یک رکورد جهانی خودرویی شکسته شد!(+عکس)

مجموع انرژی ذخیره شده در باتری‌های تسلا پس از ۲۳۸ مایل به پایان می‌رسد و این در حالی است که خودرو اصلاح شده BMW با باتری‌های خود می‌تواند تا ۳۸۲ مایل دوام بیاورد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – شرکت آمریکایی «آی‌تی‌اِی‌پی» که دفتر مرکزی آن کالیفرنیا واقع شده است یک دستگاه خودرو BMW مدل ۱۹۹۷ را به یک خودرو برقی تبدیل کرد و نتیجه نهایی به گونه‌ای بود که این اتومبیل قدیمی توانست ۳۸ درصد طولانی‌تر از اتومبیل برقی تِسلا مدل S P100D حرکت کند و البته هزینه تولید آن هم بسیار ارزان‌تر بود.
این خودرو برقی تبدیل شده «فوئنیکس» نامگذاری شد و شرکت سازنده در ابتدا همه بخش‌ها و قطعات را از بدنه اصلی جدا کرد و سپس سه باتری قابل بازیافت با مجموع توان ۱۳۰ کیلووات را در آن گذاشت و البته در کنار آنها یک موتور الکتریکی هم به خودرو اضافه شد. این ترکیب ساده به خودرو از رده خارج شده BMW امکان داد تا بتواند پیش از آنکه به شارژ مجدد باتری‌ها نیاز داشته باشد مسافتی به طول ۳۸۲ مایل را حرکت کند.

یک رکورد جهانی خودرویی شکسته شد!(+عکس)

«اریک لاندگرن» بنیانگذار و مدیرعامل شرکت «آی‌تی‌اِی‌پی» فعالیت خود را با یک دستگاه خودرو BMW 528i آغاز کرد که آن را از قبرستان اتومبیل‌های از رده خارج خریداری کرده بود. برای آنکه وزن خودرو کاهش پیدا کند او همه صندلی‌های داخلی به‌جز صندلی راننده را حذف کرد. باتری‌های ۱۳۰ کیلوواتی مبتنی بر فناوری لیتیوم-یونی ساخته شده بودند که البته این مرکز تمام باتری‌های مورد نیاز خود را از لپ‌تاپ‌های قدیمی و خودروهای برقی از رده خارج تامین کرد. آقای لاندگرن و گروهش «فوئنیکس» را در طول دوره زمانی ۳۵ روز و با سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار دلار ساختند. او در پایان به این نتیجه رسید که اگر این پروژه با موفقیت به انجام برسد «آی‌تی‌اِی‌پی» می‌تواند طرح جامع خود برای کاهش مصرف انرژی در خودروهای برقی را عملیاتی کند و نسل جدید خودروهای «هیبریدی-بازیافتی» را برای افرادی که توان خرید خودروهای گران ندارند، روانه بازار کند.

یک رکورد جهانی خودرویی شکسته شد!(+عکس)

«اریک لاندگرن» در این خصوص گفت: «استفاده مجدد از محصولات بازیافتی مهم‌ترین اتفاقی است که به آن نیاز داریم. خودروهای بازیافتی پس از برقی شدن میزان کربنی که از خود به جا می‌گذارند صفر خواهد بود. ما قطعات خودروهای برقی دیگری که از راه خارج شده‌اند را برای تکمیل آنها استفاده می‌کنیم و در نهایت محصولی روانه بازار می‌کنیم که از آن می‌توان با نام “بازیافتی هیبریدی” یاد کرد. این اتفاق می‌تواند به چرخه بازیافت در سراسر جهان کمک کند».

یک رکورد جهانی خودرویی شکسته شد!(+عکس)

این شرکت یک تصویر ویدیویی منتشر کرده است که در آن خودرو بازیافتی در مقابل خودرو برقی و مدرن تِسلا مدل S 100D قرار دارد و هر دو آنها در یک جاده مشخص برای آزمایش قرار گرفته‌اند. رانندگی با هر دو خدورو در شرایط یکسان انجام می‌شود با استفاده از سیستم‌های دقیق مشخص می‌شود هر کدام از این دو خودرو به‌ازای هر مایل که پشت سر می‌گذارند چه میزان انرژی مصرف می‌کنند. در این آزمایش مشخص شد مجموع انرژی ذخیره شده در باتری‌های تسلا پس از ۲۳۸ مایل به پایان می‌رسد و این در حالی است که خودرو اصلاح شده BMW با باتری‌های خود می‌تواند تا ۳۸۲ مایل دوام بیاورد. البته هدف نهایی لاندگرن حرکت این خودرو به طول ۴۰۰ مایل بود که محقق نشد. با این وجود او گفت خودرویی که ۸۸ درصد قطعات آن بازیافتی بوده است موفق شد انرژی لازم برای ثبت رکورد جهانی گینس را در باتری‌ها ذخیره کند و از زمان شارژ اولیه تا خالی شدن کامل باتری‌ها بیشترین میزان انرژی را در خود نگه دارد.

یک رکورد جهانی خودرویی شکسته شد!(+عکس)

یک رکورد جهانی خودرویی شکسته شد!(+عکس)

دکمه بازگشت به بالا