ارتباطات با مشتریان خود را به استارت‌آپ تِرنِستایل بسپارید (+عکس)

«ترنستایل» را در اصل می‌توان یک پلتفرم تحلیلی و بازاریابی معرفی کرد که از شبکه عمومی وای-فای استفاده می‌کند تا مشتریان را جذب کند، نگه دارد و به آنها پاداش دهد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – استارت‌آپ «ترنستایل» سرویسی را ارایه ‌می‌دهد که بر اساس آن برندها و مراکز بازاریابی می‌توانند به راحتی با مشتریان خود در فروشگاه ارتباط برقرار کنند و از طریق دستگاه‌های موبایلی توانمندی‌های بازاریابی خود را به حداکثر برسانند. سرویس اصلی این استارت‌آپ بر مبنای خدمات وای-فای ارایه می‌شود که در اصل یک پلتفرم تبلیغاتی است و به کمک آن روش جدید برای گفت‌وگو با مشتریان در دستگاه‌های موبایلی ارایه می‌شود تا میزان اعتماد مشتریان به هر یک از برندها بیشتر شود و رفتار مشتریان برای خرید محصولات مختلف نمایان گردد.

ارتباطات با مشتریان خود را به استارت‌آپ تِرنِستایل بسپارید (+عکس)

این استارت‌آپ ابتدا توسط دو فردی تاسیس شد که قصد هک کردن یک روتر را داشتند تا از این طریق بتوانند متوجه شوند که چگونه می‌توانند کفش گران‌ قیمتی که خریداری کرده‌اند را تحت خدمات پشتیبانی قرار دهند و از سرویس‌های مربوطه استفاده کنند. این مرکز هم‌اکنون به یکی از فناورانه‌ترین و بزرگترین استارت‌آپ‌های جهان تبدیل شده است و در حالی که حدود ۴ سال از زمان تاسیس آن می‌گذرد، پس از ارایه خدمات خود برای رستوران‌های محلی در مراحل نخست هم‌اکنون به هزاران فروشگاه و برند مختلف در سراسر جهان سرویس‌دهی می‌کند.

ارتباطات با مشتریان خود را به استارت‌آپ تِرنِستایل بسپارید (+عکس)

«ترنستایل» به هر کسب و کاری که به تازگی راه‌اندازی شده است کمک می‌کند میزان اعتماد و بازگشت مشتریان به فروشگاه‌های مربوطه را بیشتر کند. پلتفرم اختصاصی این استارت آپ خدمات سنتی وای-فای را متحول می‌کند و آن را به یک ابزار بازاریابی کاربردی و گسترده تبدیل می‌کند تا از این طریق سه قابلیت ویژه در اختیار شرکت‌ها قرار گیرد: تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان، گسترش خدمات عمومی وای-فای، و توسعه کمپین‌های تبلیغاتی.

ارتباطات با مشتریان خود را به استارت‌آپ تِرنِستایل بسپارید (+عکس)

فناوری هوشمند

«ترنستایل» را در اصل می‌توان یک پلتفرم تحلیلی و بازاریابی معرفی کرد که از شبکه عمومی وای-فای استفاده می‌کند تا مشتریان را جذب کند، نگه دارد و به آنها پاداش دهد. «ترنستایل» به هر یک از مشتریان کمک می‌کند تا بتوانند به صورت فعالانه‌تر با برند خود ارتباط برقرار کنند و در مقابل، برند مربوطه می‌تواند همه رفتارهای آنها را زیر نظر بگیرد و در هر لحظه به آنها پیام ارسال کند تا از این طریق بن‌های تخفیف یا پاداش‌های نقدی را به صورت مستقیم و بدون استفاده از هر گونه اپلیکیشن روی گوشی هوشمند خود دریافت کنند. در حال حاضر «ترنستایل» به بزرگترین برندهای جهان کمک می‌کند تا بتوانند شبکه وای-فای خود را بهینه‌سازی کنند و مبتنی بر مناطق جغرافیایی مختلف سرویس‌های تبلیغاتی و بازاریابی را به کمک آن تغییر دهند. این استارت آپ ابزارهای ویژه‌ای ارایه می‌دهد که فروشگا‌ه‌های آنلاین هم به کمک آن می‌توانند جذب مشتری و میزان فروش محصولات خود را ارتقا دهند.

ارتباطات با مشتریان خود را به استارت‌آپ تِرنِستایل بسپارید (+عکس)

داستان موفقیت

معمولا کمتر استارت آپی می‌تواند فعالیت اولیه خود را در قالب یک گروه معرفی کند. اما این مرکز که با نام کامل «ترنستایل آنالیتیکس» شناخته می‌شود در اصل به کمک دو جوان کانادایی با نام‌های «مَت هانتر» و «دیوان رایت» در شهر تورنتو فعالیت خود را آغاز کرد. در آن زمان دو جوان مذکور با یکدیگر همکلاسی بودند و دوره‌های مدیریتی ام‌بی‌اِی را پشت سر می‌گذاشتند و از همان ابتدا به فکر راه‌انداختن یک مرکز مستقل بودند. طولی نکشید که رابطه میان این دو فرد نزدیک شد و آنها یک گروه ویژه تشکیل دادند و روی سرویس‌های جدید برای معرفی برندها کار کردند.

ارتباطات با مشتریان خود را به استارت‌آپ تِرنِستایل بسپارید (+عکس)

دیوان در این زمینه می‌گوید: «آن زمان سال ۲۰۱۲ میلادی بود که ما اندکی خود را پیدا کرده بودیم و یک مرکز مستقل تشکیل داده بودیم. آن روزها ما تلاش می‌کردیم تا دریابیم چه بخش از داده‌ها در دسترس هستند تا بتوانیم آنها را تحلیل کنیم و متوجه شویم کفش گران‌ قیمتی که به تازگی خریداری کرده‌ایم چطور و تا چه اندازه می‌تواند تحت پوشش خدمات پشتیبانی قرار بگیرد. مردم آن روزها فقط روی شبکه اجتماعی فیسبوک با برند مورد علاقه خود در ارتباط بودند ولی ما تصمیم گرفتیم شبکه اصلی برندی که این کفش را تولید کرده بود هک کنیم تا به اطلاعات بیشتری دسترسی داشته باشیم».

ارتباطات با مشتریان خود را به استارت‌آپ تِرنِستایل بسپارید (+عکس)

او توضیح داد که تلاش‌هایشان به نتیجه رسید و سرانجام آنها به فکر ساخت یک پلتفرم اختصاصی افتادند. این پلتفرم به گونه‌ای ساخته شده بود که کار کردن با آن شبیه به کلیک کردن روی یک برند،‌ رستوران یا فروشگاه دیگر بود و به آسانی خدمات مبتنی بر آن ارایه می‌شد. نسخه اول این پلتفرم به گونه‌ای ساخت شده بود که کاربران را مجبور می‌کرد روی بخش های مختلف کلیک کنند تا اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند. اما طولی نکشید که این دو فرد جوان به این فکر افتادند که می‌بایست به صورت غیرمستقیم اطلاعات مورد نیاز هر فرد را روی گوشی هوشمند او ارایه دهند.

دیوان در این باره توضیح می‌دهد:‌ «آن روزها برای آنکه بتوانیم تکلیف خود را با استارت‌آپی که به تازگی راه‌اندازی شده بود روشن کنیم مجبور شدیم یکی از روترها را هک کنیم تا متوجه شویم هر یک از مشتریان برند مورد نظر چه فعالیتی انجام می‌دهد و چه تعداد از مشتریانی که به فروشگاه مراجعه می‌کنند محصول مورد نظر خود را می‌خرند. این تلاش‌ها باعث شد تا وقتی که یک نفر مانند ما یک جفت کفش می‌خرد تا روزی که کفش او پاره شود زیر نظر قرار می‌گیرد».

این استارت‌آپ که خدمات خود را در سایت اینترنتی getturnstyle.com ارایه می‌کند، به عنوان یک مرکز جامع برای تحلیل لحظه به لحظه مشتریان و میزان اعتماد آنها به برند مربوطه محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا