با این پروژکتور همه سطوح پیرامون لمسی می‌شوند (+عکس)

پروژکتور هوشمند سونی می‌تواند هر سطح صافی را به یک نمایشگر لمسی ۲۳ اینچی تبدیل کند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – با پروژکتور جدیدی که سونی عرضه کرده است زمین، میزها و دیوارها می‌توانند به یک صفحه لمسی بزرگ تبدیل شوند و تجربه جدیدی از تعامل با دستگاه‌های الکترونیکی را در اختیار شما بگذارند.

این محصول جدید «اکسپریا تاچ» نام دارد و یک پروژکتور تعاملی محسوب می‌شود که مرکز توسعه نوآوری‌های سونی موسوم به «فیوچر لب» آن را ارایه کرده است. مدل اولیه این پروژکتور نخستین بار سال گذشته در نمایشگاه «اس‌اکس‌اس‌دبلیو» به نمایش درآمد و مورد توجه همگان قرار گرفت. ولی سونی با معرفی مدل نهایی آن در «کنگره جهانی تلفن همراه» تصمیم دارد این محصول را به صورت عمومی وارد بازار جهانی کند. واحد «سونی موبایل» در این شرکت ژاپنی تصمیم دارد از تابستان ۲۰۱۸ این پروژکتور هوشمند را به دست کاربران جهانی برساند.

با این پروژکتور همه سطوح پیرامون لمسی می‌شوند (+عکس)

پروژکتور هوشمند سونی می‌تواند هر سطح صافی را به یک نمایشگر لمسی ۲۳ اینچی تبدیل کند. این سیستم می‌تواند تمامی حرکت‌ها روی تصاویر نمایش داده شده را تشخیص دهد و بر این اساس در مقابل کلیک‌های صورت گرفته را چرخش انگشتان روی آن عکس‌العمل نشان دهد. برای این فرآیند از فناوری مادون قرمز و دوربین هوشمند داخلی استفاده شده است تا پروژکتور بتواند حرکت انگشتان دست روی سطح را تشخیص دهد.

با این پروژکتور همه سطوح پیرامون لمسی می‌شوند (+عکس)

«سونی موبایل» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد دوربین نصب شده داخل این پروژکتور می‌تواند با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه تصویربرداری کند و بر این اساس می‌توان گفت سیستم رابطی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده است بسیار سریع عمل می‌کند، در مقابل کوچک‌ترین لمس فیزیکی عکس‌العمل نشان می‌دهد و همه فعالیت‌های کاربر را در لحظه تحلیل می‌کند.

با این پروژکتور همه سطوح پیرامون لمسی می‌شوند (+عکس)

شرکت سونی «اکسپریا تاچ» را به عنوان یک دستگاه الکترونیکی مصرفی معرفی کرده و توضیح داده است که این محصول می‌تواند در زمینه بازی، آموزش، پخش تصاویر ویدیویی آنلاین و سیستم‌های ارتباطی مورد استفاده قرار بگیرد. البته «اکسپریا تاچ» می‌تواند در زمینه طراحی و معماری هم کاربردهای فراوان داشته باشد و در فضاهایی که دستگاه‌های واقعیت افزوده از جمله «هولولنز» مایکروسافت در آن حضور دارند، این ابزار می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

با این پروژکتور همه سطوح پیرامون لمسی می‌شوند (+عکس)

«گرِگ لین» یکی از مشهورترین معماران جهان سال گذشته در «نمایشگاه دوسالانه معماری ونیز» در سالن مخصوص آمریکا از هدست «هولولنز» استفاده کرده بود و هم‌اکنون در مورد محصول جدید سونی توضیح داد این فناوری می‌تواند بزرگترین تحول یک دهه گذشته در عرصه معماری را ایجاد کند.

با این پروژکتور همه سطوح پیرامون لمسی می‌شوند (+عکس)

«اکسپریا تاچ» بر خلاف «هولولنز» تصاویر دوبُعدی ایجاد می‌کند و البته کاربران این مزیت را دارند که بدون استفاده از هیچ گونه هدست یا ابزار جانبی بتوانند هر سطح صافی را به نمایشگر لمسی تبدیل کنند. برای این پروژکتور مهم نیست که سطح پیش رو عمودی باشد یا افقی؛ تنها کافی است که یک سطح صاف انتخاب شود تا اطلاعات و تصاویر روی آن به نمایش درآیند.

با این پروژکتور همه سطوح پیرامون لمسی می‌شوند (+عکس)

پروژکتور هوشمند شبیه به یک مکعب ساخته شده است که بر اساس سیستم عامل اندروید فعالیت می‌کند و به عبارت دیگر می‌تواند گفت این ابزار با تمام اپلیکیشن‌های اندرویدی عرضه شده روی فروشگاه اینترنتی «گوگل پلی» سازگاری دارد و هر کدام از این اپلیکیشن‌ها که دانلود شوند، کاربر می‌تواند روی هر سطح صافی آنها را اجرا کند.

با این پروژکتور همه سطوح پیرامون لمسی می‌شوند (+عکس)

سونی همچنین پیش‌بینی کرده است که پروژکتور منحصر به‌فرد با قابلیت لمسی و حسگرهای ویژه خود می تواند برای مراکز معماری یک پلتفرم اختصاصی ارایه دهد تا بتوانند به کمک آن فرآیند طراحی و ساخت بناها را آسان‌تر کنند.

با این پروژکتور همه سطوح پیرامون لمسی می‌شوند (+عکس)

پروژکتور «اکسپریا تاچ» را می‌توان به طور خلاصه به صورت زیر معرفی کرد:

  • نوع حافظه و ظرفیت داخلی: حافظه رم ال‌پی‌دی‌دی‌آر۳ با حجم ۳ گیگابایت، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی از کارت حفظه میکرواِس‌دی
  • سیستم عامل: اندروید اِن
  • وزن: ۹۳۲ گرم
  • ابعاد: ۶۹ میلیمتر عرض، ‌۱۴۳ میلیمتر طول و ۱۳۴ میلیمتر ارتفاع
  • باتری: در حالت شارژ کامل توانایی یک ساعت بازپخش تصاویر ویدیویی
  • حسگرها: میکروفون، شتاب‌سنج، قطب‌نما، گیرنده ماهواره‌ای جی‌پی‌اس، ژیروسکوپ، حسگر تشخیص نور محیطی، فشارسنج، دماسنج، رطوبت‌سنج، حسگر تشخیص انسان
  • سیستم‌های ارتباطی: گیرنده بی‌سیم وای-فای، گیرنده بی‌سیم بلوتوث ۴.۲، گیرنده بی‌سیم کوتاه‌برد ان‌اف‌سی
  • درگاه ارتباطی: سیستم ورودی یو‌اس‌بی-سی، سیستم ورودی اچ‌دی‌ام‌آی-دی
  • نمایشگر: سیستم پروژکتور
  • سیستم پروژکتور: اس‌اکس‌آر‌دی با سه رنگ اصلی و سیستم شاتر پروژکتور ال‌سی‌دی
  • کیفیت تصویر: ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
  • فوکوس: اتوفوکوس
  • اندازه تصویر به نمایش درآمده: ۲۳ تا ۸۰ اینچ
  • منبع تصویر: لیزر دیوُد
  • شفافیت: ۱۰۰ لومِن
  • کنتراست: ۴۰۰۰ به ۱
  • دوربین اصلی: ۱۳ مگاپیکسل
  • صفحه نمایش اصلی: ال‌ای‌دی
  • سیستم‌های کنترلی: کنترل لمسی با استفاده از حسگر مادون قرمز، سیستم چند-لمسی با قابلیت لمس همزمان ۱۰ نقطه
  • صدا: اسپیکر استریو دو جهته
  • سیستم تامین انرژی: کابل ۱۵ ولتی مبتنی بر ورودی یواس‌بی

با این پروژکتور همه سطوح پیرامون لمسی می‌شوند (+عکس)

فروش پروژکتور هوشمند سونی اکسپریا تاچ در دبی و عربستان

فروش پروژکتور هوشمند سونی اکسپریا تاچ (Sony Xperia Touch) با قیمت بیش از ۱٫۵۰۰ دلار در کشورهای حاشیه خلیج فارس نظیر امارات و عربستان سعودی آغاز شد.

اواخر خرداد ماه بود که خبر آغاز فروش پروژکتور هوشمند سونی اکسپریا تاچ در خروجی رسانه‌ها قرار گرفت.

این محصول هم اکنون در فروشگاه سونی در مرکز خرید Dubai Mall شهر دبی و فروشگاه Jumbo در Mall of Emirates با قیمت ۵۷۰۰ درهم معادل ۱٫۵۵۰ دلار  به فروش می‌رسد. در ریاض، جده و دمام کشور عربستان سعودی نیز این محصول با قیمت ۵۷۹۹ ریال معادل ۱٫۵۴۶ دلار قابل خریداری خواهد بود. در حال حاضر متاسفانه قیمت و زمان عرضه رسمی این محصول خلاقانه سونی در بازار کشورمان مشخص نیست و اگر علاقه‌مند به خریداری پروژکتور هوشمند سونی اکسپریا تاچ هستید می‌توانید آن را از طریق فروشگاه‌های اینترنتی کشورهای حاشیه خلیج فارس خریداری کنید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا