تولید گوشی‌های جدید گوگل به ال‌جی واگذار شد

به هر حال آنچه که هم‌اکنون مشخص شده این است که ال‌جی به صورت گسترده روی این گوشی هوشمند کار می‌کند و پیکسل های بعدی را برای گوگل تولید می کند.

موبنا، رضا خواجه وند – روز گذشته گزارش‌های جدیدی در مورد نحوه ادامه فعالیت‌های گوگل در عرصه گوشی‌های هوشمند منتشر شد و منابع خبری اعلام کردند که این شرکت برای تولید مدل بعدی گوشی‌های «پیکسل اکس‌ال» خود سراغ برنامه قبلی رفته است تا این وظیفه را به یک شرکت سخت‌افزاری واگذار کند.

از مدت‌ها قبل مشخص شد که گوگل برای امسال سه گوشی هوشمند جدید طراحی کرده است و آنها را در خانواده محصولات «پیکسل» روانه بازار می‌کند. مدل اولیه این محصولات «پیکسل» و «پیکسل اکس‌ال» نام داشتند که سال گذشته عرضه دشند و امسال قرار است به جز این دو گوشی یک مدل سوم با نمایشگر بزرگتر ساخته شود.

به هر حال، گزارشی که دیروز منتشر شد نشان داد که گوگل تصمیم دارد تولید مدل بعدی سری محصولات اکس‌ال خود را کنار بگذارد و در عوض روی گوشی هوشمند جدید خود تمرکز ویژه داشته باشد. مدل بعدی گوشی اکس‌ال با نام «ماسکی» توسعه میافت که هم‌اکنون پروژه آن متوقف شده است و در عوض گوشی هوشمندی که گوگل روی آن تمرکز دارد با کد «تایمِن» توسعه میابد.

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده، «تایمِن» در شرکت ال‌جی ساخته می‌شود و گوگل پیش از این برای ساخت گوشی هوشمند «نکسوز ۴» و «نکسوز ۵اکس» همکاری مشابهی را به شرکت کره ای انجام داده بود. لازم به ذکر است منابع آگاه مارس ۲۰۱۷ اعلام کردند که توسعه این گوشی هوشمند با کد «تایمِن» مراحل پایانی خود را پشت‌سر می‌گذارد. این گزارش توسط یکی از کارمندان ال‌جی منتشر شده بود.

تولید گوشی‌های جدید گوگل به ال‌جی واگذار شد

به هر حال آنچه که هم‌اکنون مشخص شده این است که ال‌جی به صورت گسترده روی این گوشی هوشمند کار می‌کند و اگر خبرهای منتشر شده درست باشد، این مسئله به آن معنی خواهد بود که گوگل در نظر دارد برای تولید سری گوشی‌های «پیکسل» هم سراغ کارخانه‌های مختلف برود و از آنها کمک بگیرد. سال گذشته دو گوشی هوشمند «پیکسل» و «پیکسل اکس‌ال» در شرکت اچ‌تی‌سی ساخته شدند که البته این کمپیانی به دلیل کاهش محبوبیت خود گزینه مناسبی برای ادامه همکاری با گوگل محسوب نمی‌شود.

بر اساس آخرین شایعات منتشر شده، گوگل تصمیم دارد هر سال دو مدل جدید از سری گوشی‌های «پیکسل» را روانه بازار کند. مدل کوچک‌تر این گوشی هوشمند که برای امسال آماده می‌شود هم‌اکنون با کد «وال‌آی» توسعه میابد و دقیقا نسخه پیشرفته‌تر گوشی هوشمند «پیکسل» است که با نمایشگر ۵ اینچی به دست کاربران می‌رسد. مدل بزرگتر موسوم به «تایمِن» نسبت به گوشی هوشمند «پیکسل اکس‌ال» اندازه بزرگتری دارد و البته هنوز اندازه دقیق نمایشگر آن مشخص نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا