راهنمای انتخاب گوشی میان رده در سال ۹۶

از زمانی که گوشی های موبایل به تعداد انگشت شماری محدود می شد، زمان زیادی گذشته است و هم اکنون بازار پر است از انواع گوشی ها در رنگ ها و مدل های مختلف. بنابراین اگرچه ممکن است خرید یک گوشی موبایل به ظاهر کاری ساده به نظر برسد، اما برای انتخاب این دستگاه ها همواره باید نکاتی را در نظر گرفت تا بعد از خرید پشیمان نشوید.

موبنا – در این میان همواره مطالبی با عنوان راهنمای خرید در رسانه ها به چشم شما خورده، اما واقعیت آن است که این مطالب نیازمند به روزرسانی است. به همین جهت در متن حاضر به نکاتی می پردازیم که برای خرید یک گوشی میان رده در سال ۹۶ لازم است بدانید.

راهنمای انتخاب گوشی میان رده در سال ۹۶
سایز صفحه نمایش مهم است
اگر مدام در حال وبگردی و سر زدن به سایت های مختلف هستید، چک کردن ایمیل یا نوت برداری و نیز بازی برای تان مهم است، پیشنهاد می کنیم که نوعی گوشی با سایزی حدود ۵/۵ تا ۶ اینچ را انتخاب کنید. البته این موضوع نیز بستگی به نوع کاربرد و حتی حمل و نقل آن دارد. اگر گوشی مدام همراه تان است و از کیف دستی برای حمل آن استفاده نمی کنید، بهتر است سایز گوشی را به گونه ای انتخاب کنید که هنگام حمل گوشی در دست یا داخل جیب تان دچار مشکل نشوید، بنابراین پیشنهاد می کنیم سایزی حدود ۵ اینچ را انتخاب کنید.
وضوح تصویر نمایشگر نیز مهم است؛ اگر به مقاله های تخصصی مراجعه کنید یا حتی اگر سری به مشخصات فنی گوشی های موبایل بزنید، به شما اعداد و ارقامی ارایه می دهند که احتمالا از آنها سردر نمی آورید؛ صفحه نمایش ۵/۵ اینچی با وضوح ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل، حالا این عدد چه چیزی را نشان می دهد آیا نشان از این دارد که شما وضوح تصویری عالی دارید یا اینکه زیر نور خورشید می توانید از آن گوشی استفاده کنید؟ بر این اساس لازم است هنگام خرید گوشی به این موضوع توجه کنید که نمایشگر حتما وضوح مناسبی داشته باشد، علاوه بر تصاویری که به شکل پیش فرض روی گوشی قرار دارد، با گوشی عکس بگیرید و آن را به عنوان تصویر پس زمینه گوشی بگذارید یا اینکه صفحه نمایش گوشی های مختلف را کنار یکدیگر روشن کنید و به مقایسه چشمی آنها بپردازید، همین کافیست تا خودتان پی به بهترین صفحه نمایش ببرید.

راهنمای انتخاب گوشی میان رده در سال ۹۶
به مگاپیکسل ها اعتماد نکنید
یکی از قابلیت ها در گوشی های هوشمند، در نظر گرفتن دوربین آنهاست. شاید تصور کنید که عدد مگاپیکسل در انتخاب دوربین گوشی لازم باشد، اما باید بگوییم که تعداد مگاپیکسل ربطی به وضوح تصویر دوربین ندارد. این روزها گوشی های میان رده زیادی در بازار وجود دارند که از دوربین های حرفه ای برخوردارند. برای آگاهی از کیفیت دوربین، به مشخصات فنی که مراجعه کنید و دیافراگم را مورد بررسی قرار دهید، متوجه می شوید که این همان دوربینی است که می خواهید. از همه این ها که بگذریم دوربین های دوگانه ای که روی گوشی های جدید قرار گرفته اند نیز عملکرد خوبی دارند.

راهنمای انتخاب گوشی میان رده در سال ۹۶
عدد پردازنده مهم نیست
اسنپدراگون ۸۳۵ جدیدترین پردازنده کوالکام است. پردازشگری قدرتمند که بسیاری از قابلیت ها و عملکرد آن به درد کاربران معمولی نمی خورد. پردازشگری که از پس کارهای گرافیکی سنگین و بازی های حرفه ای برمی آید، اما واقعا این پردازنده فقط باعث می شود که قیمت گوشی تا حد بسیار زیادی بالا برود. بنابراین توصیه می کنیم که اگر به دنبال یک گوشی با قیمت مناسب و کاربردی در حد معقول باشید، این پردازده به دردتان نمی خورد، بنابراین گوشی ای انتخاب کنید که اسنپدراگون ۶۰۰ داشته باشد. این پردازنده از پس همه کارهایی که شما از یک گوشی هوشمند مناسب انتظار دارید، برمی آید.

نوشته های مشابه

راهنمای انتخاب گوشی میان رده در سال ۹۶
باتری مهم است
یکی از مهم ترین ویژگی های هر گوشی هوشمندی باتری و طول عمر آن است. بنابراین پیشنهاد می کنیم هر گوشی که انتخاب می کنید، حتما باتری بزرگی داشته باشد و سایز آن حداقل ۳ هزار میلی آمپر باشد. از سوی دیگر شارژ سریع هم قابلیتی است که بهتر است هنگام خرید گوشی در نظر بگیرید؛ چرا که شارژ شدن سریع در وقت تان صرفه جویی می کند.

راهنمای انتخاب گوشی میان رده در سال ۹۶
حافظه داخلی را در نظر بگیرید
یکی دیگر از مهم ترین مواردی که باید در نظر بگیرید، میزان حافظه داخلی است. زمانی گوشی ها فقط ۵۱۲ مگابایت حافظه داخلی داشتند، اما امروز با گوشی هایی روبه رو هستیم که حافظه ای حدود ۲۵۶ گیگابایت دارند. البته گوشی هایی که تا ۲۵۶ گیگابایت حجم دارند، معمولا در رده گوشی های پرچمدار قرار می گیرند. ما در این گزارش گوشی های میان رده مد نظرمان است. این مدل گوشی ها از ۸ تا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دارند. پیشنهاد می کنیم سراغ گوشی های ۱۶ گیگابایتی نروید. از آنجا که گوشی ها دوربین با مگاپیکسل بالا دارند، حجم تصاویری که ثبت می شود زیاد است، از سوی دیگر شما معمولا از سرویس های شبکه اجتماعی و اپلیکیشن های پیام رسان استفاده می کنید که روزانه حجم زیادی اطلاعات در آنها رد و بدل می شود که خواسته یا ناخواسته این اطلاعات در گوشی شما ذخیره و این موضوع باعث می شود که روزانه بخش بزرگی از حافظه داخلی گوشی تان را پر کند. بنابراین پیشنهاد می کنیم که سراغ گوشی هایی بروید که حافظه داخلی آن تا آنجا که می شود زیاد باشد. از سوی دیگر لازم است که گوشی امکان افزایش حافظه با کارت microSD را داشته باشد.

 منبع: فناوران | نویسنده: ساحره چمنی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا