بازار مسکن شرق آسیا در دستان استارت‌آپ «زیپ‌مَچ» (+عکس)

«زیپ‌مَچ» یک شبکه گسترده و تخصصی از افراد را دور هم جمع کرده است که به خریداران مسکن امکان می‌دهد روش‌های هوشمندانه‌تر و بهتری را در اختیار داشته باشند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – استارت‌آپ «زیپ‌مَچ» برای آن دسته از افرادی راه‌اندازی شد که در حوزه مسکن فعالیت می‌کنند و قصد دارند توانایی‌های خود را در این عرصه تقویت کنند. این مرکز در اصل نحوه فعالیت آژانس‌های مسکن را به طور کامل تغییر داده است و به صاحبان خانه امکان می‌دهد برای معاوضه، خرید ملک جدید و … در منطقه جنوب شرق آسیا و دیگر نقاط جهان گزینه‌های بیشتری را مقابل خود ببینند.

این استارت‌‌آپ مهم‌ترین نکته‌ای که پیش‌ روی خود قرار داده کارمندانش است و تلاش فراوان می‌کند تحت هر شرایطی آنها را راضی نگه دارد. در اساسنامه این استارت‌آپ آمده است: «ما معتقدیم کارمندان خوشحال می‌توانند مشتریان خوشحال و راضی را برای ما به ارمغان بیاورند. به فضای کاری جذاب و کاربردی ما بپیوندید و بالاترین حقوق، مزایا و … را دریافت کنید. مطمئن باشید هیچ فردی از کار کردن در زیپ‌مچ ابراز نارضایتی نخواهد کرد».

بازار مسکن شرق آسیا در دستان استارت‌آپ «زیپ‌مَچ» (+عکس)

این شرکت به دنبال جذب آن دسته از افرادی است که برای برداشتن گام‌های متفاوت تلاش می‌کنند و می‌خواهند یک سابقه کاری کاملا متفاوت در اختیار داشته باشن. هدف اصلی شرکت مذکور این است که فضای کاری کاملا سرگرم کننده و جذاب باشد و هیچ فردی از کار کردن در این مکان احساس خستگی نکند.

گروه اصلی

«زیپ‌مَچ» یک شبکه گسترده و تخصصی از افراد را دور هم جمع کرده است که به خریداران مسکن امکان می‌دهد روش‌های هوشمندانه‌تر و بهتری را در اختیار داشته باشند، با آگاهی کامل تصمیم بگیرند، و بر اساس قوانین موجود به صورت کاملا قانونی و به دور از بروز هر گونه مشکل گام بردارند. این اتفاق باعث شده است فروش مسکن در منطقه جنوب شرق آسیا رونق یابد و علاوه بر اینکه مردم بتوانند به راحتی گزینه مورد نظر خود را پیدا کنند، بدون هرگونه نگرانی پول‌های خود را در این زمینه خرج کنند. باید گفت این فرآیند بدون حضور گروه متخصصان «زیپ‌مَچ» هرگز میسر نمی‌شود.

بازار مسکن شرق آسیا در دستان استارت‌آپ «زیپ‌مَچ» (+عکس)

در حال حاضر بیش از ۶۰ نفر در استارت‌آپ «زیپ‌مَچ» مشغول به کار هستند که در زمینه‌های مختلف از جمله فناوری اطلاعات، مهندسی نرم‌افزار، فروش، و توسعه کسب و کار فعالیت می‌کنند. در این گروه‌های خارجی از جمله عکاسان حرفه‌ای، مراکز بازاریابی تامین محتوا و … نیز با «زیپ‌مَچ»  همکاری نزدیک دارند تا این استارت‌آپ فیلیپینی بتواند به بهترین شکل خدمات خود را ارایه دهد. تمامی این مجموعه باعث شده است ابزارهای فروش آنلاین و بازاریابی به بهترین شکل در اختیار بنگاه‌های املاک قرار بگیرد و نتیجه این فرآیند برای خریداران و فروشنگان مسکن بسیار مناسب باشد.

 چرا «زیپ‌مَچ»؟

این استارت‌آپ یک مجموعه کامل از اطلاعات را در اختیار آژانس‌های املاک، مشاوران سرمایه‌گذاری، و مراکز ارایه دهنده خدمات شخصی قرار می‌دهد و با استفاده از شبکه گسترده خود شامل متخصصان صنعت می‌تواند به همه مردم کمک کند به صورت آنلاین ملک مورد نظر خود را به بهترین شکل خریداری کنند. با پلفترم این استارت‌آپ به آدرس www.zipmatch.com همه افراد به راحتی می‌توانند تنها با چند کلیک ملک مورد نظر خود را پیدا کنند و آن را بخرند.

بازار مسکن شرق آسیا در دستان استارت‌آپ «زیپ‌مَچ» (+عکس)

افرادی که به صورت دایم در زمینه خرید و فروش ملک فعالیت می‌کنند می‌توانند «زیپ‌مَچ» و کمک‌های آن را به عنوان بهترین راهکار در اختیار بگیرند. این مرکز تمامی اقدامات مورد نیاز را از صفر تا صد ارایه می‌دهد: راهنمایی‌های طریق از طریق جست‌وجوهای اولیه، ارایه پایگاه داده جامع به صورت آنلاین یا آفلاین، ارایه اطلاعات پایگاه داده از طریق تلفن یا ایمیل، پیگیری مشاورات خرید یا فروش مسکن، برگزاری جلسات جداگانه برای جابه‌جای املاک، حضور کارشناسان در جلسات تخصصی خرید و فروش، تسهیل فعالیت در زمینه املاک و مستقلات.

داستان موفقیت

سایت‌های اینترنتی این روزها با اطلاعات گسترده و گاها بی‌کاربرد کاربران را بمباران می‌کنند و قدرت تحلیل و تصمیم‌گیری درست را از آنها می‌گیرند. در این فضا حجم گسترده‌ای از اطلاعات در زمینه‌های مختلف در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و آنها به درستی نمی‌دانند چه داده‌هایی را می‌بایست انتخاب کنند. در این جریان «زیپ‌مَچ» سعی کرده است مشکل کاربران حل کند و با استفاده از فرآیندهای مختلف، در زمینه خرید و فروش مسکن به آژانس‌های املاک کمک کند. این مرکز یک راهکار سریع و قابل اعتماد را در اختیار افراد می‌گذارد تا از این طریق بتوانند ملک مورد نظر خود را با تمام مشخصه‌هایی که در نظر گرفته‌اند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیدا کنند و آن را با کمترین قیمت خریداری کنند. در شرکت «زیپ‌مَچ» سرویس‌ها به صورت کاملا تخصصی ارایه می‌شود و مشاورات ارایه شده از طریق همکاری با آژانس‌های محلی و گروه‌های توسعه دهنده صنعت مسکن در اختیار افراد قرار می‌گیرد. با این اتفاق «زیپ‌مَچ» سعی می‌کند از هر ملکی که خرید و فروش می‌شود و داده‌های مورد نیاز خود را ثبت کند و اصول اصلی واگذاری مسکن را به صورت علمی ارایه دهد. این مرکز که به صورت سازمانی و مدرن خرید و فروش مسکن را دنبال می‌کند، با سلیقه هر فرد بهترین گزینه‌ها را به او ارایه می‌دهد.

بازار مسکن شرق آسیا در دستان استارت‌آپ «زیپ‌مَچ» (+عکس)

هدف اصلی

استارت‌آپ «زیپ‌مَچ» بر این باور است که تمام فیلیپینی‌ها می‌توانند به رویاهای خود برای خرید مسکن تحقق ببخشند. انتخاب خانه می‌بایست در کوتاه‌ترین زمان، با حداقل هزینه و بدون هرگونه دشواری انجام شود و «زیپ‌مَچ» این مسئله را محقق می‌کند. این استارت‌آپ با باورهای مذکور گام‌های جدید برمی‌دارد و قصد دارد به مردم کمک کند تا در حوزه مسکن به اهداف خود برسند و تمام آرزوهای‌شان را برآورده کنند. از امنیت و در دسترس بودن گرفته تا خریدهای ارزان و بدون کارمزد از جمله اتفاقاتی است که در این شرکت دنبال می‌شود. استارت‌آپ «زیپ‌مَچ» به جای آنکه به دنبال کسب درآمد باشد، می‌کوشد از این طریق سرویس‌های بهتری ارایه دهد تا توجه مشتریان خود را جلب کند.

بازار مسکن شرق آسیا در دستان استارت‌آپ «زیپ‌مَچ» (+عکس)

خدمات تخصصی

آژانس‌های املاک که خریدار را به فروشنده می‌رسانند معمولا مرکز داده جامع و کاربردی ندارند. اما «زیپ‌مَچ» به صورت متفاوت عمل می‌کند و تمامی مشاوران مسکن خود را به صورت آنلاین در اختیار همگان قرار داده است تا هر فردی که در این زمینه گام برمی‌دارد به بهترین شکل بتوانند خرید مناسب انجام دهد. انتخاب، تصمیم‌گیری و خرید ملک گام‌هایی است که افراد برمی‌دارند و «زیپ‌مَچ» در تمامی این گام‌ها به مردم کمک می‌کند. این استارت‌آپ حتی نیازهایی که افراد از آنها بی‌خبر هستند را هم در اختیار آنها می‌گذارد تا متوجه شوند که گزینه جدید چگونه می‌توانند بهتر و کاربردی‌تر بخرند.

استارت‌آپ «زیپ‌مَچ» یک دستورالعمل و راهکار جامع به افراد ارایه ی‌دهد تا بتوانند بهترین و کاربردی‌ترین اطلاعات را در اختیار بگیرند، به پروژه‌های واقعی بهتر از قبل فکر کنند و نگرانی‌های خود را در به این مرکز ارایه دهند تا بهتر از قبل بهتوانند یک تصمیم درست بگیرند. این اتفاقات باعث شده است تا «زیپ‌مَچ» بتواند به عنوان یکی از بهترین مراکز جهان در زمینه خرید و فروش خانه معرفی شود و به جز فیلیپین، دامنه فعالیت‌های خود را به کشورهای خارجی هم بکشاند.

بازار مسکن شرق آسیا در دستان استارت‌آپ «زیپ‌مَچ» (+عکس)

یکپارچه سازی

تمامی خدماتی که در سایت اینترتی ZipMatch.com ارایه شده است به صورت شبانه روزی توسط مدیران سایت زیر نظر گرفته می‌شود و مورد تحلیل قرار می‌گیرد. در این فرآیند با آن دسته از کارمنان آژانس‌های مسکن که به صورت آکادمیک و تخصصی این فضا را دنبال کرده‌اند هم. کاری می‌شود. حریم شخصی کامل، انتشار اطلاعات کامل و مشاوره حقوقی، خرید آنلاین و … از مهم‌ترین سرویس‌هایی است که از طریق پلتفرم مذکور در اختیار علاقمنان به خرید و فروش خانه قرار می‌گیرد.

بازار مسکن شرق آسیا در دستان استارت‌آپ «زیپ‌مَچ» (+عکس)

اکر بخواهیم اطلاعات این استارت‌آپ را به صورت خلاصه توضیح دادیم می‌توان آن را به قرار زیر معرفی کرد:

  • کسب و کار اصلی: خرید و فروش مسکن
  • دفتر مرکز: مرکز بونیفیچو گلوبال سیتی، شهر تاگوینگ، فیلیپین
  • افراد اصلی: «جان دانگ» و «چو پارِیدس» بنیانگذاران – «کایِل ویلتشایر» شریک و مدیر IT
  • صنعت: مسکن
  • شرکت مادر: هوم‌مَچ کورپوریشن
  • سایت اینترنتی: zipmatch.com

بازار مسکن شرق آسیا در دستان استارت‌آپ «زیپ‌مَچ» (+عکس)

استارت‌آپ «زیپ‌مَچ» هم‌اکنون ۳۶ درصد بازار خرید و فروش مسکن در کشور فیلیپین را در اختیار دارد و بیش از ۱۰۰۰ آژانس املاک ثبت شده در سیستم شغول به کار هستند که در زمینه خرید و فروش انواع مختلف ملک به خصوص خانه فعالیت می‌کنند.

این استارت‌آپ اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی سرویسی را با نام ۳۶۵ Virtual Reality ارایه کرد که در آن مجموعه کاملی خدمات بصری برای مشاهده هرچه بهتر خانه‌ها ارایه شده است تا فراد بتوانند به صورت واقعیت مجازی ملکی را که می‌خواهند خریداری کنند، مشاهده کنند. این سرویس به گونه‌ای ارایه شده است که افراد می‌توانند روی سایت اینترنتی «زیپ‌مَچ» تصاویر ملک مورد نظر خود را به صورت واقعیت مجازی ببینند و کلیه اطلاعات تخصصی در این زمینه را دریافت کنند. «زیپ‌مَچ» بر این باور است که ادغام دو صنعت فناوری و مسکن باعث شده است مردم  آسان‌تر از قبل بتوانند در زمینه جابه‌جایی مسکن گام بردارند.

در سال ۲۰۱۴ میلادی استارت‌آپ «زیپ‌مَچ» اعلام کرد برای نخستین بار از سوی مراکز «آی‌اِم‌جِی فِنوکس»، «۵۰۰ استارت‌آپس»، «هاچد»، و «لندسکِیپ فاندیشِن» سرمایه دریافت کرده است تا با توان بیشتر به جلو حرکت کند. در فصل نخست سال ۲۰۱۵ میلادی نیز مرکز «مانک هیل ونچرز» حدود ۲.۵ میلیون دلار روی این استارت‌آپ سرمایه‌گذاری کرد و گفته شد که قرار است این پول در زمینه توسعه بازار مسکن فیلیپین هزینه شود. این شرکت همچنین در اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی نیز یک سرمایه گذاری دیگر هم انجام داد و هم‌اکنون پیش‌بینی  شده است که «زیپ‌مَچ» تا سال ۲۰۲۰ میلادی به بزرگترین مرکز توسعه صنعت مسکن در منطقه آسیای شرقی تبدیل شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا