برای نخستین بار با قابلیت‌های سیستم عامل «اندروید او» آشنا شوید

شرکت گوگل اعلام کرد در ماه‌های پیش‌رو قابلیت‌های بیشتری از این سیستم عامل را معرفی می‌کند و تابستان امسال نام کامل آن اعلام می‌شود.

موبنا، رضا خواجه‌وند – نسخه بعدی سیستم عامل موبایلی گوگل فعلا با نام «اندروید او» شناخته می‌شود و به عبارت دیگر می‌توان گفت نام نسخه بعدی این سیستم عامل با حرف «او» آغاز می‌شود. این سیستم عامل قابلیت‌های جدیدی را در خود جا داده است که تجربه کاربر برای استفاده از گوشی هوشمند را متفاوت می‌کند و البته روی بخش‌های اصلی گوشی از جمله عمر باتری، سرعت بالاتر برای روشن شدن گوشی و … تاثیر می‌گذارد. شرکت گوگل در کنفرانس سالانه I/O بخشی از این قابلیت‌ها را به نمایش گذاشت. با این وجود هنوز مشخص نشده است «اُو» ابتدای کدام کلمه است که برای نامگذاری نسخه بعدی سیستم عامل گوگل مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی منابع آگاه می‌گویند این کلمه به احتمال قوی «اوریو» باشد.

با توجه به اینکه جدا کردن نرم‌افزاری نمایشگر به دو قسمت و انجام همزمان دو کار متفاوت در گوشی‌های کوچک کارایی چندانی ندارد و بیشتر در رایانه‌های دسکتاپ کارایی داشت، گوگل برای سیستم عامل جدید خود قابلیت جدید ارایه کرده است. این قابلیت «پیکچر-این-پیکچر» یا «عکس-در-عکس» نام دارد و «اندروید او» این امکان را برای شما عرضه می‌کند. قابلیت مذکور به شما امکان می دهد تا به عنوان مثال گفت‌وگوی تصویری انجام دهید یا ویدیوی یوتیوب را تماشا کنید و به صورت همزمان یادداشت‌برداری کنید و در تقویم الکترونیکی خود قرارهای ملاقات فردا را علامتگذاری کنید.

پس از آن قابلیت دیگری با نام «نوتیفیکِیشن داتس» ارایه شده است که می‌تواند کاربردهای فراوانی را ارایه دهد. این قابلیت در بالای آیکون هر اپلیکیشن یک گزینه جدید می‌گذارد و با مشاهده آن متوجه می‌شوید که در اپلیکیشن مربوطه پیام یا اطلاعیه دریافتی دارید یا خیر. این گزینه جدید در قالب یک نقطه خود را نمایان می‌کند و رنگ آن با رنگ آیکون اپلیکیشن سازگار می‌شود. اگر انگشت خود را به مدت طولانی‌تر روی آیکون اپلیکیشن فشار دهید، پیام مربوطه برای شما باز می‌شود.

برای نخستین بار با قابلیت‌های سیستم عامل «اندروید او» آشنا شوید

قابلیت بعدی با نام «اوتوفیل» ارایه شده است. این قابلیت از مدت‌ها قبل در مرورگر اینترنتی کروم ارایه شده بود و هم‌اکنون می‌توان از آن در اپلیکیشن‌ها هم استفاده کرد. با این سرویس جدید می‌توانید بدون آنکه رمز عبور طولانی و ایمن خود را تایپ کنید به راحتی در حساب‌های کاربردی وارد شوید.

از دیگر قابلیت‌های جدید سیستم عامل «اندروید او» می‌تواند به «کپی پِیست» اشاره کرد. در این سرویس یک گزینه ویژه با نام «اسمارت پِیست سلکشن» ارایه شده است که گوگل برای آن از شبکه پیچیده خود استفاده می‌کند تا به صورت خودکار نام، شماره تلفن و آدرس شخص مورد نظر شناسایی شود.

شرکت گوگل اعلام کرد در ماه‌های پیش‌رو قابلیت‌های بیشتری از این سیستم عامل را معرفی می‌کند و تابستان امسال نام کامل آن اعلام می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا