معرفی اپلیکیشنی کاربردی جهت آموزش رنگ‌ها به کودک

روانشناسان بر این باورند که اولین چیزی که کودک قادر به تشخیص آن است، رنگ‌هاست! دنیای آن‌ها در ابتدا سیاه و سفید بوده اما پس از گذشت حدود دو ماه دچار تغییرات شگرفی می‌شود.

موبنا – پژوهش‌های متعدد حاکی از آن هستند که گرایش کودک به رنگ‌های مختلف، طی مراحل رشد او تغییر می‌کند؛ به عنوان مثال اکثر کودکان زیر ۱۰ سال به رنگ‌های گرم تمایل بیشتری نشان می‌دهند، در صورتی که پس از گذشت این مدت به سمت رنگ‌های سرد همچون آبی روی می‌آورند.

rang amizi koodakan

بهترین روش شناساندن رنگ‌ها به کودک، این است که سعی کنید ارتباط آن‌ها را با یک شیء مشابه به آن نشان دهید؛ به عنوان مثال رنگ سبز مثل علف، رنگ زرد مثل لیمو و غیره. در این راستا کتاب‌های رنگ آمیزی می‌توانند یکی از بهترین گزینه‌ها جهت آموزش رنگ‌ها باشند. نرم افزاری که نقد و بررسی آن پیش روی شماست، با فراهم سازی محیطی شاد و آموزنده، شما را در این امر یاری خواهد کرد. این برنامه را می‌توانید با نام کتاب رنگ آمیزی – کودکانه از طریق مارکت اندرویدی کافه بازار دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهید.

نگاهی به برنامه

با وجود گرافیک بالا، طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی که در کتاب رنگ آمیزی کودکانه تعبیه شده، این نرم افزار تنها حدود ۱۲ مگابایت از حافظه دستگاهتان را اشغال خواهد کرد.

طرح‌ها و اشکال برنامه در دسته‌هایی همچون انیمیشنی و کودکانه بر روی صفحه اصلی قرار گرفته‌اند که با لمس دکمه‌های Back و Forward قادر به مشاهده کلیه آن‌ها هستید. هر طرح نیز دربردارنده یک پاک‌کن، دو سایز قلم و ۲۴ مداد رنگی است که از وضوح و کیفیت قابل قبولی برخوردارند.

امکانات کتاب رنگ آمیزی فوق بسیار کاربردی و گسترده هستند اما در مقابل آن تعدادی نواقص نیز به چشم می‌خورد که از جمله آن‌ها می‌توان به «عدم دقت و انعطاف بالای قلم» اشاره کرد. همچنین جای قابلیت‌های کارآمدی همچون «امکان ذخیره سازی نقاشی‌ها در حافظه دستگاه و یا اشتراک گذاری از طریق شبکه‌های اجتماعی» خالی به نظر می‌رسد.

در ادامه به بررسی خلاصه‌ای از عملکرد این برنامه در قالب نقاط قوت و ضعف خواهیم پرداخت.

نقاط قوت:

•حجم کم در مقابل گرافیک باکیفیتrang amizi koodakan

•وجود طرح‌های متنوع انیمیشنی

•وجود رنگ‌های متنوع و دو سایز قلم

نقاط ضعف:

•عدم دقت و انعطاف بالای قلم

•عدم امکان ذخیره سازی طرح‌ها در حافظه دستگاه

•عدم امکان اشتراک گذاری نقاشی‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی

توسعه دهنده کتاب رنگ آمیزی کودکانه یعنی کمپانی صفر و یک لبخند، فعالیت گسترده‌ای در حوزه سرگرمی و آموزش کودکان پیش از دبستان داشته و برنامه‌های مفیدی را روانه بازار کرده است؛ از جمله آن‌ها می‌توان به پازل کودکانه و دهکده شادی اشاره کرد که پیش‌تر به نقد و بررسی آن‌ها نیز پرداخته‌ایم.

کافه‌بازار
  • معرفی اپلیکیشنی کاربردی جهت آموزش رنگ‌ها به کودک
  • معرفی اپلیکیشنی کاربردی جهت آموزش رنگ‌ها به کودک
  • معرفی اپلیکیشنی کاربردی جهت آموزش رنگ‌ها به کودک
  • معرفی اپلیکیشنی کاربردی جهت آموزش رنگ‌ها به کودک
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا