تولید گوشی «پیکسل اکس‌ال ۲» گوگل متوقف شد

گوشی هوشمند «پیکسل اکس‌ال ۲» که این روزها با کد «ماسکی» در شرکت گوگل توسعه میابد از چرخه توسعه و تولید خارج شده است.

موبنا، رضا خواجه وند – از مدت‌ها قبل اعلام شد گوگل در حال تکمیل سه گوشی هوشمند جدید است و آزمایش‌های نهایی را روی آنها انجام می‌دهد تا طی سال جاری میلادی این سه محصول وارد بازار شوند. منابع آگاه در این میان گزارش دادند محصولات مذکور مدل بعدی گوشی‌های «پیکسل» و «پیکسل اکس‌ال» محسوب می‌شوند و در کنار آنها یک گوشی جدید با نمایشگر بزرگتر هم طراحی شده است.

هم‌اکنون خبرهای جدیدتر در این زمینه به دست رسیده است. در این مطلب گفته شد که گوگل به صورت رسمی تولید یکی از مدل‌های مذکور را کنار گذاشته است و ترجیح می‌دهد پیکسل‌های جدید را در دو مدل روانه بازار کند.

تولید گوشی «پیکسل اکس‌ال ۲» گوگل متوقف شد

به گزارش سایت خبری «اندروید پلیس»، گوشی هوشمند «پیکسل اکس‌ال ۲» که این روزها با کد «ماسکی» در شرکت گوگل توسعه میابد از چرخه توسعه و تولید خارج شده و پروژه آن به طور کامل کنار گذاشته شده است. بر این اساس مدل ۲۰۱۷ گوشی هوشمند «پیکسل اکس‌ال» مبتنی بر محصولی توسعه میابد که این روزها با کد «تایمِن» به تولید می‌رسد.

این مسئله به آن معنی خواه بود که گوگل قصد دارد امسال دو گوشی هوشمند جدید وارد بازار کند و مدل کوچک‌تر آن هم‌اکنون با کد «وال‌آی» توسعه میابد و در اصل نسخه توسعه یافته «پیکسل» است و مشابه مدل قبلی نمایشگر ۵ اینچی دارد. مدل بزرگتر که کد «تایمِن» برای آن در نظر گرفته شده است را می‌توان با نام تجاری «پیکسل اکس‌ال ۲» معرفی کرد.

تولید گوشی «پیکسل اکس‌ال ۲» گوگل متوقف شد

هنوز به درستی مشخص نشده است «تایمِن» چه اندازه بزرگ خواهد بود. منابع آگاه می‌گویند نسبت به گوشی هوشمند «پیکسل اکس‌ال» که نمایشگر ۵.۵ اینچی داشت این محصول بزرگتر است.

گوگل تنها شرکتی نیست که به تولید گوشی‌های هوشمند بزرگ روی آورده است. لازم به ذکر است پیش از این «نکسوز ۶پی» گوگل با نمایشگر ۵.۷ اینچی تولید شده بود و «نکسوز ۶» گوگل هم نمایشگر ۶ اینچی داشت. همین مسئله باعث شده است تا این احتمال وجود داشته باشد که گوگل بار دیگر گوشی هوشمند با نمایشگر ۶ اینچی بسازد و در این میان بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها مدل بزرگتر پرچمدار بعدی گوگل با نمایشگر ۵.۷ یا ۵.۸ اینچی معرفی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا