این فرمان همه دوچرخه‌های معمولی را هوشمند می‌کند (عکس)

این فرمان دوچرخه به تجهیزاتی مانند چراغ جلو فوق پرنور برای روشن کردن جاده، گیرنده ماهواره‌ای جی‌پی‌اس، سیستم مسیریاب، سیستم هوشمند ضدسرقت، سیستم آژیر هشدار دهنده و … مجهز شده است.

موبنا، رضا خواجه‌وند – هر سال هزاران دوچرخه‌سوار در جهان جان خود را از دست می‌دهند یا دچار جراحات شدید می‌شوند. این طور که آمارهای رسمی نشان می‌دهد تنها در بریتانیا سالانه حدود ۴۰۰ هزار دستگاه دوچرخه دزدیده می‌شود و شرکت «وِلکو» به این نتیجه رسیده است که می‌بایست اقدامی را انجام دهد.

نسل جدید دوچرخه‌های هوشمند قابلیت‌های پیشرفته از جمله گیرنده ماهواره‌ای جی‌پی‌اس، چراغ هوشمند و دیگر راهکارهای نوآورانه را در خود جا داده‌اند. با این وجود شرکت «وِلکو» یک فرمان ویژه با نام «وینک بار» ساخته است که می‌تواند دوچرخه‌های معمولی را به دوچرخه هوشمند تبدیل کند.

این فرمان دوچرخه به تجهیزاتی مانند چراغ جلو فوق پرنور برای روشن کردن جاده، گیرنده ماهواره‌ای جی‌پی‌اس، سیستم مسیریاب، سیستم هوشمند ضدسرقت، سیستم آژیر هشدار دهنده و … مجهز شده است تا دوچرخه معمولی کاملا ایمن و پیشرفته شود.

این فرمان همه دوچرخه‌های معمولی را هوشمند می‌کند (عکس)

چراغی که فرمان «وِلکو» کار گذاشته شده است ۲۲۵ لومِن توان روشنایی دارد و با تاریک شدن هوا به صورت خودکار روشن می‌شود تا فضای پیرامون را بهتر ببینید. این فرمان هوشمند به یک اپلیکیشن متصل می‌شود وزمانی که شما مقصد نهایی را مشخص می‌کنید، دو چراغ مجزا به شما کمک می‌کنند به محض رسیدن به تقاطع به سمت چپ یا راست بپیچید، دور بزنید، مسیر درست را انتخاب کنید، متوجه تماس‌ها یا پیامک‌های دریافتی شوید و در مجموع در جریان همه اتفاقات قرار بگیرید.

فرمان هوشمند در زمینه جلوگیری از سرقت هم قابلیت‌های ویژه دارد. اگر دوچرخه بدون اطلاع شما حرکت کند فرمان هوشمند در آن واحد به شما اطلاع می‌دهد و اگر بدون آنکه قفل شده باشد به حرکت درآید، آژیر آن به صدا درمی‌آید. با همه این توضیحات اگر دوچرخه سرقت شود این سیستم به صورت خودکار وارد عمل می‌شود و مسیر حرکت را در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان آن را پس بگیرید.

این فرمان همه دوچرخه‌های معمولی را هوشمند می‌کند (عکس)

شما از طریق سیستم ارتباطی بلوتوث یا اپلیکیشن مخصوص که روی گوشی هوشمند خود نصب کرده‌اید می‌توانید قفل دوچرخه را باز کنید. این کار همچنین از طریق دستگاه دزدگیر کوچک مبتنی بر فناوری آر‌اف‌آی‌دی که همراه با فرمان در اختیار شما قرار می‌گیرد هم انجام می‌شود. فرمان «وینک بار» قابلیت‌های مسیریابی را به صورت خودکار انجام می‌‌دهد و برای آن قابلیت پشتیبانی از نقشه جهان با تمام جزییات در نظر گرفته شده است تا بتوانید در هر کشوری که هستید از آن استفاده کنید. این سیستم همیشه آنلاین است و از این طریق به صورت شبانه‌روزی می‌توانید دوچرخه خود را زیر نظر بگیرید. اپلیکیشن ویژه‌ای که در این زمینه ارایه شده است به شما کمک می‌کند سابقه و تاریخچه مسیرهایی که قبلا پا زده‌اید را در اختیار داشته باشید و تمام جزییات مربوط به آن، حتی میزان پولی که در سفر خود پرداخت کرده‌اید را ببینید. فاصله و زمان سپری شده برای رسیدن به مقصد، میزان کالری مصرف شده و … از جمله قابلیت‌هایی است که در این فرمان ارایه می‌شود.

این فرمان همه دوچرخه‌های معمولی را هوشمند می‌کند (عکس)

«جانی اسمیت» مدیر بازاریابی شرکت «وِلکو» که فرمان هوشمند «وینک بار» را تولید کرده است در این خصوص گفت: «ما این فرمان را تولید کردیم تا به دوچرخه‌سواران امکان دهیم ایمن‌تر و هوشمندتر در خیابان‌ها برانند. به جای آنکه ابزارهای مختلف را به دوچرخه خود متصل کنید، ما می‌خواهیم این امکان را فراهم کنیم که همه ابزارهای مورد نیاز به صورت داخلی جاسازی شده باشند و بخشی از طراحی دوچرخه باشند. از این طریق شما همواره سیستم آژیر هوشمند را در اختیار دارید، ابزار مسیریابی مقابل شما وجود دارد، دزدگیر را به کار می‌برید و همواره هر قابلیتی که می‌خواهید روی فرمان در اختیار شماست. ما بسیار خوشحالیم که این فرمان هوشمند را در اختیار شما می‌گذاریم و از این طریق می‌توانیم دنیای دوچرخه سواری را متحول کنیم».

این فرمان همه دوچرخه‌های معمولی را هوشمند می‌کند (عکس)

این فرمان همه دوچرخه‌های معمولی را هوشمند می‌کند (عکس)

این فرمان همه دوچرخه‌های معمولی را هوشمند می‌کند (عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا