پهپادی ۴ برابر سریع‌تر از آمبولانس! (عکس و فیلم)

شرکت «فلای‌پالس» می‌کوشد با ارسال دستگاه شوک خودکار از طریق پهپاد این امکان را فراهم کند تا در سه دقیقه نخست پس از بروز حمله قلبی بهترین شرایط را برای بهبود کامل بیمار به دست آورد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – فناوری پهپادها با سرعت زیاد در حال پیشرفت است و صنعت ارسال کالا توجه ویژه برای این پرنده الکترونیکی دارد تا به کمک آن بتواند رضایت مشتریان را جلب کند. این مسئله باعث شده است تا در آینده نزدیک پهپادها را در حالی ببینیم که بسته‌های افراد را در اختیار گرفته‌اند و در آسمان مشغول پرواز هستند.

 

 

در این میان یک استارت‌آپ سوئدی به نام «فلای‌پالس» از پهپادها برای نقل و انتقالات پزشکی استفاده کرده است. پهپاد جدید این مرکز به گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند چهار برابر سریع‌تر از آمبولانس خود را به بیمار برساند.

پهپادی ۴ برابر سریع‌تر از آمبولانس! (عکس و فیلم)

بر اساس آخرین آمار رسمی موجود هر سال بیش از ۱۰ هزار سوئدی در خارج از محیط بیمارستان دچار حملات قلبی می‌شوند و متاسفانه در شرایط کنونی تنها ۵۰۰ نفر از آنها سلامت کامل را به دست می‌آورند. مهم‌ترین نکته برای افزایش تعداد افرادی که سلامت خود را در این زمینه به دست می‌آورند این است که زمان بین بروز حمله قلبی و رسیدن نیروهای امدادی به بیمار به حداقل برسد. شرکت «فلای‌پالس» می‌کوشد با ارسال دستگاه شوک خودکار (AED) از طریق پهپاد این امکان را فراهم کند تا در سه دقیقه نخست پس از بروز حمله قلبی بهترین شرایط را برای بهبود کامل بیمار به دست آورد.

پهپادی ۴ برابر سریع‌تر از آمبولانس! (عکس و فیلم)

در یک مطالعه جدید که نتایج حاصل از آن در آخرین شماره از «نشریه بین‌المللی انجمن پزشکی آمریکا» منتشر شد، محققان دریافتند ارسال دستگاه شوک خودکار از طریق پهپاد می‌تواند سرعت رساندن خدمات پزشکی را نسبت به آمبولانس تا چند برابر افزایش دهد و زمان پاسخگویی بدن بیمار نسبت به درمان‌های اولیه را تا ۱۶ و نیم دقیقه پایین بیاورد. زمانی که یک حمله قلبی صورت می‌گیرد آژیر خطر در ایستگاه مرکزی بلند می‌شود و همان موقع پهپاد پرواز می‌کند. این اتفاق از طریق گیرنده‌های ماهواره‌ای هدایت می‌شود تا پهپاد از نزدیک‌ترین مرکز جغرافیایی به محل بروز حادثه بلند شود. شرکت «فلای‌پالس» بر اساس خدماتی که ارایه می‌دهد به این نتیجه رسیده است که با پهپادهای هوشمند خود می‌تواند در کمتر از ۳ دقیقه پس از بروز حمله قلبی در محل حاضر شود.

پهپادی ۴ برابر سریع‌تر از آمبولانس! (عکس و فیلم)

البته فناوری که «فلای‌پالس» ارسال می‌کند نیازمند آن است که یک نفر در محل بروز این مشکل پزشکی بتواند از دستگاه خودکار شوک استفاده کند. این شرکت هم‌اکنون در تلاش است تمام اپراتورهایی که قرار است از این سیستم استفاده کنند را تعلیم دهد و با نمایش تصاویر ویدیویی به آنها نشان دهد که چگونه می‌توانند به بهترین شکل از این دستگاه استفاده کنند. گروه «فلای‌پالس» به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده است که این خدمات به صورت منظم و شبانه‌روزی در دسترس باشند. اگرچه پهپادهای این مرکز همچنان نیازمند آن هستند تا دوره آموزشی را بهتر پشت‌سر بگذارند، اما تمامی بررسی‌های اولیه ثابت کرده است که آنها به بهترین شکل در کوتاه‌ترین زمان خدمات درمانی را به بیمار می‌رسانند.

پهپادی ۴ برابر سریع‌تر از آمبولانس! (عکس و فیلم)

پهپادی ۴ برابر سریع‌تر از آمبولانس! (عکس و فیلم)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا