جالب ترین دستور پخت غذا! (+عکس)

«لئو بورنِت» مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های آسان برای تهیه یک غذا را به صورت مکتوب در برگه‌های ساده ارایه کرده که با نام «این صفحه را آشپزی کن» در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – ممکن است شما طراحی و محصولاتی که در شرکت IKEA عرضه می‌شود را برای فضای داخلی خانه خود نپسندید. اما باید بدانید که این شرکت سوئدی به واسطه طراحی‌های ساده و کاربردی محصولات خانگی و اداری خود محبوبیت زیادی در سراسر جهان دارد و توانسته است توجه همگان را به خود جلب کند. زمانی که یکی از محصولات IKEA را خریداری می‌کنید دفترچه راهنما که همراه با آن عرضه شده است طرح نصب، راه‌اندازی و استفاده از کالای مورد نظر را به سادگی هرچه تمام‌تر توضیح داده است. در این دفترچه راهنما بخش‌های مختلف محصول با خطوط نقاشی شده ترسیم شده‌اند و با خواندن چند جمله ساده به راحتی متوجه می‌شوید که با این محصول چه کار باید بکنید. با این طرز فکر، آژانس تبلیغاتی «لئو بورنِت» که دفتر مرکزی آن در تورنتو کانادا واقع شده است یک کمپین خلاقانه راه‌اندازی کرد تا شبیه به آنچه که IKEA برای محصولات خود انجام می‌‌دهد، به راحتی دستور پخت غذا را در اختیار مردم بگذارد. «آنتونی چلواناتان» مدیر مرکز ایده‌های خلاقانه این آژانس تبلیغاتی گفت: «ما متوجه شدیم در اختیار گرفتن دستورالعمل‌های جدید برای مردم اندکی ترسناک است و آنها فکر می‌کنند از پس درست کردن غذای جدید بر نمی‌آیند. تلاش ما این بود که پخت غذاهای جدید را بهتر، آسان‌تر و خلاقانه‌تر کنیم تا دستورالعمل‌ها به صورت متفاوت در اختیار مردم قرار بگیرند».

جالب ترین دستور پخت غذا! (+عکس)

«لئو بورنِت» مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های آسان برای تهیه یک غذا را به صورت مکتوب در برگه‌های ساده ارایه کرده که با نام «این صفحه را آشپزی کن» در اختیار مردم قرار می‌گیرد. برگه‌ها در اصل دستورالعمل گام به گام و لیستی از مواد اولیه‌ای که قرار است در این غذا به کار گرفته شوند را شامل می‌شوند. این برگه‌ها با کاغذ مخصوص و جوهر خوراکی چاپ شده‌اند و در هر صفحه از آن اشکال مربوط به مواد غذایی با اندازه واقعی کشیده شده است. زمانی که یک سرآشپز حرفه‌ای یا کاربر خانگی می‌خواهد غذای جدید را طبخ کند، مواد اولیه مورد نیاز را می‌بایست به شکل و با اندازه‌ای که در این برگه‌ها ارای شده است برش بزند و سپس آنها را روی شکل کاغذی خود بگذارد تا اندازه لازم از هر ماده غذایی را دریابد. تمامی این دستورالعمل‌ها بر اساس منوی غذایی IKEA تنظیم شده است و البته در تصاویر تبلیغاتی منتشر شده، کلیه لوازم آشپزخانه که با آن غذاها پخته می‌شوند ساخت شرکت IKEA هستند. کمپینی که این کاغذها را آماده می‌کند دامنه فعالیت‌های خود را در سراسر کانادا گسترش داده است و این طور که می گوید ۱۲۵۰۰ برگه کاغذ خوراکی رایگان در ۱۸ منطقه از کشور کانادا ظرف چند ساعت توزیع شده است. به کمک این دستورالعمل دیگر نیاز نیست بدانید که چه میزان نمک یا فلفل باید به غذای خود اضافه کنید. بلکه مقدار نمک مورد نیاز را در بخش طراحی شده روی کاغذ می‌ریزید تا دریابید این کار را چگونه باید انجام دهید. دیگر مواد غذایی هم به همین شکل اضافه می‌شوند تا یک غذای خوشمزه، جدید و متفاوت در اختیار داشته باشید.

جالب ترین دستور پخت غذا! (+عکس)

 

سرآشپزها نیازمند آن هستند تا مواد غذایی مورد نظر را روی اشکال طراحی شده در صفحه کاغذی قرار دهند.

 

جالب ترین دستور پخت غذا! (+عکس)

جوهرها روی این برگه‌های کاغذی خوراکی هستند و به درستی مشخص می‌کنند از هر ماده غذایی به چه میزان باید استفاده کرد.

 

جالب ترین دستور پخت غذا! (+عکس)

میزان نمک، فلفل، پودر سیر و … بر اساس شکلی که روی کاغذ طراحی شده است مشخص می‌شود و به همین راحتی می‌توانید چاشنی‌ها را اضافه کنید.

 

جالب ترین دستور پخت غذا! (+عکس)

زمانی که غذا به این صورت آماده شد، می‌تواند با همان کاغذی که زیرش قرار گرفته است سرو شود.

 

جالب ترین دستور پخت غذا! (+عکس)

 

هر یک از این برگه‌ها به صورت گام به گام توضیح می دهند که چه لیستی از مواد غذایی را نیاز دارید و چگونه باید این مواد را با یکدیگر ادغام کنید.

 

جالب ترین دستور پخت غذا! (+عکس)

تمام دستورالعمل‌ها بر پایه مواد غذایی ارایه شده از سوی IKEA طراحی شده‌اند.

 

جالب ترین دستور پخت غذا! (+عکس)

 

با این برگه‌ها به راحتی می‌توانید به راحتی مواد غذایی رو روی اشکالی که کشیده شده است قرار دهید، سپس برگه را تا کنید و آن را داخل فر بگذارید.

 

جالب ترین دستور پخت غذا! (+عکس)

هر برگه نشان می‌دهد که چه میزان مواد غذایی را باید به چه شکل کنار هم قرار دهید و در نهایت چه مدت باید آنها را طبخ کنید.

 

جالب ترین دستور پخت غذا! (+عکس)

در پایان فقط کافی است کاغذی که مواد غذایی روی آن قرار گرفته است را از هم باز کنید تا غذای خوشمزه و جدید شما آماده شده باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا