معرفی بازی: Angry Birds Evolution

خوک‌های سبزِ حریص از دفعات قبل توبه نکردند و دوباره برای به دست آوردن تخم‌های پرندگان، به جزیره‌ی این موجودات بی‌اعصاب هجوم آورده‌اند. این بار اما پرندگان خشمگین در حال و هوای یک بازی نوبتی به مصاف این خوک‌های خنگ خواهند رفت.

موبنا – Evolution را باید اولین عنوان از سری Angry Birds دانست که عملا تنها برای بازیکنان بزرگسال تولید شده است. گیم‌پلی آن نوبتیِ کاملا کلاسیک است و در آن شوخی‌های بزرگسالانه می‌شود. اما آیا این تغییر در بازی، طرفداران را راضی خواهد کرد؟

واقعیت این است که شخصیت‌ها و گیم‌پلی موجود در این صد مرحه کاملا متفاوتند، بسیار عالی کار شده‌اند و این بازی در مدت کمی و تنها در پلی‌استور بیش از یک میلوین کاربر را به خود جذب کرده و امتیاز ۴.۴ نشان از رضایت خوب بازیکن‌ها از این عنوان حکایت دارد. اگر فاینال‌فانتزی‌های کلاسیک را بازی کرده باشید یا به طور کلی اهل بازی‌های شرقی باشید با سیستم مبارزات نوبتی آشنایی خواهید داشت.

در این سبک دو تیم مختلف در مقابل هم قرار می‌گیرند و نوار پیشرفتی خواهند داشت که با پر شدن آن نوبت به حمله‌ی شما فرا می‌رسد. به این ترتیب هر کدام از شخصیت‌ها به نوبت به تیم مقابل حمله خواهد کرد. این سبک که قبلا فقط در بازی‌های ژاپنی استفاده می‌شد این روزها در بازی‌های زیادی به کار گرفته می‌شود که معروف‌ترین آن‌ها Star Wars Galaxy of Heroes است. اگر چه هنوز باید برای هر حمله پرنده خود را به عقب بکشید و آن‌ها را به سمت خوک‌ها پرتاب کنید.

معرفی بازی: Angry Birds Evolution

البته در مورد Evolution این سیستم تفاوت‌هایی با دیگر بازی‌ها دارد. اول اینکه هر کدام از پرندگان یا خوک‌ها بسته به نوعشان در بازه‌های مختلفی اقدام به حمله می‌کنند. مثلا سرعت پر شدن نوار حمله‌ی یک پرنده ممکن است دوبرابر یک نوع خوک باشد.  این موضوع با توجه به تنوع بسیار خوب پرندگان و خوک‌ها که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارند، باعث شده تنوع کم‌نظیری در گیم‌پلی بازی ایجاد شود.

عموما وقتی از Angry Birds حرف می‌زنیم، بحث سر گرافیک دو بعدی و جزییات دلپسب است، اما در Evolution شما با یک بازی سه بعدی سنگین مواجهید که از نظر بصری بسیار خوب کار شده. رنگ‌بندی جذاب و شادی دارد و زمین‌های متنوعی که مبارزات در آن‌ها جریان پیدا می‌کند.

معرفی بازی: Angry Birds Evolution

اما بخش آنلاین Evolution چیز دیگری است. گیم‌پلی بازی به شکل جالبی کلا با نسخه آفلاین و تک‌نفره متفاوت است. تعدادی خوک در وسط تصویر وجود دارد و دو دسته پرندگان در دو طرف زمین. بازیکنان باید با پرتاب درست پرندگان خود خوک‌ها را به زمین همسایه بفرستند و در آخر کار خوک‌ها در هر سمتی که باشند به آن پرندگان شلیک خواهند کرد. تفاوت بزرگ بین بخش تک‌نفره و چند نفره آنلاین این است که زاویه پرتاب پرندگان در بخش آنلاین بسیار اهمیت بیشتری دارد.

در نهایت باید گفت Evolution  قدمی رو به جلو در بازی‌های Angry Birds  محسوب می‌شود و از زاویه‌ای تازه به این داستان جذاب نگاه می‌کند. این عنوان برای اندروید و iOS به صورت رایگان عرضه شده اما برای بخش چند نفره باید هزینه‌ی زیادی به صورت ماهانه پرداخت کنید.

اپ‌استور گوگل‌پلی مایکت
  • معرفی بازی: Angry Birds Evolution
  • معرفی بازی: Angry Birds Evolution
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا