تراکم پیکسل در نمایشگرهای جدید ۳ برابر می‌شود

محققان در آخرین اقدام خود موفق به ساخت فناوری ویژه‌ای شده‌اند که از طریق تغییر در ولتاژ می‌تواند رنگ «زیر-پیکسل‌ها» را تغییر دهد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – سیستم‌های مرتبط با نمایشگرها برای آنکه به حداکثر پیشرفت و توسعه برسد مسیر طولانی پیش‌رو دارد. فناوری جدیدی که توسط محققان دانشگاه مرکزی فلوریدا ارایه شده است امکان ساخت نمایشگرهایی با کیفیت بالاتر از آنچه که در تلویزیون، گوشی هوشمند، رایانه لوحی و فناوری‌های پوشیدنی مشاهده می‌کنیم را فراهم می‌کند.

همان‌ طور که می‌دانید نمایشگرها از هزاران پیکسل تشکیل شده‌اند و هر کدام از آنها رنگ متفاوت را نمایش می‌دهند تا تصویر نهایی را نمایان کنند. هر پیکسل از سه «زیر-پیکسل» تشکیل شده است که یکی از سه جزء‌ اصلی تشکیل دهنده رنگ یعنی قرمز، سبز و آبی در آن به نمایش درمی‌آید.

تراکم پیکسل در نمایشگرهای جدید ۳ برابر می‌شود

محققان در آخرین اقدام خود موفق به ساخت فناوری ویژه‌ای شده‌اند که از طریق تغییر در ولتاژ می‌تواند رنگ «زیر-پیکسل‌ها» را تغییر دهد. بر این اساس یک «زیر-پیکسل» می‌تواند در طیف گسترده رنگ‌ها به نمایش درآید. با حذف زیر-پیکسل‌های ثابت این امکان فراهم می‌شود تا اندازه هر پیکسل کوچک‌تر شود و از این طریق تعداد بیشتری پیکسل در نمایشگر دستگاه جاسازی شود. این مسئله تراکم هرچه بیشتر پیکسل و در نتیجه افزایش کیفیت تصویر را به دنبال دارد.

محققان اعلام کردند که اختراع جدید آنها به یک بازبینی کلی نیاز دارد تا بتوان از آن در نمایشگرهای مختلف استفاده کرد. به خصوص نمایشگرهای واقعیت مجازی که این روزها بسیار محبوب شده‌اند از این طریق می‌توانند باکیفیت‌تر شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا