«سیبورد بلاک» بزرگترین تحول در کیبوردهای موسیقی (عکس و فیلم)

«سیبورد بلاک» به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند داخل یک کوله‌پشتی جا شود و همه نیازهای یک نوازنده موسیقی را به صورت تخصصی برطرف کند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – «رولی» از جمله شرکت‌هایی محسوب می‌شود که به صورت تخصصی در زمینه تولید آلات موسیقی فعالیت دارد و در آخرین اقدام خود محصولی را با نام «سیبورد بلاک» معرفی کرده است. این ابزار کوچک در اصل یک دستگاه کنترلی محسوب می‌شود که به موسیقی‌دان‌ها امکان می‌دهد با کیبوردهای قابل برنامه‌ریزی کارهای بیشتری انجام دهند.

 

 

این دستگاه کنترلی مبتنی بر فناوری‌های «سیبورد رایز» ساخته شده است که یک ابزار رابط محسوب می‌شد و مدل جدید کیبوردهای مخصوص نواختن موسیقی بود و دکمه‌های حساس آن در مقابل اثر انگشت می‌توانست کار را برای موسیقی‌دان‌ها آسان کند. دو محصول اولیه این کمپانی با نام‌های «سیبورد گرَند» و «سیبورد رایز» هم‌اکنون توسط هنرمندان مشهوری چون «استیو واندر»، «مِگان ترینور» و «هانس زیمر» مورد استفاده قرار می‌گیرند.

«سیبورد بلاک» بزرگترین تحول در کیبوردهای موسیقی (عکس و فیلم)

«سیبورد بلاک» به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند داخل یک کوله‌پشتی جا شود و به صورت بی‌سیم به اپلیکیشن اختصاصی «رولی» موسوم به «نویز» متصل شود. موسیقی‌دان‌ها با هر دانش و توانایی که دارند می‌توانند از طریق این اپلیکیشن و ابزار مذکور «سیبورد بلاک» را مورد استفاده قرار دهند. این کیبورد واسط همچنین با سیستم ماژولار «بلاکس» این شرکت بریتانیایی که نوامبر ۲۰۱۶ عرضه شده بود هم سازگاری دارد. هر کدام از این بلاک‌ها یک قابلیت منحصر به‌فرد و مجزا را ارایه می‌کنند و می‌توانند با قرار گرفتن در کنار یکدیگر یک مجموعه کامل برای نواختن موسیقی را ارایه دهند. قابلیت‌های این مجموعه می‌تواند بر اساس نیاز کاربر تغییر کند و موسیقی‌دان بسته به آنچه که می‌پسندد بخش‌های مختلف آن را در کنار یکدیگر بگذارد. اتصال این بخش به دیگر بلاک‌ها به مجموعه ۲۴ کلیدی اصلی برای نخستین بار در جهان یک استدیو موسیقی موبایلی را در اختیار علاقمندان قرار داده است.

«سیبورد بلاک» بزرگترین تحول در کیبوردهای موسیقی (عکس و فیلم)

«سیبورد بلاک» همراه با یک نرم‌افزار موسیقی و و مجموعه‌ای از اصوات تعاملی عرضه می‌شود. «اکواتور پلیِر» نرم‌افزار جدید پخش موسیقی در این مجموعه مخصوص می‌شود که به صورت اختصاصی برای بلاک‌ها طراحی شده است و موسیقی پخش شده را با رایانه‌های رومیزی سازگارتر می‌کند. اپلیکیشن «نویز» و نرم‌افزار «اکواتور پلیِر» هر دو بیش از ۱۰۰ نوع صدا را تشخیص می‌دهند. در کنار «سیبورد بلاک»، این کمپانی تولیدکننده آلات موسیقی شش بسته صوتی مختلف را هم ارایه کرده است. این بسته‌های صوتی اصوات بیشتری را به هر یک از کلیدهای «سیبورد بلاک» استفاده می‌کنند تا نوازنده با انگشتان خود بتواند طیف گسترده‌تری از صداها را در اختیار داشته باشد. «بلاکس داشبورد» ابزار جانبی دیگری است که امکان سازگاری آسان دستگاه و اصوات با نیاز نوازنده را فراهم می‌کند و همچنین امکان تغییر برنامه‌های نرم‌افزاری متناسب با نیازهای پیش‌رو را هم فراهم می‌آورد. با این ابزار جانبی نرم‌افزار اختصاصی می‌تواند با دیگر نرم‌افزارهای صوتی از جمله «لاجیک پرو»، «آبلتون لایو» و «اومنیسفیِر» هم سازگار شود.

«سیبورد بلاک» بزرگترین تحول در کیبوردهای موسیقی (عکس و فیلم)

«رولند لَمب» بنیانگذار و مدیرعامل شرکت «رولی» در این خصوص گفت: «ساخت موسیقی در عصر دیجیتال شروع به رشد و پیشرفت کرده است. زمانی که ابزارهای الکترونیک به صورت شهودی پیشرفت می‌کنند، می‌توانند بیانگر ساز و کار صوتی بین موسیقی‌دانان باشند. سیبورد بلاک یک مجموعه همگرا و سازگار محسوب می‌شود که بدون حتم نیاز همه نوازندگان را برطرف خواهد کرد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا