باریک‌ترین هلوگرام جهان برای سه‌بعدی شدن همه نمایشگرهای موبایلی (فیلم)

فناوری جدید این توانایی را دارد تا به اندازه نمایشگر دستگاه‌های الکترونیکی بزرگ شود و یک گام به این اتفاق نزدیک‌تر شویم که هلوگرام‌ها در آینده به صورت عمومی روی همه دستگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – گروهی از محققان دانشگاه RMIT در شهر ملبورن هلوگرام جدیدی عرضه کردند ضخامت بسیار اندکی دارد و تجربه ما را از مشاهده دنیای پیرامون عوض می‌کند.

در این اتفاق گروهی از محققان چینی و استرالیای در پی همکاری با یکدیگر موفق شدند «باریک‌ترین هلوگرام جهان» را با ضخامت ۲۵ نانومتر تولید کنند. این محصول ۱۰۰۰ برابر از ضخامت موی انسان باریک‌تر است و البته با چشم غیرمسلح هم دیده می‌شود. برای آنکه از این هلوگرام استفاده کنیم نیازی به عینک‌های سه‌بعدی نیست و در عوض این فناوری می‌تواند تجربه تصویری ما از دنیای پیرامون را کاملا متفاوت کند.

فناوری یاد شده این توانایی را دارد تا به اندازه نمایشگر دستگاه‌های الکترونیکی بزرگ شود و یک گام به این اتفاق نزدیک‌تر شویم که هلوگرام‌ها در آینده به صورت عمومی روی همه دستگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. با این فناوری بدون آنکه نیاز به استفاده از عینک‌های سه‌بعدی داشته باشید به راحتی می‌توانید روی نمایشگر دستگاه موبایلی خود همه تصاویر را سه‌بعدی مشاهده کنید.

باریک‌ترین هلوگرام جهان برای سه‌بعدی شدن همه نمایشگرهای موبایلی (فیلم)

پروفسور «مین گو» از دانشگاه RMIT ملبورن گفت: «نانو-هلوگرام ما به کمک سیستم لیزری ساده و مستقیم ساخته می‌شود و این اتفاق به ما کمک می‌کند بتوانیم آن را به اندازه نمایشگر دستگاه‌های موبایلی به تولید انبوه برسانیم».

محققان هم‌اکنون در تلاشند پیکسل‌های نمایشگر موبایلی را با باریک‌ترین هلوگرام جهان سازگار کنند و در نهایت لایه باریکی از یک فیلم تهیه کنند که بتوان آن را روی همه نمایشگرها کار گذاشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا