تبدیل بخش‌های داخلی خودرو به اسپیکر هوشمند و پیشرفته (+عکس)

ستون‌های داخل بدنه برای تولید فرکانس بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند و این در حالی است که پنل‌های در برای تولید فرکانس‌های متوسط به کار می‌روند.

موبنا, رضا خواجه وند – شرکت «کونتینِنتال» از تولیدکنندگان قطعات و لوازم اتومبیل اسپیکر جدیدی تولید کرده ست که در آینده نه چندان دور می‌تواند نحوه گوش دادن به موسیقی داخل خودرو را به طور کامل تغییر دهد. این سیستم استریو بسیار پیشرفته ده‌ها اسپیکر را شامل می‌شود و بر اساس فناوری مهندسی مدرن خودروها ساخته شده است. اسپیکرهای قدیمی که وزن بالایی دارند، فضای زیادی را اشغال می‌کنند و نصب آنها در خودرو کار چندان آسانی نیست. ولی این محصول جدید تمام مشکلات مذکور را حل کرده است.

تبدیل بخش‌های داخلی خودرو به اسپیکر هوشمند و پیشرفته (+عکس)

اسپیکر جدید «کونتینِنتال» با نام Ac2ated شناخته می‌شود و تمام ناکارآمدی‌ها و مشکلات سیستم‌های صوتی کنونی در آن برطرف شده است. این محصول به صورت استراتژیک در تمامی محورهای داخلی اتومبیل نصب می‌شود و قادر است پنل‌های اتومبیل را به طور کامل به اسپیکر تبدیل کند. شرکت «کونتیننتال» می‌گوید که این محصول مانند یک ویولون عمل می‌کند که از تمام سطح آن صدا تولید می‌شود.

تبدیل بخش‌های داخلی خودرو به اسپیکر هوشمند و پیشرفته (+عکس)

«دیمیتریوس پاتسوراس» مدیر مرکز تایید صلاحیت محصولات جدید خدمات مهندسی کونتیننتال گفت اسپیکر جدید به گونه‌ای ساخته شده است که از بخش‌های مختلف بدنه اتومبیل برای تولید فرکانس و پخش صدا استفاده می‌کند. به عنوان مثال ستون‌های داخل بدنه برای تولید فرکانس بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند و این در حالی است که پنل‌های در برای تولید فرکانس‌های متوسط به کار می‌روند. مشابه این فناوری اسپیکر، «کونتیننتال» از پوشش سقف یا بخش متحرک مخصوص باز شدن سقف برای تولید فرکانس‌های پایین استفاده می‌کند.

تبدیل بخش‌های داخلی خودرو به اسپیکر هوشمند و پیشرفته (+عکس)

علاوه بر این، شرکت «کونتیننتال» توضیح داد که این فناوری می‌تواند صدا را به صورت سه‌بُعدی پخش کند و از این نظر با بهترین اسپیکرهایی که هم‌اکنون در بازار جهانی فروخته می‌شوند رقابت کند. با این وجود باید گفت مهم‌ترین مزیت سیستم جدید کیفیت صدای آن نیست و در عوض کوچک بودن و کم‌وزن بودن سیستم مذکور می‌تواند برای نسل جدید خودروها مزایای فراوان داشته باشد. در حالی که سیستم‌ اسپیکرهای کنونی مخصوص خودرو ۳۳ پوند وزن دارند و حجم معادل ۳۰ لیتر را به خود اختصاص می‌دهند، اسپیکرهای جدید «کونتیننتال» تنها با وزن ۲.۲ پوند و حجم معادل یک لیتر روی خودرو نصب می‌شوند.

تبدیل بخش‌های داخلی خودرو به اسپیکر هوشمند و پیشرفته (+عکس)

اسپیکر هوشمند Ac2ated «کونتیننتال» هنوز به صورت عمومی وارد بازار نشده و روی خودروها به کار گرفته نشده است. با این وجود شرکت سازنده اعلام کرد که در آینده نزدیک آن را عرضه می‌کند. شرکت خودروسازی هوندا نخستین مرکزی است که خرید این اسپیکر را به «کونتیننتال» سفارش دارد تا از آن در تراک‌های «ریجلاین» خود استفاده کند. قرار است این تراک‌ها از اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی وارد بازار شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا