استارت‌آپی که به بزرگترین مرکز درآمدزایی جنوب شرق آسیا تبدیل شد (+عکس)

از همان ابتدا هدف اصلی «رِددورز» این بود که بتواند یک اکوسیستم جامع برای مسافران طراحی کند و به آنها کمک کند تا بهترین سرویس‌های مورد نیاز خود را با کمترین هزینه در اختیار بگیرند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – اگرچه از زمان تاسیس استارت‌آپ «رِددورز» مدت زیادی نمی‌گذرد، ولی این شرکت نوپا توانسته است یک اکوسیستم جامع و کاربردی برای سفر ارایه دهد و بهتر از آنچه که تاکنون تجربه کرده‌ای را در مسافرت‌های شخصی و کاری در اختیار شما بگذارد. استارت‌آپ «رِددورز» سال ۲۰۱۵ میلادی فعالیت خود را آغاز کرد طولی نکشید که به عنوان سریع‌ترین برند منطقه جنوب شرق آسیا برای کسب درآمد و افزایش سرمایه‌ها معرفی شد.

از همان ابتدا هدف اصلی «رِددورز» این بود که بتواند یک اکوسیستم جامع برای مسافران طراحی کند و به آنها کمک کند تا بهترین سرویس‌های مورد نیاز خود را با کمترین هزینه در اختیار بگیرند. «رِددورز» هم‌اکنون به صاحبان هتل و مهمان‌خانه‌ها کمک می‌کند تا بتوانند امکانات و توانایی‌های خود را روی یک پلتفرم تعاملی به نمایش بگذارند، به طیف گسترده مخاطبان در سراسر جهان دسترسی داشته باشند، گستره فعالیت‌های خود را افزایش دهند، نام خود را به عنوان یک برند مشهور معرفی کنند و فعالیت‌های عملیاتی بیشتری را برای افزایش درآمدهای خود انجام دهند.

استارت‌آپی که به بزرگترین مرکز درآمدزایی جنوب شرق آسیا تبدیل شد (+عکس)

استارت‌آپ «رِددورز» یک سرویس ویژه با نام «بازرسی کیفیت» راه‌اندازی کرده است که با آن اطمینان حاصل می‌کند هر یک از مسافران چه تجربه‌ای با این بسته‌ها پشت‌سر می‌گذارند، در هر تایم از شبانه‌روز چه خدماتی را در اختیار می‌گیرند و شرکت‌های همکار «رِددورز» چه امکاناتی را در اختیار آنها می‌گذارند. این سرویس باعث شده است برندهای بزرگ فعال در عرصه مسافرت برای جلب رضایت مشتری خدمات بهتری ارایه دهند و هتل‌هایی که نام آنها مطرح نیست هم بتوانند به یک برند معتبر تبدیل شوند. این فرآیند باعث شده است اطمینان میان مسافران و هتلداران به میزان قابل ملاحظه افزایش یابد.

نوشته های مشابه

استارت‌آپی که به بزرگترین مرکز درآمدزایی جنوب شرق آسیا تبدیل شد (+عکس)

بنیانگذار و مدیرعامل استارت‌آپ «رِددورز» شخصی به نام «آمیت سابروال» بوده است. آقای سابروال پیش از این مدیر بازرگانی شرکت «مِیک مای تریپ» بود و سپس به عنوان مدیر فروش و بازاریابی هتل‌های زنجیره‌ای «پارک هتلز» به فعالیت خود ادامه داد. او که در این زمینه در بخش‌های مختلف تجربه مناسب کسب کرده بود، به فکر راه‌اندازی «رِددورز» افتاد و رسالت اصلی خود را یک شبکه گسترده شامل تمام برندهای فعال در این حوزه تعریف کرد تا بتواند برای تمام مقاصد سفر در اندونزی بهترین خدمات را ارایه دهد. او تمام تجربیاتی که در سال‌های قبل کسب کرده بود را در استارت‌آپ خود به کار گرفت و تلاش‌های فراوانی انجام داد. سابروال در خاطرات خود نوشته است: «هر زمانی که وقت کافی داشتم و می‌خواستم با دنیای بیرون ارتباط بهتری برقرار کنم، سراغ کتاب‌های نویسنده محبوب خودم یعنی “هاروکی موراکی” می‌رفتم. اگر بخواهید من را به یک ناهار یا شام کاری دعوت کنید، بهتر است در یک هتل باشد تا از آن لذت بیشتری ببرم. هتل و هتلداری بخشی از زندگی من شده است و همیشه در من جریان دارد».

استارت‌آپی که به بزرگترین مرکز درآمدزایی جنوب شرق آسیا تبدیل شد (+عکس)

شخص دیگری که در جریان تاسیس این استارت‌آپ به سابروال کمک‌های فراوان کرد «کنوار آشیش ساکسنا» نام دارد. او هم‌اکنون مدیریت مرکز توسعه فناوری استارت‌آپ را در دست دارد و مردی است که ایده مطرح شده در این زمینه را پرورش داد و عملیاتی کرد. تجربیات گسترده و کاربردی او در حوزه فناوری‌های سفر در شرکت‌های بزرگ «مِیک مای تریپ»، «لست‌مینتس.کام»، «زوجی» و «بریتیش میدلند» باعث شد او به یکی از متبحرترین افراد در این حوزه تبدیل شود و مرکز فناوری «رِددورز» را بهتر از آنچه که تصور می‌شد راه‌اندازی کند. این روزها زمانی که آقای کنوار درگیری کاری ندارد با گروه توسعه‌دهنده همکاری می‌کند و محصولات جدید را مورد آزمایش قرار می‌دهد. شما هر وقت آقای کنوار را می‌بینید یک لیوان چای در دست دارد و مشغول کاری است که به نحوی به سفر مرتبط می‌شود. او علاقه زیادی به بازی گلف دارد و به گفته خودش تنها تفریحی که در طول روز تجربه می‌کند همین است.

استارت‌آپی که به بزرگترین مرکز درآمدزایی جنوب شرق آسیا تبدیل شد (+عکس)

اما در کنار این دو مدیر اصل شخصی دیگری حضور دارد که بدون کمک‌های او «رِددورز» نمی‌توانست به این نقطه برسد. او «ریشاب سینگی» نام دارد که مدیر عملیاتی «رِددورز» محسوب می‌شود و وظیفه او حل مشکلاتی است که در دنیای واقعی پیش‌ روی استارت‌آپ قرار می‌گیرد. او پیش‌تر مدیر عملیاتی شرکت بزرگی به نام «کاریربیلدر» بود و سپس یک اکوسیستم جامع برای شرکت «برند باگت اکومودیشین» در منطقه جنوب شرق آسیا ساخت. آقای سینگی می‌گوید هیچ وقت زندگی را جدی نگرفته و هر بار که مشکلی پیش آمده است، سعی کرده است با آن به راحتی برخورد کند. همین سیاست باعث شده است استارت‌اپ «رِددورز» هم با مشکل جدی مواجه نشود و به راحتی مسیر خود را پیش ببرد. سینگی تجربه سفر را برای مردم متفاوت کرده است و از آنجایی که وظیفه او حل مشکلات در دنیای واقعی است، تمام مشکلات احتمالی مسافران را پیش‌بینی می‌کند تا بهترین تجربه در اختیار آنها قرار گیرد.

استارت‌آپی که به بزرگترین مرکز درآمدزایی جنوب شرق آسیا تبدیل شد (+عکس)

استارت‌آپ «رِددورز» به تنهایی فعالیت نمی‌کند و در کنار آن برخی سرمایه‌گذاران حضور دارند تا فعالیت‌های این مرکز با سرعت پیش برود. در اصل می‌توان گفت دو سرمایه‌گذار اصلی فعالیت‌های «رِددورز» را پیش می‌برند که با نام‌های «ونچر کپیتالیست» و «جانگل ونچرز» شناخته می‌شوند و البته در کنار آنها مرکز «۵۰۰ استارت‌آپس» نیز کمک‌های فراوان می‌کند. «جانگِل ونچرز» یک شرکت سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود که دفتر مرکزی آن در سنگاپور واقع شده است و به واسطه همکاری در راه‌اندازی برندهای مشهور و بزرگ منطقه آسیای جنوب شرقی توانسته است شهرت جهانی به دست آورد. شرکایی که با این مرکز سرمایه‌گذاری همکاری می‌کنند در زمینه بازاریابی و طراحی، توسعه محصول، و استخدام و مهندسی فعالیت دارند. این شرکات در شرکت سرمایه‌گذاری «جانگل ونچرز» تجربه سالیان خود را با برندهای جهانی از جمله فیسبوک و گوگل در اختیار گرفته‌اند و آن را با دیگر شرکای این مرکز سرمایه‌گذاری به اشتراک می‌گذارند. شرکت زیپدیال که توسط توئیتر خریداری شد، توکی‌تاکی، پوکت، وان انیمیشن، پومِلو، داک‌داک، آبرا، فستاکش، آی‌مانی.مای و … از بزرگترین مراکز هستند که «جانگل ونچرز» در آنها سرمایه‌گذاری کرده است.

استارت‌آپی که به بزرگترین مرکز درآمدزایی جنوب شرق آسیا تبدیل شد (+عکس)

مرکز «۵۰۰ استارت‌آپس» هم یک سرمایه‌گذار جهانی محسوب می‌شود که به صورت تخصصی روی استارت‌آپ‌های حاضر در دره سیلیکون فعالیت می‌کند. از زمانی که این مرکز در سال ۲۰۱۰ میلادی فعالیت خود را آغاز کرد، تاکنون روی بیش از ۱۴۰۰ استارت‌آپ در ۵۰ کشور جهان سرمایه‌گذاری کرده است. گروه سرمایه‌گذاری و شبکه تحلیل گسترده این مرکز توانسته است کمپانی‌های تازه‌تاسیس را به شرکت‌های بزرگ از جمله پِی‌پال، گوگل، فیسبوک،‌ یوتیوب، یاهو، لینکدین، توئیتر و اپل متصل کند. این مرکز تنها در منطقه جنوب شرق آسیا روی ۷۰ استارت‌آپ سرمایه‌گذاری کرده است که از جمله آنها می‌توان به آی‌مانی، گرب‌تاکسی، بوکالاپاک، و رِددورز اشاره کرد.

خدمات رفاهی و مسافرتی استارت‌آپ رِددورز روی سایت اینترنتی www.reddoorz.com ارایه می‌شود و دفتر مرکزی این شرکت همچنان در کشور اندونزی مشغول به کار است.

استارت‌آپی که به بزرگترین مرکز درآمدزایی جنوب شرق آسیا تبدیل شد (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا