اپل در حال ساخت چیزی فراتر از خودرو هوشمند

در گزارش جدید گفته شد پلتفرم ویژه اپل مخصوص حمل و نقل فقط یک خودرو نیست و تجربه نشستن در این وسیله نقلیه و سیستم‌های داخلی آن کاملا متفاوت است.

موبنا، رضا خواجه‌وند – «پروژه تیتان» که گفته می‌شود اپل بر اساس آن خودرو هوشمند خود را توسعه می‌دهد، در مقایس بزرگتر و فراتر از آنچه که همگان تا امروز تصور می‌کردند پیش می‌رود. بر اساس اطلاعاتی که خبرگزاری «بیزنس اینسایدر» امروز منتشر کرد، کوپرتینو نه تنها تصمیم به ساخت خودرو خودران دارد، بلکه تلاش می‌کند پلتفرم جامع‌تر برای حمل و نقل ارایه دهد و خدمات کاملا متفاوت و متمایز را در اختیار مردم بگذارد.

در این گزارش به طور دقیق گفته نشد که اپل روی چه سرویس‌ها و قابلیت‌هایی تمرکز کرده است. با این وجود کارشناسان توضیح دادند «اپل در حال ساخت چیزی فراتر از یک خودرو است». این اتفاق را می‌توان از سرمایه‌گذاری‌های اخیر اپل و همکاری‌های آن با شرکت‌های خودروساز متوجه شد.

اپل در حال ساخت چیزی فراتر از خودرو هوشمند

به گفته کارشناسان ارزش بازار جهانی خودرو بین ۵ تا ۱۵ میلیارد دلار خواهد بود که این رقم نسبت به ارزش جهانی صنعت IT چندین برابر بیشتر است. علاوه بر این، اپل هم‌اکنون سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای را در زمینه خودرو آغاز کرده است و در بخش‌های مختلف مرتبط با آن از جمله محیط زیستع ارتباطات و نرم‌افزارهای مخصوص خودرو فعالیت می‌کند. بر این اساس دور از ذهن نیست که اپل در آینده به یکی از قطب‌های اصلی صنعت حمل و نقل تبدیل شود.

در گزارش جدید گفته شد پلتفرم ویژه اپل مخصوص حمل و نقل فقط یک خودرو نیست و تجربه نشستن در این وسیله نقلیه و سیستم‌های داخلی آن کاملا متفاوت است. البته اپل این پروژه را کاملا محرمانه پیش می‌برد و هنوز هیچ کس به درستی نمی‌داند که در این زمینه چه اتفاقی صورت خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا