اسکن حرفه‌ای در کم‌ترین زمان ممکن

هر کدام از ما، حداقل یک بار هم که شده سعی کرده‌ایم که از گوشی خود برای اسکن مدارک یا جزواتمان استفاده کنیم و همیشه درگیر چند مشکل متداول شده‌ایم.

موبنا – بخش‌های اضافی تصویر، مشکلات مربوط به پرسپکتیو، جدا جدا بودن تصاویر و … . به نظر برای این مشکلات راه حلی وجود دارد و آن هم استفاده از یک برنامه اسکن درست و حسابی برای گوشی شماست. یکی از این برنامه‌ها که امروز به سراغ آن رفته‌ایم Quick PDF Scanner است که امکانت بسیار خوبی دراختیار کاربر خود قرار می‌دهد.

قبل از هر چیز به ظاهر برنامه بپردازیم. عالی‌ست! صفحه ابتدایی که با آخرین اسکن‌ها به مرور پر می‌شود و منوی بازشونده ساده و شیکی که گزینه‌ها در آن یک به یک قرار گرفته‌اند.  در واقع تا زمانی که اسکن را شروع نکرده‌اید به امکانات زیادی احتیاج ندارید، پس برنامه هم آنقدرها فضا را برای شما شلوغ نمی‌کند. اما درهنگام اسکن اوضاع فرق می‌کند.

پر واضح است که این برنامه از دوربین پشت گوشی یا تبلت شما برای اسکن استفاده می‌کند. در هنگام اسکن چند امکان خوب در برنامه گنجانده شده. اول اینکه  Quick PDF Scanner قابلیت تشخیص کاراکترهای بیش از ۴۹ زبان را داراست. پس وقتی شما نوشته‌ای را اسکن می‌کنید و می‌خواهید به PDF تبدیل کنید، با تبدیل عکس به نوشته در نهایت کیفیتو حجم بسیار بهتری نصیب شما خواهد شد. یکی دیگر از قابلیت‌های این برنامه پیدا کردن قاب اسناد شما در تصویر است. با این حرکت شما را از بریدن بعد از عکاسی بی‌نیاز می‌کند. تصحیح پرسپکتیو موجود در عکس هم یکی از آن کارهای بسیار خوبی ست که در این اپلیکیشن هنگام کار انجام می‌شود. زوم، فوکوس خودکار و … همگی از Quick PDF Scanner یک اسکنر سریع و کارآمد ساخته‌اند.

اما بعد از اسکن دوباره چند ابزار خوب خواهید داشت که برای نهایی کردن کار به کمکتان خواهد آمد. بخشی از آن‌ها مربوط به تصحیح رنگ و نور مربوط به اسناد است که رابطه مستقیمی با خوانا بودن مدارک پرجزییات دارد. مثل تصحیح بالان سفیدی، یا کنتراست و ایجاد افکت‌های نوری برای هرچه بهتر کردن نتیجه نهایی. از همه‌ی امکانات موقع اسکن گفتیم اما واقعیت را نمی‌شود کتمان کرد که نهایتا ایراداتی در عکس گرفته شده وجود خواهد داشت. پس ابزارهایی برای بریدن، چرخاندن، یکی کردن و … نیز وجود دارد که بتوانید از آن‌ها برای تصحیح کادربندی استفاه کنید یا اینکه چند سند را کنار هم  قرار دهید.

در نهایت و بعد از اطمینان از خوب بود اسکن‌های تدارک دیده شده به راحتی برنامه آن‌ها را به یک فایل PDF با کیفیت بالا تبدیل خواهد کرد و در همان جا به شما اجازه‌ی اشتراک‌گذاری آن با دیگران را خواهد داد.امکان ارسال فایل‌ها از طریق بلوتوث و وای‌فای و همچنین ذخیره سازی در حافظه‌های ابری همچون دراپ‌باکس و گوگل درایو نیز در برنامه گنجانده شده. پس واقعا جای هیچ حرفی باقی نمی‌ماند. Quick PDF Scanner اگر بهترین برنامه اسکن برای گوشی و تبلت نباشد، حتما جزوی از بهترین‌های این دسته است.

نقاط قوت

– ابزارهای متعدد در هنگام اسکن

– استفاده از قابلیت HDR

– ابزارهای متعدد تصحیح رنگ و نور

– امکانات مربوط به بریدن، چرخاندن و یکی کردن

– اشتراک گذاری و ذخیر در حافظه‌های ابری

– تبدیل اسناد به PDFهای بسیار با کیفیت

– امکان تشخیص کاراکترهای بیش از ۴۹ زبان (فارسی جزوی از آن‌ها نیست)

 

  • اسکن حرفه‌ای در کم‌ترین زمان ممکن
  • اسکن حرفه‌ای در کم‌ترین زمان ممکن
  • اسکن حرفه‌ای در کم‌ترین زمان ممکن
  • اسکن حرفه‌ای در کم‌ترین زمان ممکن
  • اسکن حرفه‌ای در کم‌ترین زمان ممکن
  • اسکن حرفه‌ای در کم‌ترین زمان ممکن
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا