معرفی بازی: خودکار بازی

خودکار بازی نام عنوانی امتیازی و محصول شرکت پاسارگارد گیمز است. در این بازی شما باید با پرتاب خودکار به سمت کاراکترهای مختلفی که دائم در حال حرکتند، امتیاز کسب کنید! ایده جالبی است نه؟ البته به شرط آن‌که ایده بازی متعلق به خود کمپانی پاسارگاد گیمز بود، ایده پرتاب خودکار به سمت هدفی متحرک متعلق به عنوان Pineapple Pen محصول کمپانی مشهور Ketchapp است.

موبنا – پاسارگاد گیمز نیز مانند بسیاری از کمپانی‌های داخلی دیگر، سعی کرده با استفاده از ایده‌ای تکراری و درنهایت تبدیل آن ایده به عنوانی بی‌کیفیت، مخاطبان خاص خود را جلب کند؛ مخاطبانی که در یک عنوان به دنبال چیزی بیش‌تر از خندیدن و مسخره بازی نباشند! با ما در ادامه همراه باشید.  

مرور بازی:

خندیدن و سرگرم‌شدن خوب است، اما نه به هر قیمتی. جدیداً در عناوین داخلی شاهد شکل‌گیری ژانری از بازی‌ها هستیم که همگی چند ویژگی‌ مشترک دارند: ایده‌ای ساده و دم‌دستی، استفاده از موسیقی‌های لمپنی، دیالوگ‌های کوچه بازاری و درنهایت طراحی و گرافیک ضعیف و از سر بازکنی.

متاسفانه تمام مواردی که ذکر کردیم در عنوان خودکار بازی نیز مشاهده می‌شوند. جدا از ایده عجیب و غریب بازی که نتیجه تقلید کورکورانه از عناوین خارجی است (اصلاً چرا شما باید تعدادی کاراکتر که در حال خندیدن و رقصیدن هستند را با خودکار هدف قرار دهید؟)، استفاده از دیالوگ‌های سطحی که قرار است مثلاً بامزه و خنده‌دار باشند و بیش‌تر سطح بازی را پایین آورده‌اند و گرافیک ضعیف و طراحی سرهم‌بندی این بازی، همگی در کنار هم عنوانی بی‌کیفیت را پدید آورده‌اند.

همان‌طور که گفتیم در این بازی تنها کار شما پرتاب خودکار به سمت تعدادی کاراکتر است که دائم در صفحه در حال تکان خوردن هستند. دوستان سازنده برای ایجاد کمی تنوع در عنوان خود، ماموریت‌های خاصی برای شما در نظر گرفته‌اند؛ برای مثال باید تعداد خاصی از یک کاراکتر مشخص را با خودکار بزنید تا بازی هم با تعدادی سکه از شما قدردانی کند. حالا کاری نداریم که برای دریافت ماموریت جدید باید مدتی معادل سه ساعت را منتظر بمانید، برای خرج کردن سکه‌هایی هم که به زحمت از این راه بدست می‌آورید باید عازم فروشگاهی شوید که بی‌نهایت بی در و پیکر و بسیار بی‌سلیقه طراحی شده است.

در این فروشگاه شما می‌توانید سلاح خود را که همانا خودکار! است، با خودکارهای دیگری عوض کنید. علاوه بر این امکان خیره کننده، شما همچنین می‌توانید محیط و تم بازی را با پرداخت تعدادی الماس که نمی‌دانیم از چه راهی باید بدست آورید، عوض کنید.

تا یادمان نرفته این را هم اضافه کنیم که یکی از بارزترین ویژگی‌های این ژانر نوظهور میان بازی‌های ایرانی، استفاده از فونت بسیار بد و طراحی ضعیف منو و رابط کاربری بازی است که به شکر خدا خودکار بازی تمامی این موارد را باهم دارد. آیا صرف کمی وقت و طراحی فونتی منحصر به فرد برای عنوان خود، کار سختی است؟

درنهایت بشخصه تجربه این عنوان را به هیچ گیمری پیشنهاد نمی‎‌کنم، مگر آن‌که وقت زیادی داشته و دل‌تان بخواهد کمی بخندید و شاد شوید. درغیر این صورت، مطمئناً همیشه برای سرگرم شدن راه‌های بهتر و با کیفیت‌تری هم پیدا می‌شود!

دانلود

 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا