امسال ۱.۵ میلیارد گوشی هوشمند در جهان فروخته می‌شود

در حال حاضر نیمی از مردم جهان گوشی هوشمند ندارند و یک‌چهارم افرادی که هم‌اکنون گوشی هوشمند دارند هر سال آن را به‌روز می‌کنند. به همین خاطر این بازار بزرگ هنوز اشباع نشده است.

موبنا، رضا خواجه وند – از زمان تولد گوشی هوشمند تاکنون ۲۰۱۶ بدترین سال برای این دستگاه الکترونیکی بود و بازار جهانی آن رونق چندانی نداشت. در این سال بازار جهانی گوشی‌های هوشمند تنها رشد ۲.۵ درصدی را تجربه کرد.

با این وجود مرکز تحقیقاتی آی‌دی‌سی بر اساس آخرین بررسی خود اعلام کرد این کسب و کار بار دیگر رونق می‌گیرد و به دوران شکوفایی خود می‌رسد. در آخرین گزارش این مرکز اعلام شد طی سال ۲۰۱۷ میلادی بازار جهانی گوشی‌های هوشمند ۳ درصد رشد می‌کند.

با این توضیحات آی‌دی‌سی پیش‌بینی کرده است طی سال جاری میلادی مردم جهان ۱.۵۲ میلیارد دستگاه گوشی هوشمند بخرند. البته ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود. در سال ۲۰۱۸ میلادی این فرآیند باز هم روند صعودی خود را دنبال می‌کند تا در آن زمان بازار جهانی گوشی‌های هوشمند رشد ۴.۵ درصدی را پیش روی خود ببیند.

مرکز تحقیقاتی آی‌دی‌‌سی اعلام کرد بهبود شرایط اقتصادی در بازارهای نوظهور بیشترین تاثیر مثبت را بر این بازار می‌گذارد و بیشتر از ۵۰ درصد گوشی‌های هوشمند در این کشورها فروخته می‌شوند. یکی دیگر از دلایلی که رشد هرچه بیشتر این بازار را باعث خواهد شد تولد ۱۰ سالگی آیفون است که اپل برای آن پیش‌بینی‌های فراوان انجام داده است. شرکت اپل می خواهد طی سال جاری میلادی به مناسب پشت سر گذاشتن یک دهه موفق در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند «آیفون ۸» را کاملا متفاوت با آنچه که تصور میکنید عرضه کند و این محصول می‌تواند فروش بسیار زیادی داشته باشد.

امسال ۱.۵ میلیارد گوشی هوشمند در جهان فروخته می‌شود

مرکز تحقیقاتی آی‌دی‌سی اعلام کرد در حال حاضر نیمی از مردم جهان گوشی هوشمند ندارند و یک‌چهارم افرادی که هم‌اکنون گوشی هوشمند دارند هر سال آن را به‌روز می‌کنند. به همین خاطر این بازار بزرگ هنوز اشباع نشده است.

این طور که آی‌دی‌سی اعلام کرد فروش آیفون طی سال جاری میلادی ۳.۸ درصد افزایش خواهد یافت. همچنین پیش‌بینی شده است اپل طی سال جاری میلادی درمجموع ۲۲۳.۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را در بازار جهانی به فروش برساند. با این وجود اپل می‌تواند با رشد ۷.۵ درصدی در سال ۲۰۱۸ میلادی درمجموع ۲۴۰.۴ میلیون دستگاه آیفون بفروشد.

در زمینه اندروید این رشد با سرعت بیشتر یدنبال می‌شود و پرفروش‌ترین منطقه برای گوشی‌های اندرویدی خاورمیانه و آفریقا است که هر سال ۱۰ درصد به فروش گوشی‌های اندرویدی در این منطقه افزوده می‌شود. آی‌دی‌سی پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۲۱ میلادی ۱.۵ میلیارد دستگاه گوشی هوشمند اندرویدی در بازار فروخته شود و میانگین قیمت هر کدام از آنها ۱۹۸ دلار باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا