آفتابی یا بارانی؛ از بهترین اپلیکیشن های آب و هوا (+عکس )

تغییرات آب و هوایی در هر لحظه و هر نقطه از جهان ممکن است رخ دهد و ما از زمان شروع این تغییرات بی اطلاع هستیم. همین امر خیلی وقت ها مارا دچار دردسر می کند.

موبنا، ناهید مصیبی – پس باید به دنبال راهی باشیم تا از شرایط آب و هوایی آگاهی داشته باشیم. باید بگویم که در این زمینه علم به کمک مان آمده و برنامه هایی در این زمینه طراحی و راه اندازی شده است.
در زیر هشت مورد از بهترین برنامه های آب و هوایی برای اطلاع از تغییرات جوی را معرفی می کنیم:


آفتابی یا بارانی؛ از بهترین اپلیکیشن های آب و هوا (+عکس )۱. Weather Underground
در سال ۱۹۹۵ توسط دانشجوی دکترای هواشناسی دانشگاه میشیگان طرح ریزی شد. آنها چندین اپلیکیشن برای هر دو سیستم عامل iOS و Android عرضه کردند، ولی اصلی ترین اپلیکیشن، جامع و کاربردی تر است. این برنامه از اطلاعات بیش از ۲۵۰۰۰۰ ایستگاه هواشناسی شخصی برای کمک به پیش بینی دقیق تر و چگونگی وضعیت آب و هوایی استفاده می‌کند.
کاربران با استفاده از این اپلیکیشن، دقیق‌ترین اطلاعات پیش‌بینی آب و هوای محلی، رادار تعاملی، نقشه‌های ماهواره‌ای و هشدار آب‌ و هوای سخت را با رابط کاربری بسیار ساده و مدرن می توانند در اختیار داشته باشند. این اپلیکسشن قابل نصب روی Apple Watch بوده و شما می توانید با یک نگاه به نوتیفیکیشن آن از چگونگی وضعیت آب و هوایی اطلاع حاصل کنید. ناگفته نماند که استفاده از این اپلیکیشن رایگان است.


آفتابی یا بارانی؛ از بهترین اپلیکیشن های آب و هوا (+عکس )۲. RainAware
اگر دوست دارید کارهایتان به جای روز و هفته، ساعت به ساعت برنامه ریزی کنید؛ اپلیکیشن RainAware می تواند پاسخگوی نیاز شما در مورد آب و هوا باشد. با این نرم افزار شما می توانید از احتمال بارش باران و طوفان آگاه شوید. اینگونه که GPS خود را روشن می کنید؛ تغییر مکان و مسیر به این صورت مشخص می شود و سپس زمان تقریبی بارش باران از طریق اپلیکیشن مورد نظر برای شما ارسال می شود. برای مثال ” به احتمال ۵۰ درصد هوای امروز بارانی است و تا ۲ ساعت دیگر بارش باران آغاز می شود.”
اطلاعات آب و هوایی از طریق تصاوی راداری و ماهواره ای برای شما فرستاده می شود و شما می توانید زمان وقوع بارش را برای هر کسی که می شناسید در شبکه های اجتماعی ارسال کنید. قابل ذکر است که تغییرات آب و هوایی در این اپلیکیشن، هر دقیقه به روز رسانی می شود؛ تا از بارش ناگهانی باران و طوفان در امان باشیم. بدیهی است که شما قادر به کنترل آب و هوا نیستید، اما با کمک RainAware زمانبندی خوبی برای انجام کارهایتان می توانید داشته باشید و بدین صورت از بارش ناگهانی باران و طوفان حیرت زده نمی شوید. مخصوصا در فصل بهار…


آفتابی یا بارانی؛ از بهترین اپلیکیشن های آب و هوا (+عکس )۳. Hurricane Tracker
با تغییر فصل هوا گرمتر و روزها طولانی تر می شود و به دنبال آن گذراندن تعطیلات در ساحل نیز لذت بخش خواهد شد. اما با گرم تر شدن هوا، آب ها نیز گرم می شوند و با این تغییر شرایط لازم برای برخی پدیده های آب و هوایی زمین فراهم می شود؛ مانند: طوفان های شدید. چنین هوایی حتی هواشناسان را نیز بهت زده می کند و همانطور که خودتان می دانید این طوفان ها به طرز عجیبی مرگبار هستند.
این دلیلی است که ما از اپلیکیشن Hurricane Tracker استفاده می کنیم. شما می توانید اطلاعات این اپلیکیشن را پیگیری کنید و از وقوع چنین طوفان هایی آگاهی یابید و مدت زمان اقامت خود را در شهر های ساحلی تغییر دهید. حدود ۷ سال از عمر این اپلیکیشن می گذرد و به عنوان یک ابزار قابل اعتماد در حفظ جان شما، شناخته شده است. اپلیکیشن Hurricane Tracker خلیج مکزیک، دریای کارائیب، اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام شرقی را نیز تحت پوشش خود دارد. آگاهی از وقوع طوفان در فصل های طوفانی ضروری است و این بسیار غیر عاقلانه است که از ابزارهای لازم وضروری برای در امان نگه داشتن جان خود استفاده نکنید.


آفتابی یا بارانی؛ از بهترین اپلیکیشن های آب و هوا (+عکس )۴. Accuweather
Accuweather یکی از بهترین و حرفه ای ترین برنامه های آب و هوا است که امکانات فراوانی را به کاربران خود ارائه می کند. به کمک این برنامه می توانید به اطلاعات کاملی از وضع آب و هوای فعلی و آینده محل سکونت خود و دیگر نقاط دنیا دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید از طریق AccUcast مشاهدات وضعیت آب و هوایی را به اشتراک بگذارید. ویژگی دیگر این اپلیکیشن MinuteCast است که شما را در جریان پیش بینی دقیقه به دقیقه وضعیت آب و هوا، طی دو ساعت آینده قرار می دهد.
نمای راداری این اپلیکیشن اطلاعات خوبی راجع به زمان و مکان وقوع طوفان ها و شدت آن به کاربر می دهد. علاوه بر تمام این ویژگی ها، شما قادر به مشاهده پیش بینی وضعیت آب و هوا تا ۱۵ روز آینده نیز هستید. در ضمن این اپلیکیشن قابلیت نمایش فایل های ویدیویی آب و هوایی برای مناطق مختلف را داراست. به طور خلاصه، این برنامه آب و هوایی بیشتر از آن چیزی که شما مایل به شنیدن آن هستید، اطلاعات در اختیار شما قرار نمی دهد.


آفتابی یا بارانی؛ از بهترین اپلیکیشن های آب و هوا (+عکس )۵. Noaa Weather Radar
NOAAمخفف اداره ملی اقیانوسی و جوی است. در واقع یک آژانس علمی- پژوهشی است که زیر نظر وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا فعالیت می‌کند. بدیهی است که این اداره روی شرایط اقیانوسی تمرکز داشته باشد، ولی به عنوان یک آژانس تحقیقاتی نیز عمل می کند و اطلاعات مربوط به تغییرات آب و هوایی را در اختیار عموم قرار می دهد. NOAA در سال ۱۹۷۰ در دوران نیکسون تاسیس شد و از آن زمان یکی از مراکز پیشگام در عرصه پیش بینی وضع هوا بوده است. نیازی به گفتن نیست، که اطلاعات این ایستگاه آب و هوایی حرفه ای متناسب با درک عموم مردم در اپلیکیشن Noaa Weather Radarبرایشان نمایش داده می شود.
از دیگر ویژگی های خاص و فوق العاده Noaa Weather سیستم رادار پیشرفته به کار رفته شده در آن است؛ این رادار هوشمند می تواند حرکت توده های سرد و گرم را در جای جای نقاط دنیا به شما نشان دهد. اطلاعات دریافتی توسط برنامه از طریق جی پی اس صورت می گیرد و پس از شناسایی مکان شما به سرعت اطلاعات آب و هوایی به نمایش در می آیند. سیستم هوشمند پیش بینی آب و هوای ۲۴ ساعت و یک هفته آینده باعث می شود تا بتوانید تمامی فعالیت های خود را مطابق با شرایط آب و هوایی تنظیم کنید. به علاوه این اپلیکیشن اطلاعاتی همانند درجه دمای هوا، میزان رطوبت، جهت وزش باد، احتمال بارش ها و… را به راحتی در اختیار شما قرار می دهد.


آفتابی یا بارانی؛ از بهترین اپلیکیشن های آب و هوا (+عکس )۶. Weather Live
انیمیشن های به کار رفته در این برنامه فوق العاده زیبا بوده و شما می توانید از آنها روی صفحه اصلی گوشی همراه خود استفاده کنید تا دسترسی سریع به قسمت هواشناسی برنامه داشته باشید و لازم نباشد تا هر بار برای دیدن وضعیت جوی به برنامه مراجعه کنید. در حال حاضر این اپلیکیشن برای سیستم عامل iOS 10 بهینه سازی شده است. این که آیا آب و هوای بیرون بارانی است یا آفتابی، گرم است یا سرد، Weather Live شما را از شرایط فعلی آب و هوا و پیش بینی در شهرستان خود و مکان های مختلف در سراسر جهان مطلع می کند. طراحی بی نظیر این اپلیکیشن شما را قادر می سازد تا وضعیت آب و هوایی را به طرزی جادویی و زنده بر روی صفحه نمایش دستگاه خود مشاهده کنید.
از قابلیت اصلی این اپلیکیشن می توان به امکان پیش بینی ۷ روزه و ۲۴ ساعته وضعیت آب و هوایی شهر ها اشاره داشت. قابل ذکز است جزئیاتی مانند جهت باد، سرعت، درجه حرارت، رطوبت و فشار هوا را نیز در این اپلیکیشن می توان مشاهده کرد. در آخر باید بگویم شما می توانید اطلاعات آب و هوایی مکان های مختلف را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.


آفتابی یا بارانی؛ از بهترین اپلیکیشن های آب و هوا (+عکس )۷. Dark Sky
می خواهید به پیاده روی بروید و یا در اطراف شهر قدمی بزنید؛ ولی با توجه به تصویر بالا که احتمال بارش باران در طول روز را نشان می دهد، نمی توانید به هیچ کدامیک از کارهای بالا برسید؛ زیرا از زمان دقیق بارندگی آگاهی ندارید. برای حل این مشکل اپلیکیشن Dark Sky به کمک ما آمده است تا از بارش برف و باران از یک ساعت قبل اطلاع پیدا کنیم. این اپلیکیشن محل دقیق شما را با استفاده از GPS تشخیص می‌دهد و شما می توانید لحظه به لحظه به مدت یک ساعت و بعد از آن ساعت به ساعت برای یک هفته از وضعیت آب و هوایی آن محدوده مطلع شوید. در این اپلیکیشن شما می توانید علاوه بر چک کردن وضعیت کنونی آب و هوا، از شرایط آب و هوایی گذشته و آینده نیز اطلاع پیدا کنید.
همچنین می‌توانید تغییرات کلی وضعیت آب و هوا، برای ۲۴ ساعت آینده را هم روی نموداری مجزا ببینید. نمودار پیش‌بینی وضعیت آب و هوا در اپلیکیشن Dark Sky مواردی نظیر دما، احتمال بارش، سرعت و جهت باد، میزان رطوبت را شامل می‌شود.


آفتابی یا بارانی؛ از بهترین اپلیکیشن های آب و هوا (+عکس )۸. American Red Cross First Aid
گاهی اوقات بدون داشتن اطلاع قبلی از زمان حوادث طبیعی، فجایای وحشتناکی به وقوع می پیوندد. این حوادث می تواند در قالب زمین لرزه، کولاک زمستانی، سیل و یا گردباد رخ دهد. اما به هر صورت، نمی توان نبود برق، آب آشامیدنی سالم، غذا و حتی مکانی مناسب برای اسکان را بعد از وقوع این حوادث نادیده گرفت. ارگانی که همیشه آماده کمک و ارائه تدارکات لازم برای افرادی که دچار چنین حوادث طبیعی شده اند، صلیب سرخ آمریکا است. این دلیل کافی است تا نصب این اپلیکیشن را روی گوشی خود جدی بگیرید.
این برنامه یک منبع با ارزش برای کمک به افراد است. ساخت یک کیت اضطراری، آموزش کمک های اولیه، و دسترسی به تمام مطالب از قبل نصب شده، حتی بدون اتصال به اینترنت از مزیت های این اپلیکیشن است. اگر تنها یک برنامه برای حفظ زندگی تان وجود دارد، قطعا American Red Cross First Aid، همان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا