خانه ای مدرن با چشم اندازی از فرمت یونانی (+عکس)

قطعا تاکنون خانه های زیادی با معماری های گوناگون دیده اید. اما توانایی به اجرا رساندن طرحی که قادر به جلب نظر اکثریت افراد باشد، مهارتی ارزشمند محسوب خواهد شد. در ادامه یکی از زیبا ترین این دست خانه ها که از طراحی کاملا متمایزی برخوردار هستند را معرفی خواهیم کرد.

موبنا، رکسانا دانیالی– خانه تابستانی مد نظر ما در یونان واقع شده و با سقف سبز Y شکل خود، از هزاران متر آن طرف تر هم به خوبی تشخیص داده می شود. این سازه که در بخش جنوبی پلوپونز؛ شبه جزیره ای بزرگ در جنوب یونان واقع شده است، شامل دو قسمت اصلی خواهد بود. یک منطقه خصوصی که سه اتاق خواب و دو حمام را در خود جای داده است و منطقه ای عمومی تر رو به جنوب که بیش تر در معرض دید بوده و متشکل از اتاق نشیمن، آشپزخانه و دسترسی به سه حیاط مجاور است.

خانه مذکور با عنوان “ypsilon house” شناخته می شود و طرح پایه ای آن توسط معمار های به نام از لندن و بروکسل که در گروه طراحی لاسا دور یکدیگر جمع شده اند پیشنهاد شد. محل منحصر به فرد خانه دید مناسبی از تپه های پوشیده از دختان زیتون را در اختیار اعضا خانواده قرار می دهد. از طرف دیگر نقطه ی اوج طراحی ypsilon house را می توان سقف آن به شمار آورد. این سقف که به راحتی قابل دسترسی است چشم اندازی بی نظیر از خلیج ها و کوهستان های اطراف را به ارمغان آورده است. همان طور که اشاره شد می توان از سه حیاط که به خانه متصل هستند نیز استفاده کرد.

اگرچه چنین طراحی منحصر به فردی پروژه ای کاملا موفق محسوب می شود، اما معماران با چالش پایین نگه داشتن هزینه ها مواجه خواهند بود. برای جلوگیری از این مشکل و در نظر گرفتن بودجه، برخی از قطعات مورد نیاز در ساخت مجموعه با موادی دیگر جایگزین شدند. البته لازم به ذکر است که این موضوع به هیچ عنوان منجر به کاهش کیفیت مواد اولیه ساخت مجموعه نشده است. از طرفی زمان کلی اتمام پروژه حدود ۷ ماه نیز کاهش یافت.

پنجره های بزرگ چشم اندازی پانوراما به سازه اعطا کرده اند که تاثیر مهمی در تامین نور خانه و همچنین مدرنیته آن دارد. مبلمان، پارتیشن بندی داخلی، سقف و حتی استخر همگی با مهارت بالایی طراحی شده اند. در بخش دیگری از خانه یک سری پنجره های کوچک دایره ای شکل تعبیه شده است که نور طبیعی شب را به راهرو ها وارد می کند و دیگر نیازی به استفاده از چراغ نخواهد بود. البته به خاطر طراحی خاص خانه، در هنگام روز نور خورشید به خوبی در محیط پراکنده شده و روشنایی اکثر بخش ها را تامین می کند. علاوه بر این، لزومی به استفاده از سیستم های خنک کننده هوا هم نخواهد بود.

این خانه تابستانی در فضایی به مساحت ۱۵۰ متر مربع طراحی و ساخته شده است.

خانه ای مدرن با چشم اندازی از فرمت یونانی (+عکس) خانه ای مدرن با چشم اندازی از فرمت یونانی (+عکس) خانه ای مدرن با چشم اندازی از فرمت یونانی (+عکس) خانه ای مدرن با چشم اندازی از فرمت یونانی (+عکس) خانه ای مدرن با چشم اندازی از فرمت یونانی (+عکس) خانه ای مدرن با چشم اندازی از فرمت یونانی (+عکس) خانه ای مدرن با چشم اندازی از فرمت یونانی (+عکس) خانه ای مدرن با چشم اندازی از فرمت یونانی (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا