اعلام جزییات برگزاری دومین جشنواره فیلم ۱۸۰ ثانیه‌ای پاسارگاد

توجه به موضوعات روز جامعه و حمایت از هنرمندان جوان، اهدافی است که بانک‌ پاسارگاد را بر آن داشت تا دومین جشنواره فیلم ۱۸۰ ثانیه‌ای پاسارگاد را برگزار کند.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، خسرو رفیعی دبیر اجرایی و عضو هیأت‌ داوران دومین جشنواره فیلم ۱۸۰ ثانیه‌ای پاسارگاد ضمن بیان این مطلب گفت: بانک‌پاسارگاد در کنار انجام فعالیت‌های اقتصادی، به مسئولیت‌های اجتماعی خود در زمینه فرهنگ، هنر، ورزش و … نیز توجه ویژه‌ای دارد و اقدامات ارزشمندی را در این راستا به انجام رسانده‌است. به‌عنوان مثال حمایت از چاپ کتب نفیس همچون قرآن طباخ، شاهنامه شاه‌طهماسبی، رنج و رنگ و …، حمایت از ساخت فیلم‌های ارزشمند، حمایت از نخبگان و هنرمندان، حمایت از ورزشکاران و … از جمله‌ی این اقدامات است.
وی ادامه داد: بانک‌پاسارگاد، از طریق برگزاری جشنواره فیلم ۱۸۰ ثانیه‌ای پاسارگاد نیز به نوجوانان، جوانان و علاقمندانی که ایده‌ها و توانمندی‌های ارزشمندی در زمینه ساخت فیلم دارند، توجه کرده و زمینه را برای بروز استعدادها و توانایی این عزیزان فراهم کرده‌است.
وی در خصوص برگزاری اولین دوره این جشنواره تصریح کرد: اولین دوره این جشنواره در سال ۱۳۹۴ برگزار شد که مورد استقبال بسیار خوب هنرمندان و علاقمندان قرار گرفت و استعدادهای بسیار خوبی از همین طریق کشف شدند. به‌طوری‌که بیش از ۵ هزار نفر در آن ثبت ‌نام کردند که در نهایت ۱۸۹۴ فیلم و ۵۰۰ ایده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. در اولین دوره این جشنواره علاقمندانی که در طی سال‌های پیش از این نیز اقدام به ساخت فیلم‌های کوتاه کرده‌بودند، آثار خود را ارسال کردند و مورد استقبال دبیرخانه جشنواره نیز قرار گرفت. همچنین ایده‌های بسیار خوبی به دبیرخانه ارسال شد که بسیار ارزشمند و قابل توجه بودند. از تعدادی از این عزیزان که ایده‌های بسیار خوبی ارسال کرده‌اند، دعوت کرده‌ایم تا با هزینه‌ی ساختی که از طرف بانک پرداخت خواهد شد، نسبت به ساخت فیلم در خصوص ایده‌های خود اقدام کنند.
مدیر روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد در ادامه اظهارداشت: با توجه به استقبال بسیار خوبی که از اولین دوره جشنواره به‌عمل آمد و همچنین پیشنهاد و تأکید بسیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین سازمان حفاظت محیط‌زیست بر استمرار این حرکت، تصمیم گرفتیم دومین دوره این جشنواره را نیز برگزار کنیم.
وی درباره حامیان معنوی این جشنواره افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی، سازمان حفاظت محیط‌زیست، سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری و انجمن اهدای عضو از حامیان معنوی این جشنواره هستند.
مشاور مدیرعامل بانک‌پاسارگاد در خصوص محورها و موضوعات این جشنواره ادامه داد: حفظ محیط‌زیست و منابع‌طبیعی، تکریم خانواده و حقوق اجتماعی و اهدای عضو از محورهای اصلی جشنواره هستند. همچنین یک بخش جنبی مربوط به ایده‌هایی که امکان ساخت پیدا نکرده‌اند نیز در جشنواره لحاظ شده‌است.
وی در خصوص تغییر محورهای جشنواره نسبت به دوره اول تصریح کرد: در دومین دوره از جشنواره برای آنکه موضوعات کاملاً اجتماعی باشند، بخش بانک‌پاسارگاد را حذف کردیم. در همین راستا حس کردیم جای خالی موضوع مهم و حیاتی اهدای عضو خالی است، از این‌رو این مهم را به‌عنوان یکی از محورهای اصلی جشنواره در نظر گرفتیم. البته پیشنهاد همکاران محترم در انجمن اهدای عضو و همچنین استقبال شرکت‌کنندگان در اولین دوره از محورهای اجتماعی نیز بی‌تأثیر نبود.
وی در خصوص استقبال از دومین دوره جشنواره اضافه کرد: تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر از سایت جشنواره بازدید کرده‌اند. همچنین بیش از ۱۱۰۰ نفر در جشنواره ثبت‌نام و ۳۰۰ نفر نیز آثار خود را ارسال کرده‌اند. علاوه بر این، ۴۰۰ ایده به دبیرخانه جشنواره ارسال شده‌است. داوری ایده‌های ارسالی به‌زودی به اتمام خواهد رسید. از ارسال‌کننده‌های ایده‌های برتر دعوت خواهد شد تا با پرداخت هزینه‌های تولید از سوی بانک‌پاسارگاد، نسبت به ساخت فیلم‌های خود اقدام کنند و آنها را تا پایان مهلت جشنواره، به دبیرخانه ارسال نمایند. ارسال آثار به جشنواره همچنان ادامه دارد.
وی مهلت ارسال آثار را تا پایان تیر ۱۳۹۶ عنوان کرد و ادامه داد: به‌دلیل استقبال و درخواست بسیار خوب علاقمندان، امکان تمدید مهلت این جشنواره وجود دارد؛ در این صورت حتما اطلاع‌رسانی خواهد شد.
رفیعی در خصوص هیأت‌داوران این جشنواره افزود: در اولین دوره از وجود هنرمندانی همچون کمال تبریزی و روح‌اله حجازی، برای داوری آثار بهره بردیم. در دومین دوره نیز برای داوری آثار در مرحله اولیه، هنرمندان و هنرشناسانی همچون دکتر حسن بلخاری، علی اکبر امین تفرشی، دکتر محمود دهقان، غلامرضا نامی و امیرعلی آقایاری داوری آثار را انجام داده و در مراحل نهایی علاوه بر این عزیزان، از سایر هنرمندان مطرح کشور نیز دعوت به‌عمل خواهد آمد.
دبیر اجرایی جشنواره در خصوص جوایز این دوره از جشنواره ادامه داد: قرار است در هر بخش ۴ نفر به عنوان برگزیدگان جشنواره انتخاب شوند. جوایز جشنواره در هر بخش برای نفرات اول تا چهارم عبارتند از تندیس جشنواره + دیپلم افتخار و مبلغ ۸۰ میلیون ریال، تندیس جشنواره+دیپلم افتخار و مبلغ ۶۰ میلیون ریال، تندیس جشنواره+دیپلم افتخار و مبلغ ۴۰ میلیون ریال، تندیس جشنواره+دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰ میلیون ریال، تندیس جشنواره + لوح سپاس و مبلغ ۱۰ میلیون ریال برای ۴ ایده برتر در هر بخش.
رفیعی در خصوص شرایط و قوانین جشنواره خاطرنشان کرد: زمان آثار ارائه شده به جشنواره فیلم ۱۸۰ ثانیه‌ای پاسارگاد بیش از ۱۸۰ثانیه نباشد. طرح و ایده اثر باید در یک صفحه A۴ ارائه شود. سازندگان آثار نسخه نهایی اثر خود را همراه با عکس کارگردان (پس از ثبت‌نام در سایت) برای دبیرخانه ارسال کنند. ارسال ایده‌های بخش جنبی باید فقط از طریق ایمیل idea@pasargadfilmfest.ir انجام شود.
گفتنی است علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، تماس با دبیرخانه و همچنین ثبت‌نام، به سایت جشنواره به نشانی www.pasargadfilmfest.ir مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا