و سامسونگ را از عرصه رقابتی خارج می‌کند، بلکه در آینده نه چندان دور بازار آمریکا را به طور کامل در اختیار می‌گیرد و به صورت همزمان بازارهای محلی را هم تحت پوشش قرار می‌دهد. برای آنکه پیش‌بینی‌های مذکور به موفقیت برسد سرمایه‌گذاری‌های فراوان در این زمینه انجام شد و البته دیگر شرکت‌های چینی نگذاشتند Le Eco با خیال راحت و بدون مشکل جلو برود. شائومی، ویوُو، اوپو و … از جمله شرکت‌های چینی بودند که گوشی هوشمند پیشرفته و ارزان وارد بازار می‌کردندو همین مسئله باعث شد آنها جلوتر باشند. این روزها بسیاری از کاربران جهانی حتی یک بار هم نام این شرکت چینی را نشنیده اند و گوشی هوشمند آن را در دست نگرفته‌اند. شرکت سازنده هم اعلام کرد که پیش‌بینی‌های آن درست از آب در نیامده است و این امکان وجود دارد که برای همیشه از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند خارج شود.

 

۵ تولید کننده گوشی که بدون داشتن محبوبیت هنوز هم شما را دوست دارند (+عکس)

آمازون فایِر

از دیگر مثال‌هایی که شکست بزرگی در عرصه گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود تصمیم آمازون برای ساخت چنین دستگاهی بود. شرکت آمازون گوشی خود را به عنوان ابزاری برای بازاریابی و تبلیغات تولید کرد و برخی ایده‌های خلاقانه و جدید در نظر گرفته بود که در هیچ یک از دیگر گوشی‌ها دیده نمی‌شود. شرکت آمازون سرانجام این گوشی هوشمند را به تولید رساند و قیمت آن در کنار قابلیت‌های داخلی نتوانست کاربران را جذب کند. این شرکت چندی پیش به صورت رسمی اعلام کرد در زمینه تولید گوشی هوشمند «فایر» کاملا اشتباه کرده است و هم‌اکنون یک پروژه مشابه با نام «پرایمر» را دنبال می‌کند تا گوشی هوشمند مشابهی بسازد. اگرچه این گوشی هوشمند قیمت نسبتا ارزانی دارد، ولی شکل ظاهری و قابلیت‌های داخل آن مورد نیاز کاربران نیست و به همین خاطر این هم یک پروژه شکست خورده دیگر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا