معرفی بازی: Find A Way

همان‌طور که از نام Find a Way نیز کاملاً هویداست، شما در این بازی باید مسیری را از میان تعدادی نقطه‌ی روی صفحه پیدا کنید، به نحوی که از تمامی نقطه‌های خالی موجود در صفحه نیز استفاده کرده باشید.

موبنا – حالا فکر می‌کنید چقدر در پیدا کردن راه و مسیر خبره‌اید؟ آیا به خیال خود کارتان خیلی درست است و تنها یک نگاه کوچک انداختن به صفحه بازی برای‌تان کافی است؟ خب اگر این‌طور فکر می‌کنید، باید بگوییم که سخت در اشتباهید! راه را پیدا کن به شدت عنوان گول‌زننده‌ای است! شاید با ورود به بازی فکر کنید بازهم با یکی از بازی‌های معمول این سبک رو به رو شده‌اید که تنها لازم است با چهار بار بالا و پایین کردن صفحه، راه را پیدا کنید؛ ولی باید بگوییم که در این بازی با چالشی سخت‌تر رو به رو هستید! در ادامه با ما همراه باشید.

 مرور بازی:

همان‌طور که گفتیم، در این بازی شما با یک صفحه و تعدادی نقطه سر و کار دارید. این نقاط که به رنگ خاکستری نمایش داده شده‌اند، درواقع مسیر شما را تشکیل می‌دهند. حالا شما باید این نقاط را جوری به هم وصل کنید که در نهایت تمام نقاط صفحه به هم وصل شده باشند.

برای این‌کار تنها لازم است روی نقاط خاکستری رنگ کلیک کرده و یا انگشت خود را روی آن بکشید تا دو نقطه به هم متصل شوند. برای اتصال نقطه‌ها تنها می‌توانید از خطوط افقی و عمودی استفاده کنید، خطوط مورب در این بازی جواب نمی‌دهند!

معرفی بازی: Find A Way

شاید تا به اینجا روند بازی بسیار ساده به نظر رسد! اما عجله نکنید! شما در این بازی دشمنان بدجنسی هم دارید که مانع کار شما می‌شوند. این دشمنان کسی نیستند جز مربع‌های مشکی رنگ! شما برای ادامه مسیر خود نمی‌توانید از اتصال دایره‌ها به مربع‌های مشکی استفاده کنید؛ تنها راه شما در برخورد با این مربع‌ها دور زدن آن‌هاست.

این بازی از دو بخش Dot’s Journey و Dot Infinity تشکیل شده که متاسفانه در نسخه رایگان این بازی شما تنها به همان حالت اول یا Dot’s Journey دسترسی خواهید داشت. البته اصلاً جای نگرانی نیست، در همین بخش نیز آن‌قدر تعداد مراحل زیاد است که حالا حالاها باید نقطه به هم وصل کنید! شاید باورتان نشود ولی در این بازی با چیزی بیش از ششصد مرحله مختلف رو به رو خواهید شد! این ششصد مرحله در چهار گروه ۱۶۰ مرحله‌ای دسته‌بندی شده‌اند که هرکدام از این دسته‌بندی‌ها، طراحی و تم رنگی منحصر به فرد خود را دارند. البته در گیم‌پلی و روند کلی بازی، این دسته‌بندی‌ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

معرفی بازی: Find A Way

برای ایجاد تنوع در محیط کمی تکراری و فقط کمی خسته‌کننده بازی، سازندگان قسمتی به نام Dot Studio در بازی قرار داده‌اند؛ شما می‌توانید با مراجعه به این قسمت از میان استیکرهای موجود که تصاویر مختلفی از زامبی گرفته تا پروانه و همبرگر و … را شامل می‌شود، یکی را انتخاب کرده و جایگزین نقطه‌های ساده بازی کنید. البته زیاد خوشحال نشوید، استفاده از این قسمت تنها برای کاربرانی که نسخهPremium  بازی را تهیه کرده‌اند، در دسترس خواهد بود.

Find a Way  گیم پلی ساده و در عین حال پیچیده‌ای دارد. ساده از آن لحاظ که شما کاری جز وصل کردن نقاط در این بازی نخواهید داشت. سخت هم که خب برای پیدا کردن مسیر مطمئناً گاهی به مشکل اساسی برخواهید خورد! خلاصه هر چه نباشد با یک عنوان فکری طرف هستید!

معرفی بازی: Find A Way

طراحی محیط بازی چیز آن‌چنان دندان‌گیری به بازیکن ارائه نمی‌کند، اما خب در حد استانداردهای گرافیک و طراحی معمول بازی، قابل قبول است. متاسفانه یا خوشبختانه در طول کل مراحل نیز تنها با یک ترک موسیقی رو به رو می‌شوید.

برای نتیجه‌گیری نهایی هم بهتر است خیال‌تان را راحت کنیم که با یک بازی سخت و چالش برانگیز رو به رو هستید! عنوانی که به همین راحتی‌ها نمی‌شود از پسش برآمد. پس توصیه می‌کنیم اگر از طرفداران بازی‌های فکری جدی هستید، به هیچ وجه تجربه این عنوان را از دست ندهید!

  • معرفی بازی: Find A Way
  • معرفی بازی: Find A Way
  • معرفی بازی: Find A Way
  • معرفی بازی: Find A Way
  • معرفی بازی: Find A Way
  • معرفی بازی: Find A Way
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا