فروش کروم‌بوک افزایش یافت، فروش ویندوز کاهش

در سال گذشته در مجموع ۹.۴ میلیون کروم‌بوک در جهان فروخته شد که این رقم نسبت به ۶.۸ میلیون کروم‌بوک فروخته شده در سال ۲۰۱۵ میلادی بیشتر بود.

موبنا، رضا خواجه‌وند – هر روز که می‌گذرد وضعیت بازار جهانی رایانه‌های شخصی بدتر می‌شود و فروش آنها کاهش میابد. با این وجود لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک همچنان بازار خوبی را در اختیار دارند و طی سال ۲۰۱۶ میلادی توانسته‌اند سهم بیشتری از بازار جهانی رایانه‌های شخصی ویندوزی در مراکز آموزشی را به خود اختصاص دهند.

عرضه جهانی کروم‌بوک در سال ۲۰۱۶ میلادی رشد ۳۸ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۵ تجربه کرد. مرکز تحقیقاتی گارتنر گزارش داد در سال گذشته در مجموع ۹.۴ میلیون کروم‌بوک در جهان فروخته شد که این رقم نسبت به ۶.۸ میلیون کروم‌بوک فروخته شده در سال ۲۰۱۵ میلادی بیشتر بود.

البته این رقم در مقابل تعداد رایانه‌های ویندوزی فروخته شده چندان قابل ملاحظه نیست. با این وجود کروم‌بوک توانست بازار خود را رونق دهد و در مقابل بازار جهانی رایانه‌های شخصی در دوره زمانی مشابه سیر نزولی را دنبال کرد. طی سال ۲۰۱۶ میلادی در مجموع ۲۷۰ میلیون دستگاه رایانه شخصی در جهان فروخته شد که به گفته گارتنر این رقم نسبت به تعداد رایانه‌های فروخته شده در سال قبل از آن کاهش ۶.۲ درصدی را تجربه کرد.

فروش کروم‌بوک افزایش یافت، فروش ویندوز کاهش

به هر حال ۲۰۱۶ بهترین سال برای فروش رایانه‌های کروم‌بوک در تاریخ بود. گارتنر همچنین پیش‌بینی کرد در سال ۲۰۱۷ میلادی هم فروش این رایانه‌ها افزایش میابد.

این مرکز تحقیقاتی توضیح داد امسال در مجموع ۱۰.۹ میلیون دستگاه لپ‌تاپ کروم‌بوک در جهان فروخته می‌شود که رقم یاد شده رشد ۱۶.۳ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۶ نشان خواهد داد. در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز عرضه این رایانه‌ها با رشد ۸.۶ درصدی به ۱۱.۹ میلیون دستگاه خواهد رسید.

مرکز تحقیقاتی آی‌دی‌سی نیز در یک گزارش مجزا اعلام کرد رایانه‌های کروم‌بوک طی چند سال پیش‌رو رشد دو رقمی را تجربه می‌کنند. بیشتر رایانه‌های کروم‌بوک در کلاس‌های درس آمریکا، کشورهای شمالی، استرالیا و نیوزیلند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دکمه بازگشت به بالا