اولین پهپاد بیونیک زیرآبی بی سیم (+عکس)

روبوسی، یک شرکت فناوری محور است که در توسعه تجهیزات خودکار – عمدتا قابل نفوذ در آب – تخصص دارد. در پروژه اخیر شرکت مذکور اولین پهپاد بیونیک ماهی گونه که می تواند از خارق العاده ترین لحظات زیر آب تصویربرداری کند، معرفی شده است.

موبنا، ناهید مصیبی – روبوسی یک شرکت فناوری محور است که فعالیت های خود را روی توسعه تکنولوژی های نوین دریایی متمرکز کرده است. تولید انواع ربات ها و پهپادهایی که بتوانند زیر آب اجرای عملیات کنند از مهمترین ماجراجویی های روبوسی محسوب  می شود.

یکی از آخرین دستاوردهای این مرکز یک پهپاد بیونیک با نام بی کی است که با طراحی ویژه مهندسان روبوسی حجم و وزن آن به حداقل رسیده است و در مجموع ۳۰ درصد کارایی بیشتر از استاندارد مفروض برای زیردریایی های بدون سرنشین را ارائه می دهد. این پهپاد شامل یک سنسور موقعیت یاب مادون قرمز است که اجازه می دهد همانند یک ماهی بدون برخورد با موانع به صورت خودکار در حرکت باشد و هوشمندانه با محیط های مختلف سازگاری داشته باشد.
مدیر عامل شرکت روبوسی می گوید: بی کی تقریبا امکان مانور در هر جایی را دارد و با استفاده از الگوریتم انحصاری ما و حرکت در چارچوب اطلاعات دریافتی از سنسورهای ۹ محور می تواند تعادل خود را در آب حفظ کند – سیستم خود تثبیت کننده ی دوربین بی کی امکان تهیه ویدیوی با کیفیت و عکس های دقیق را ممکن می سازد.
اولین پهپاد بیونیک زیرآبی بی سیم (+عکس)
پس از ثبت تصاویر و ویدیوهایی با کیفیت ۴K براحتی می توانید بصورت زنده و مستقیم آن را به تلفن های همراه شخصی ارسال نمایید و در برنامه های دیگر شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. در مواقع قطع اتصال، بلافاصله بصورت خودکار و با کمک یک GPS داخلی به پایگاه باز می گردد و یا موقعیت مکانی خود را به موبایل ارسال می کند. بعلاوه بی کی با یکبار شارژ، بیشتر از ۱۵۰ دقیقه و در اعماق نزدیک به ۲۰۰ فوت کار می کند.
شما همین طور می توانید مسیرهای خود را برای این ربات ماهی تعریف و یا طراحی کنید و اگر به نحوی انتقال دیتا از دست برود، دستگاه بصورت اتوماتیک به مبدا باز خواهد گشت. در حالیکه بلافاصله موقعیت مکان به موبایل و یا دیوایس شما ارسال می شود. این ربات علاوه بر ویدیوی ۴K UHD، از عکاسی با کیفیت ۱۶ مگاپیکسل نیز پشتیبانی می کند، و فیلمبرداری با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را نیز برای بهترین دید از زیر آب ارائه می دهد حتی زمانیکه تصویربرداری با سرعت بالا و در تاریکی باشد.

اولین پهپاد بیونیک زیرآبی بی سیم (+عکس)

این ربات از تکنولوژی ABS برای افزایش مقاومت در برابر خوردگی استفاده می کند و  بنابراین بدون توجه به اختلاف دما، یا ماندن طولانی مدت زیر نور خورشید، همیشه در شرایط ایده آل باقی می ماند.

مشخصات:
– اندازه: وزن ۲.۴ پوند، طول ۱۰.۴۷ اینچ، عرض ۴.۱۷ اینچ و ارتفاع ۵.۸۳ اینچ
– بدنه از جنس با دوام
– دارای سنسور ۹ محوره
– دارای الگوریتم اختصاصی روبوسی
– تعلیق مناسب زیر آب
– ۱.۱۲ مایل در ساعت سرعت دم چرخان
– حداکثر نفوذ به عمق ۱۹۶ فوت
– فوق العاده بی صدا، ۵۵ دسی بل
– دارای ۱۲۴ درجه پهنای دید لنز
– ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی
– ۲ چراغ با روشنایی ۳۰۷ لومن
– کنترل و انتقال (مخابره) بی سیم
– شخصی سازی مسیر
– کیفیت فیلمبرداری ۴k با وضوح بالا: ۳۸۴۰ × ۲۱۶۰ پیکسل
– ۸.۳ مگاپیکسل، با نسبت ابعاد ۹ : ۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا