پایان عمر اپل به عنوان یک شرکت خلاق

نویسنده کتاب زندگینامه جابز گفت اپل از نظر نوآوری و خلاقیت از شرکت‌های گوگل و آمازون عقب مانده است و در این زمینه دیگر نمی‌توان اپل را به عنوان یک شرکت نوآور معرفی کرد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – اگر زندگینامه «استیو جابز» به عنوان بنیانگذار و مدیرعامل اسبق شرکت اپل را خوانده باشید، احتمالا نام «والتر ایساکسون» نویسنده کتاب زندگینامه و خاطرات جابز به گوشتان خورده است. او هم‌اکنون مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت «آسپِن» است و از جمله افرادی محسوب می‌شود که بیشترین زمان را در کنار جابز سپری کرد و به خوبی از فعالیت‌های داخلی شرکت اپل آگاهی داشت.

به همین دلیل است که هر بار او در مورد «کوپرتینو» صحبت می‌کند، افراد با دقت به حرفایش گوش می‌دهند و او را به عنوان یک منبع موثق می‌شناسند.

ایساکسون روز گذشته با شبکه تلویزیونی «سی‌اِن‌بی‌سی» مصاحبه کرد و صحبت‌هایی را در مورد اپل و رقبایش به میان آورد. به گفته او، اپل از نظر نوآوری و خلاقیت از شرکت‌های گوگل و آمازون عقب مانده است و در این زمینه دیگر نمی‌توان اپل را به عنوان یک شرکت نوآور معرفی کرد.

او گفت: «اپل دیگر به عنوان نوآورانه‌ترین مرکز در بین شرکت‌ها محسوب نمی‌شود. با این وجود آنها خوب عمل می‌کنند. به عنوان مثال، نوآوری در زمینه دستیارهای مجزی یکی از اتفاقاتی است که گوگل و آمازون آن را عرضه کردند و اپل هیچ گامی در این زمینه برنداشت».

پایان عمر اپل به عنوان یک شرکت خلاق

یکی از نکاتی که ایساکسون به آن اشاره کرد این بود که اپل نتوانست Siri را در خانه‌های مردم وارد کند و آن را به عنوان یک ابزار کاربردی خانگی به دست مردم برساند. در مقابل Home گوگل و Echo آمازون به این شکل بین زندگی روزمره مردم رسوخ کردند. اینها دو مورد از محبوب ترین دستیاران دیجیتالی خانگی در جهان محسوب می‌شوند.

ایساکسون گفت هر دو دستگاه یاد شده را در خانه خود مورد استفاده قرار می‌دهد و البته گجت‌های دیگری را هم در زندگی روزمره به کار می‌برد که اپل در آنها دخل و تصرفی نداشته است. او همچنین توضیح داد هیچ احتمالی وجود ندارد که در کنفرانس سالانه WWDC 2017 که ماه آینده برگزار می‌شود، اپل دستیار دیجیتالی خانگی معرفی کند.

ایساکسون در پایان صحبت‌های خود به این مسئله اشاره کرد که اپل به این اتفاق نیاز ندارد که همیشه در همه موارد نوآور باشد تا بتواند موقعیت کنونی خود را حفظ کند و یک شرکت بزرگ باقی بماند. با این وجود باید توجه داشت DNA اپل به این صورت شکل گرفته است که این شرکت همواره باید در راستای نوآوری گام بردارد.

شرکت اپل چندی پیش گزارش خود را برای دومین فصل مالی ۲۰۱۷ منتشر کرد و مشخص شد در این دوره زمانی سه ماهه شرکت مذکور ۱۱.۰۳ میلیارد دلار سود به دست آورده است که در این بین موفق شده ۵۰.۷۶ میلیون دلار آیفون بفروشد و این در حالی است که بسیاری از هواداران این شرکت صبر کرده اند تا مدل جدید آیفون وارد بازار شود و آن را خریداری کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا