مدیرعامل مایکروسافت: گوشی‌های جدید ویندوز فونی در راه است

«ساتیا نادلا» مدیرعامل مایکروسافت طی مصاحبه‌ای که با مرکز «مارکت‌پلِیس» انجام داده بود اعلام کرد که شرکت او به بازار جهانی سخت‌افزارهای موبایلی برمی‌گردد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – چند روز قبل رسانه‌های خبری مبتنی بر گزارش ۱۰Q مایکروسافت که به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) تحویل داده شده بود اشاره کردند و توضیح دادند «زمان مرگ ویندوز فون» فرا رسیده است. در بخشی از این گزارش لیست فعالیت‌های اصلی مایکروسافت آورده شده بود و در بین آنها ویندوز فون هیچ جایی نداشت و این مسئله نشان می‌داد سیستم عامل مذکور از اولویت‌های غول نرم‌افزاری جهان خارج شده است.

ویندوز فون هم‌اکنون سهم بسیار اندکی از بازار جهانی را در اختیار دارد و برند لومیا که مایکروسافت از سال ۲۰۱۵ به بعد روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند نتوانسته است نزد مردم محبوبیت زیادی را به دست آورد. لازم به ذکر است شرکت‌های همکار از جمله اچ‌پی و آلکاتل نیز سرمایه‌گذاری روی سیستم عامل «ویندوز ۱۰ موبایل» را هم کنار گذشته‌اند و عملا در این زمینه هیچ اتفاقی صورت نمی‌گیرد.

با این وجود «ساتیا نادلا» مدیرعامل مایکروسافت طی مصاحبه‌ای که با مرکز «مارکت‌پلِیس» انجام داده بود اعلام کرد که شرکت او به بازار جهانی سخت‌افزارهای موبایلی برمی‌گردد و بار دیگر گوشی هوشمند تولید می‌کند. او اعلام کرد که در این زمینه قرار است برند جدید معرفی شود که احتمالا همان طور که از قبل پیش‌بینی شده بود سری گوشی‌های «سرفیس» به تولید می‌رسد.

مدیرعامل مایکروسافت: گوشی‌های جدید ویندوز فونی در راه است

مدیرعامل مایکروسافت همچنین توضیح داد که شرکت مذکور همچنان در این بازار حضور دارد و در مقابل خود اندروید و آی‌او‌اِس را می‌بیند. البته حق امتیازهای فراوانی از اندروید در اختیار مایکروسافت است که می‌تواند از آنها برای توسعه فعالیت‌های خود استفاده کند.

نادلا در زمینه سخت‌افزار به صورت کاملا صریح اظهار داشت که مایکروسافت به دنبال اتفاقات جدید می‌گردد. او گفت: «اگر از ما بپرسید که قرار است گوشی‌های بیشتری تولید کنیم پاسخ خواهم داد که گوشی‌های بیشتری را تولید خواهیم کرد. با این وجود محصولات جدید ما با گوشی هایی که هم‌اکنون می‌بینید متفاوت است».

منابع آگاه در آخرین گمانه‌زنی‌های خود گفته‌اند که مایکروسافت قصد دارد گوشی هوشمند «سرفیس فون» را مبتنی بر پردازنده‌های «اِی‌آراِم» تولید کند و بنابراین گوشی‌های مذکور می توانند اپلیکیشن‌های ویندوز ۱۰ را هم به راحتی اجرا کنند. البته چنین محصولی تا سال ۲۰۲۰ به تولید انبوه نمی‌رسد. در مجموع با صحبت‌های جدیدی که نادلا انجام داده است می‌توان نتیجه گرفت که هنوز زمان مرگ ویندوز فون فرا نرسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا