۴ میلیارد کاربر جهانی زیر پوشش خدمات استارت‌آپ «بیترفیل»

این سرویس بر اساس خدمات مالی راه‌اندازی شده است و البته کاربران «بیتِرفیل» باید به این نکته توجه داشته باشند که نقل و انتقال مالی مبتنی بر بیتکوین عملی می‌شود.

موبنا، رضا خواجه‌وند – «بیتِرفیل» نام استار‌ت‌آپی است که یک ایده ساده و بسیار ارزشمند را پیش می‌برد: این مرکز به کاربران کمک می‌کند مبتنی بر تلفن‌های همراه اعتباری پول رد و بدل کنند. به عبارت دیگر می‌توان گفت «بیتِرفیل» سرویس آسان مبتنی بر وب و رابط کاربری ویژه‌ای را برای انتقال پول مبتنی سیم‌ کارت‌های پیش‌پرداختی در سراسر جهان ارایه می‌کند. این مرکز فعالیت خود را به گونه‌ای آغاز که با ۴۰۰ اپراتور موبایلی همکاری می‌کرد و از همان ابتدا در ۱۰۰ کشور مختلف امکان رد و بدل کردن پول را برای کاربران فراهم کرده بود. با این وجود «بیتِرفیل» هم‌اکنون بیش از ۴ میلیارد نفر را در ۱۴۳ کشور جهان تحت پوشش خدمات خود قرار داده است و برای این کار با بیش از ۶۰۰ اپراتور مخابراتی همکاری می‌کند تا امکان نقل و انتقال مالی مبتنی بر سیم کارت‌های موبایلی فراهم شود.

با این توضیح اگر قصد داشته باشید به دوستان یا اقوام خود که در هر نقطه از کره خاکی قرار دارند پول انتقال دهید و از خدمات بانکی استفاده نکنید، به احتمال بسیار زیاد «بیتِرفیل» این کار را در کوتاه‌ترین زمان برای شما انجام خواهد داد. همه این فرآیند از طریق سیم کارت‌های اعتباری انجام می‌شود و هیچ گونه زیرساخت بانکی در آن دخیل نیست.

۴ میلیارد کاربر جهانی زیر پوشش خدمات استارت‌آپ «بیترفیل»

این سرویس بر اساس خدمات مالی راه‌اندازی شده است و البته کاربران یا مراکز توسعه‌دهنده خدمات وابسته به «بیتِرفیل» باید به این نکته توجه داشته باشند که نقل و انتقال مالی مبتنی بر بیتکوین عملی می‌شود. دامنه فعالیت‌های «بیتِرفیل» به قدری افزایش یافته است که بازار نقل و انتقال مالی آن از ۴۰۰ میلیارد دلار هم فراتر رفته است.

نوشته های مشابه

لازم به ذکر است که این روزها سرویس‌های مشابه هم فعالیت می‌کنند. به عنوان مثال «توئیلیو» نقل و انتقال مالی را از طریق پیامک انجام می‌دهد، «استرایپ» مبتنی بر کارت‌های اعتباری این سرویس را در اختیار کاربران می‌گذارد و «بیتِرفیل» نیز با سیم کارت‌های اعتباری این خدمات را ارایه می‌کند. این استارت‌آپ توسط «سرگئی کوتلیار»، «مایکل گرونبرگر» و «مایکل گوستاوسون» تاسیس شد.

کارمزدی که «بیتِرفیل» به‌ازای نقل و انتقال مالی می‌گیرد متناسب با میزان پول انتقال یافته تغییر می‌کند. این شرکت تمامی مراودات مالی خود را مبتنی بر بیتکوین تعریف کرده است و در توضیحات مربوطه آمده است که این واحد پولی مجازی هزینه‌های مربوطه را کاهش می‌دهد و البته قدرت بیتکوین را بیشتر می‌کند.

۴ میلیارد کاربر جهانی زیر پوشش خدمات استارت‌آپ «بیترفیل»

«سرگئی کوتلیار» بنیانگذار استارت‌آپ در این خصوص می‌گوید: «اگر فرد بدشانسی هستید که تا به حال فایل یا شماره کارت اعتباری از شما سرقت شده است، یکی از کارهایی که باید با آنها انجام دهید این است که از روش‌های جایگزین مالی استفاده کنید تا مشکل کمتری برای شما به وجود آید. اعتبارات موبایلی یکی از بهترین نمونه‌ها در این زمینه محسوب می‌شوند. زمانی که با تامین‌کننده خدمات ارتباط برقرار می‌کنید نگرانی همیشگی این است که آنها چگونه می‌توانند امنیت شما را تامین کنند تا جلوی کلاهبرداری و سرقت گرفته شود. ما این کار را با سیم کارت‌های اعتباری انجام می‌دهیم و یک سرویس خودکار را در اختیار شما می‌گذاریم که با کارمزد بسیار اندک بتواند بهترین خدمات را ارایه کند».

۴ میلیارد کاربر جهانی زیر پوشش خدمات استارت‌آپ «بیترفیل»

سرگئی زمانی این سرویس را راه‌اندازی کرد که نیاز داشت یک مرکز با ایمنی بالا و کارمزد پایین برای او پول جابجا کند و بعد از این بررسی فراوان انجام داد، متوجه شد هیچ گزینه مناسبی وجود ندارد. او در این خصوص گفت: «من این خدمات را راه‌اندازی کردم، زیرا به آن بسیار نیاز داشتم. آن روزها برای من بسیار مهم بود که بتوانم به راحتی از داخل تلفن همراه پول جابجا کنم و هزینه آن کم باشد. همان روزها بود که برای اولین بار با بیتکوین آشنا شدم و دریافتم که از طریق این واحد پولی مجازی می‌توان ایمنی را بالا برد و سرانجام تصمیم گرفتم این روش انتقال پول را در اختیار دیگران بگذارم. این روزها در بسیاری از کشورهای جهان این تنها روشی محسوب می‌شود که می‌توان با آن بیتکوین خرید».

۴ میلیارد کاربر جهانی زیر پوشش خدمات استارت‌آپ «بیترفیل»

به اعتقاد بنیانگذار استارت‌آپ، جابجا کردن پول در بسیاری از کشورها از جلمه بنگلادش، اندونزی، غنا، مصر، جزایر کارائیب، اکوادور، پاکستان، هند، لهستان، رومانی، برزیل و … بسیار دشوار است و این کشورها هنوز سیستم مالی بین‌المللی ایمن ندارند و بیتکوین هیچ گونه ارزشی در آنها ندارد. اما خدمات «بیتِرفیل» توانسته است به مردم آنها نشان دهد که بیتکوین هم می‌تواند در مراودات مالی مورد استفاده قرار گیرد و در همین راستا سرویس ما به صورت گسترده در این کشورها برای جابجایی پول استفاده می‌شود و بسیار محبوب شده است.

۴ میلیارد کاربر جهانی زیر پوشش خدمات استارت‌آپ «بیترفیل»

استارت‌آپ «بیتِرفیل» که خدمات خود را با سایت اینترنتی www.bitrefill.com معرفی می‌کند این روزها به دنبال سرمایه‌گذار می‌گردد تا بتواند دامنه فعالیت‌هایش را گسترده‌تر کند. سرگئی در این خصوص توضیح داد: «ما مذاکرات خود را با سرمایه‌گذاران بزرگ آغاز کردیم که در این زمینه یک شرکت سوئدی و چندین سرمایه‌گذار صاحبنام در صنعت بیتکوین به چشم می‌خورند. رسانه‌ها و کاربران شخصی به خوبی می‌دانند این سرویس نسبت به آنچه که در ابتدا تصور می‌شد بسیار بزرگتر و جامع‌تر است و به همین خاطر اگر بخواهیم رضایت مردم را جلب کنیم،‌ می‌بایست از سرمایه‌گذاران کمک بگیریم. به زودی خدمات بیترفیل را در تعداد بیشتری از کشورها مشاهده خواهید کرد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا