آیپد باز هم محبوب‌ترین تبلت جهان شد

در سه ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی آیپد محبوب‌ترین تبلت در بازار جهانی بود و در طول این دوره زمانی ۸.۹ میلیون دستگاه رایانه لوحی مبتنی بر سیستم عامل آی‌او‌اِس به فروش رسید.

موبنا، رضا خواجه‌وند – اگر چه در فصل نخست سال جاری میلادی میزان عرضه جهانی تبلت‌های آیپد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد کاهش یافت، با این وجود باز هم اپل موفق شد عنوان بزرگترین تولیدکننده رایانه‌های لوحی در جهان را به خود اختصاص دهد.

در سه ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی آیپد محبوب‌ترین تبلت در بازار جهانی بود و این طور که آخرین گزارش‌های رسمی نشان داد، در طول این دوره زمانی ۸.۹ میلیون دستگاه رایانه لوحی مبتنی بر سیستم عامل آی‌او‌اِس به فروش رسید. البته در سه ماه نخست سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۰.۳ میلیون دستگاه آیپد فروخته شده بود که این اتفاق نشان داد اپل در فصل مذکور چندان هم موفق نبوده است.

آیپد هم‌اکنون ۲۴.۶ درصد از بازار جهانی رایانه‌های لوحی را در دست دارد. برای اپل این سیزدهمین فصل متوالی بوده که از فروش آیپد کاسته شده است و البته در این میان به واسطه عرضه «آیپد پرو» اپل توانسته است حاکمیت خود را بر بازار جهانی حفظ کند.

آیپد باز هم محبوب‌ترین تبلت جهان شد

سامسونگ که در رتبه دوم این لیست ایستاده است در سه ماه نخست امسال ۶ میلیون دستگاه تبلت فروخت که البته این شرکت کره‌ای هم با کاهش فروش ۱.۱ درصدی رایانه‌های لوحی خود ماجه شد. سامسونگ هم‌اکنون ۱۶.۵ درصد از بازار جهانی رایانه‌های لوحی را در دست دارد. سال قبل سهم سامسونگ از بازار جهانی تبلت‌ها ۱۰.۷ درصد کمتر بود که امسال رقم مذکور به ۸.۱ درصد کاهش یافته است.

شرکت چینی هوواوی در این دوره زمانی توانست بهترین فصل را نسبت به رقبا پشت‌سر بگذارد و بر فروش تبلت‌های خود بیافزاید. هوواوی در رتبه سوم این لیست قرار گرفت و در مجموع ۲.۷ میلیون تبلت با برند این شرکت به فروش رسید. این شرکت در مجموع موفق شد فروش رایانه‌های لوحی خود را نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۳۱.۷ درصد افزایش دهد. هوواوی هم‌اکنون ۷.۴ درصد از بازار جهانی تبلت‌ها را در دست دارد.

در این لیست آمازون با تصاحب سهم ۶ درصدی از بازار جهانی و فروش ۲.۲ میلیون دستگاه تبلت رتبه چهارم را به خود اختصاص داد و پنجمین شرکت در لیست مذکور هم لنوو بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا