آمار گفتگو‌های تلگرامی را از “آمار تلگرام” بخواهید

برنامه‌های بسیاری برای اینستاگرام عرضه شده‌اند که آمار دقیقی از اتفاقات اکانت شما را بازگو می‌کنند، اما متاسفانه از این دست برنامه‌ها برای تلگرام خیلی عرضه نشده است. “آمار تلگرام” هم اگر چه برنامه‌ی خوبی است اما برای تبدیل شدن به یک برنامه درجه یک برای کارهای اقتصادی، فاصله زیادی دارد.

موبنا – اولین نکته‌ای که باید در مورد این برنامه لحاظ کنید این است:”آمار تلگرام” هیچ‌گونه آماری در باب کانال‌های شما ارائه نمی‌کند(تا این نسخه حداقل) و تنها آمارهای مرتبط با گفتگو‌های میان شما و دوستانتان را به شما نمایش می‌دهد. البته این آمارها از خیلی لحاظ جذابند. این مطلب را هم بگوییم که نسخه رایگان این برنامه به شما اجازه دیدن اطلاعات همه‌ی چت‌ها را هم نخواهد داد و یا باید طرف مقابل شما هم این برنامه را نصب کند، یا اینکه نسخه پولی آن را تهیه کنید.

حالا به سراغ آمار برویم که اساسا این “آمار تلگرام” چه اطلاعاتی به ما ارائه می‌کند؛ در بدو ورود به محیط برنامه صفحه‌ای با عنوان چالش دوستان خواهید دید که لیستی از کاربرانی را به شما ارائه خواهد کرد که بیشترین تعامل را با آن‌ها داشته‌اید. اگر از نسخه رایگان استفاده می‌کنید، خواهید دید که بعضی از کاربران کم‌رنگ و بعضی تصاویر پررنگی دارند. با کلیک بر روی کاربرانی که کم‌رنگ هستند متوجه می‌شوید که برای دیدن اطلاعات این دست کاربران یا باید از آن‌ها بخواهید که این اپلیکیشن را نصب کنند و یا اینکه نسخه پولی را تهیه کنید.

اما با کلیک بر روی کاربران دیگر، اطلاعات کامل و جامعی از آنان برای شما نمایش داده می‌شود. یک بخش کلی وجود دارد که آماری از فضای اشغال شده و تعداد پیام‌های ارسالی شما نشان می‌دهد. دو چارت مهم دیگر تعامل روزانه و بخش رسانه است. در تعامل روزانه به شکل زیبایی وضعیت مکالمات شما به صورت روزانه نقش می‌بندد و در وضعیت رسانه کل فایل‌های ارسالی به تفکیک جنس آن‌ها مشخص می‌شود. اما نمودار احساسات از جذاب‌ترین بخش‌های این اپلیکیشن محسوب می‌شود که آمار بسیار جالبی را به شما ارائه می‌کند.

متاسفانه از دیگر ایرادات برنامه (که ممکن است مشکل از کلیت تلگرام باشد)، طول کشیدن تهیه آمار و نمایش آن است. عموما ما از این اطلاعات برای کاربرانی که هر از چند گاهی با آن‌ها مکالمه داریم استفاده نخواهیم کرد و اگر هم به سراغ کاربرانی برویم که هر روزمان را با آن‌ها می‌گذرانیم، محاسبه و نمایش آمار خیلی طول خواهد کشید و در بعضی موارد هم کلا نشدنی است. تیم خوش‌سلیقه سازنده که توانسته اولین برنامه در این راستا را تهیه کند در اطلاعات برنامه عنوان کرده که این قضیه به سرعت اینترنت بستگی دارد، اما روی اینترنت یک مگابیت در ثانیه هم این مشکل کاملا آزاردهنده بود.

تمام بدی‌هایی که گفتیم برای یک برنامه در شروع کار شاید طبیعی باشد و جا برای پیشرفت این اپلیکیشن کاملا هموار است. در مورد “آمار تلگرام” باید گفت که شما با برنامه‌ای مواجهید که پتانسیل بالایی دارد و هنوز  در اول راه است.

نقاط قوت:

– آمار کامل و جذاب از دوستان تلگرامی

– محیط کاربری خوب و مدرن

– نمودار احساسات

نقاط ضعف:

– طولانی شدن محاسبه آمار و نمایش اطلاعات

کافه‌بازار
  • آمار گفتگو‌های تلگرامی را از "آمار تلگرام" بخواهید
  • آمار گفتگو‌های تلگرامی را از "آمار تلگرام" بخواهید
  • آمار گفتگو‌های تلگرامی را از "آمار تلگرام" بخواهید
  • آمار گفتگو‌های تلگرامی را از "آمار تلگرام" بخواهید
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا