پرده برداری از مدل جایگزین شبکه هوشمند(IN)

با استفاده از این فن آوری جدید انحصار اپراتورهای تلفن همراه شکسته خواهد شد.

موبنا – به گزارش موبنا پاشا ناصرآبادی با اعلام این مطلب افزود: کارشکنی اپراتورهای موبایل و ممانعت آنها از دسترسی مشترکین به شماره های هوشمند (IN) باعث افزایش شدید قیمت خدمات شده و نارضایتی مردم را به دنبال داشته است و این در حالی که سهم زیادی از این افزایش قیمت به علت هزینه های سربار استفاده از شماره های هوشمند است.
مدیرعامل رایانه کمک در توضیح روش جایگزین گفت: در مدل جدید، دیگر نیازی نیست که هزینه ی اضافی بر روی قبض تلفن مشترک شارژ شود و کاربران در ازای پرداخت ماهیانه ۷۵۰۰ تومان به عنوان حق عضویت می توانند به صورت نامحدود از خدمات مشاوره ای رایانه کمک استفاده کنند. بدین ترتیب با حذف محدودیت ها و هزینه های سربار شبکه IN می توان هزینه مردم را تا ۷۰ درصد کاهش داد.
وی ابراز امیدواری کرد که این مدل تجاری مورد استقبال مردم قرار گیرد تا بدین ترتیب لازم نباشد که هزینه ی انحصارطلبی اپراتورهای موبایل را مردم بپردازند.
یادآور می شود که شماره های IN سراسری از سال ۸۵ در شبکه مخابراتی کشور ایجاد شده و تمام اپراتورها مکلف به مسیریابی آنها هستند در حالی که به جز کاربران تلفن ثابت، دسترسی به این شماره در هیچ اپراتور دیگری امکان پذیر نیست و از سوی دیگر تلفن هایی که دو صفر آنها بسته است (نظیر مدارس، شرکت ها، بانک ها، سازمان ها و …) امکان دسترسی به این شماره ها را ندارند و همین امر باعث شده تا به سبب مقرون به صرفه نبودن تعرفه های قبلی، هزینه ی سرویس دهی به شدت افزایش یافته است. اخیراً نیز سازمان تنظیم مقررات با تعیین ضرب الاجل دو هفته ای، اپراتورها را ملزم به فراهم آوردن امکان دسترسی مشترکین موبایل به شماره های IN سراسری کرده است که باید منتظر بود و دید که آیا این غول های انحصاری حاضرند از فرمان جدید سازمان تنظیم مقررات تمکین کنند یا خیر.

دکمه بازگشت به بالا