«اندروید ۶» بالاخره محبوب‌ترین شد

بیشترین سهم از بازار جهانی دستگاه‌های اندرویدی به نسخه «اندروید ۶.۰ مارشمالو» اختصاص یافته است و در مجموع ۳۱.۲ درصد از دستگاه‌های اندرویدی جهان مبتنی بر آن فعالیت می‌کنند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – نخستین هفته از ژوئن ۲۰۱۷ سپری شد و هم‌اکنون زمان آن فرا رسیده است تا آخرین گزارش و آمارها در مورد وضعیت اندروید منتش رشود. جدیدترین گوشی‌های هوشمندی که وارد بازار می‌شوند سیستم عامل اندزوید ۷.۰ و ۷.۱.۱ نوقا را در خود جا داده‌اند و سهم این نسخه از اندروید روز به روز در حال افزایش است.

در آخرین آمارها مشخص شد این نسخه از سیستم عامل اندروید افزایش ۲.۴ درصدی سهم خود را به دنبال داشته است تا بر این اساس هم‌اکنون ۹.۵ درصد از گوشی‌های اندرویدی جهان مبتنی بر نسخه نوقا فعالیت کنند.

«اندروید ۶» بالاخره محبوب‌ترین شد

با این وجود بیشترین سهم از بازار جهانی دستگاه‌های اندرویدی به نسخه «اندروید ۶.۰ مارشمالو» اختصاص یافته است و در مجموع ۳۱.۲ درصد از دستگاه‌های اندرویدی جهان مبتنی بر آن فعالیت می‌کنند. پس از آن ۳۰.۸ درصد از دستگاه‌های اندرویدی جهان نسخه ۵.۰ یا ۵.۱ سیستم عامل مذکور موسوم به لولی‌پاپ را شامل می‌شوند. با این وجود سرعت تعویض دستگاه‌های مبتنی بر اندروید ۵.۰ و ۵.۱ برای در اختیار گرفتن مدل‌های جدید بسیار زیاد است و به همین خاطر پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های پیش‌رو سهم نسخه‌های جدیدتر بیشتر شود.

در رتبه سوم لیست محبوب‌ترین نسخه‌های سیستم عامل موبایلی گوگل اندروید ۴.۴ کیت‌کت قرار دارد که سهم آن ۱۸.۱ درصد گزارش شده است. اندروید ۴.۱ تا ۴.۳ جلی‌بین نیز هم‌اکنون ۸.۸ دصد از بازار جهانی را در اختیار گرفته است و سیستم عامل اندروید ۲.۳.۷ نیز کمتر از ۰.۸ درصد بازار را شامل می‌شود.

توجه داشته باشید این اطلاعات طی هفت روز قبل از هفتم ژوئن ۲۰۱۷ جمع‌آوری شد و به همین خاطر کاملا قابل اعتماد است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا