«تیم کوک» آزمایش روی ساعت هوشمند جدید اپل را آغاز کرد (عکس)

در ماه فوریه «تیم کوک» طی سخنرانی خود در دانشگاه گلاسگو صحبت‌هایی را در این زمینه به میان آورد و طی مصاحبه‌ای گفت که اپل از به کارگیری خدمات سلامت جدید ابراز خرسندی می‌کند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – «تیم کوک» مدیرعامل اپل در محوطه شرکت اپل در حالی دیده شد که ساعت مچی جدید این شرکت را در دست داشت و آن را آزمایش می‌کرد. او در حالی که مدل جدید برند «اپل واچ» را دور مچ خود بسته بود در محوطه این شرکت قدم می‌زد.

خبرگزاری سی‌اِن‌بی‌سی در حالی این خبر را منتشر کرد که به نقل از منابع آگاه توضیح داد این ساعت چدید می‌تواند قند خون را هم مانیتور کند تا در قالب یک ابزار کاربردی برای بیماران دیابتی مورد استفاده قرار گیرد.

«تیم کوک» آزمایش روی ساعت هوشمند جدید اپل را آغاز کرد (عکس)

هنوز به درستی مشخص نیست این ساعت هوشمند چطور گلوکز را در بدن کاربران اندازه‌گیری می‌کند. ولی تاکنون به نظر می‌رسد اپل سیستم سنجش گلوکز را در ساعت هوشمند خود مورد آزمایش قرار داده است و این سیستم می‌تواند به صورت مداوم میزان قند خون فرد را تحلیل کند.

منابع آگاه می‌گویند اپل یک گروه تخصصی ویژه در «پائولو آلتو» تشکیل داده است که روی این سیستم سنجش جدید کار می‌کنند. در حال حاضر سیستم‌های سنجش گلوکز از حسگرهای کوچکی استفاده می‌کنند که داخل پوست بدن کار گذاشته می‌شوند.

اپل هنوز سیستم جدید خود را به صورت رسمی معرفی نکرده است. با این وجود در ماه فوریه «تیم کوک» طی سخنرانی خود در دانشگاه گلاسگو صحبت‌هایی را در این زمینه به میان آورد و طی مصاحبه‌ای گفت که اپل از به کارگیری خدمات سلامت جدید ابراز خرسندی می‌کند.

«تیم کوک» آزمایش روی ساعت هوشمند جدید اپل را آغاز کرد (عکس)

او در این مصاحبه توضیح داده بود: «من به مدت چند هفته متوالی سیستم مانیتور گلوکز را مورد استفاده قرار دادم. زمانی که می‌خواستم به این سفر بیایم این سیستم را کنار گذاشتم … این اتفاق بسیار ناراحت کننده است که بیماران مجبور باشند روزی چند بار با دستگاه‌های پزشگی قند خون خود را کنترل کنند. امیدهای فراوانی وجود دارد به طور کامل از محتویات غذایی که هر روز می‌خورد آگاهی داشته باشد، به خوبی بداند که چه عاملی باعث افزایش قند خون می‌شود…و پیش از اینکه به دیابت مطلع شود در این زمینه اطلاعات کافی را کسب کند».

کوک همچنین توضیح داد که این دستگاه به او امکان داده است تا عکس‌العمل قند خون در مقابل غذاهایی که می‌خورد را به صورت مستقیم ببیند و از این طریق تغییرات داخلی بدن خود را مشاهده کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا