چقدر احتمال دارد اپل شرکت‌های نتفلیکس و دیزنی را بخرد؟

بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته ۴۰ درصد احتمال دارد این واگذاری صورت گیرد و اپل شرکت تولیدکننده محتوای ویدیویی نتفلیکس را بخرد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – مدیرعامل شرکت اپل با ۲۵۶ میلیارد دلار پول نقدی که در دست دارد یکی از سخت‌ترین مشاغل دنیا را در اختیار گرفته است و هر تصمیمی که برای این پول‌ها بگیرد می‌تواند به صورت مستقیم روی اقتصاد آمریکا و دیگر کشورهای جهان تاثیر بگذارد. سهامداران اپل تمایل دارند میزان این پول نقد کاهش یابد و در عوض اپل با به کار گرفتن آن فرصت‌های شغلی جدید ایجاد کند.

شرکت اپل بر اساس آخرین تصمیمات خود اعلام کرده است که در نظر دارد ۲۱۱.۲ میلیارد دلار برای بازخرید سهام خود پرداخت کند و هم‌اکنون پیش‌بینی شده است که ۵۰ میلیارد دلار دیگر هم به این رقم اضافه می‌شود. فضل گذشته اپل بیش از ۱۰ میلیارد دلار به سرمایه‌گذاران خود بازگرداند که این رقم در قالب ۳.۲ میلیارد دلار مجزا و ۷ میلیارد دلار خرید سهام ارایه شد.

برخی کارشناسان اقتصادی می‌گویند اپل با این میزان پول نقد باید یک خرید بزرگ انجام دهد. روزنامه نیویورک‌تایمز امروز گزارشی را با همین مضمون با تیتر زیر منتشر کرد: «مشکل بزرگ در اختیار داشتن پول نقد بسیار زیاد». در این گزارش گفته شد که اگر مالیات‌ها ۱۰ درصد کاهش پیدا کند اپل این فرصت را به دست می‌آورد تا پول یاد شده را به خاک آمریکا برگرداند. این اتفاق به شرکت اپل امکان می‌دهد ۹۰ درصد از پول‌های نقد خود را که در خارج از مرزهای آمریکا به سر می‌برند وارد این کشور کند.

چقدر احتمال دارد اپل شرکت‌های نتفلیکس و دیزنی را بخرد؟

در این میان «جیم سوا» نویسنده گزارش مذکور آرزوهای اپل برای خرج کردن این پول را هم نوشته است. او می‌گوید که اپل و سهامدارانش برای این پول نقشه‌هایی کشیده‌اند و در مجموع ۷ هدف بزرگ برای خرج کردن این پول در نظر گرفته شده است. نخستین و مهم‌ترین هدف اپل این است که «نتفلیکس» به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین شرکت‌های توسعه دهنده خدمات ویدیویی را بخرد. بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته ۴۰ درصد احتمال دارد این واگذاری صورت گیرد.

هدف بعدی اپل خرید شرکت دیزنی است. کارشناسان می‌گویند حدود ۲۵ درصد احتمال دارد که اپل این خرید را انجام دهد تا دیزنی به یکی از زیرمجموعه‌های آن تبدیل شود.

از دیگر شرکت‌هایی که اپل تمایل به خرید آنها دارد می‌توان به Hulu، «اکتیویژن بلیزارد»، «الکترونیک آرتس»، «تِیک-تو اینترکتیو» و «تِسلا» اشاره کرد. احتمال خرید این شرکت‌ها توسط اپل ۱۰ درصد یا کمتر است.

بهترین کاری که اپل با پول‌های نقد خود می‌تواند انجام دهد این است که یک‌سوم آنها را وارد خاک آمریکا کند و از این طریق یک خرید بزرگ انجام دهد. مابقی پول‌ها هم می‌توانند برای خریدهای دیگر در خارج‌ از آمریکا به کار گرفته شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا