گوگل ۳ گوشی جدید آماده ورود به بازار کرده است

گوشی‌های «پیکسل» و «پیکسل اکس‌ال» اکتبر گذشته عرضه شدند و بر این اساس می‌توان پیش‌بینی کرد از هم‌اکنون تا زمان ورود مدل جدید آنها به بازار چند ماهی باقی مانده است.

موبنا، رضا خواجه‌وند – نخستین گوشی هوشمند با طراحی و ساخت گوگل به یک موفقیت بزرگ برای این شرکت تبدیل شد و مورد توجه کاربران قرار گرفت. سال گذشته «پیکسل» و «پیکسل اکس‌ال» گوگل به عنوان نخستین گوشی هوشمند ساخت این شرکت بزرگ وارد بازار شد و به محض ورود توانست عنوان بهترین گوشی هوشمند اندرویدی جهان را از آن خود کند.

از مهم‌ترین رقبای این گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۶ میلادی «گلکسی اس۷ سامسونگ»، «گلکسی اس۷ اِج سامسونگ»، «ال‌جی جی۵»، «موتو زد فورس موتورولا» و … بود. با این برند جدید گوگل به جمع تولیدکنندگان گوشی‌های پرچمدار پیوست و توانست وارد دور تازه رقابت شود.

از مدتی پیش خبرهایی مبنی بر عرضه مدل جدید سری گوشی‌های هوشمند «پیکسل» در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. این طور که منابع آگاه اعلام کردند این محصول با نام «پیکس ۲» وارد بازار می‌شود و البته با کد «ماسکی» در شرکت گوگل توسعه میابد. «پیکسل ۲ اکس‌ال» هم هم‌اکنون با کد «وال‌آی» مراحل پایانی توسعه را در شرکت گوگل پشت سر می‌گذارد. البته به جز دو محصول یاد شده گوگل روی یک گوشی دیگر هم کار می‌کند که با کد «تایمِن» شناخته می‌شود.

گوگل ۳ گوشی جدید آماده ورود به بازار کرده است

این گوشی هوشمند جدید امروز در مرکز استانداردسازی «گیک‌بِنچ» مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس آخرین خبرهای منتشر شده گفته شد روی این گوشی هوشمند سیستم عامل «اندروید او» نصب شده است که نسخه بعدی از سیستم عامل موبایلی گوگل محسوب می‌شود. این گوشی هوشمند به تراشه پرقدرت «اسنپدراگون ۸۳۵» مجهز شده است که هشت هسته پردازشگر ۱.۹ گیگاهرتزی اطلاعات را در آن تحلیل می‌کنند. آزمایش‌های لازم روی یکی از هسته‌های پردازشگر امتیاز ۱۸۰۴ و روی چند هسته امتیاز ۶۲۴۸ را نشان داد.

گوشی‌های «پیکسل» و «پیکسل اکس‌ال» اکتبر گذشته عرضه شدند و بر این اساس می‌توان پیش‌بینی کرد از هم‌اکنون تا زمان ورود مدل جدید آنها به بازار چند ماهی باقی مانده است. البته هنوز به درستی ماهیت گوشی هوشمند «تایمِن» مشخص نشده است و معلوم نیست این محصول همزمان با سری گوشی‌های «پیکسل» وارد بازار می‌شود یا گوگل برای آن برنامه‌ریزی‌های دیگری کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا