احمدی‌ن‍ژاد نسل‌کشی كرد؛ چطور به‌راحتی تبرئه شود؟

راضي نشد گفت و گو را بدون انتقاد از دولت احمدي نژاد و آسيب‌هايي كه به بخش كشاورزي زده است، آغاز كند. براي مثال در واكنش به اين پرسش كه‌: طي سال‌هاي گذشته شايد به حد كافي خرابي‌هاي دولت احمدي‌نژاد در اقتصاد و به‌خصوص در بخش كشاورزي نمايان شده است، لطفا شما ارزيابي خودتان را …

راضي نشد گفت و گو را بدون انتقاد از دولت احمدي نژاد و آسيب‌هايي كه به بخش كشاورزي زده است، آغاز كند. براي مثال در واكنش به اين پرسش كه‌: طي سال‌هاي گذشته شايد به حد كافي خرابي‌هاي دولت احمدي‌نژاد در اقتصاد و به‌خصوص در بخش كشاورزي نمايان شده است، لطفا شما ارزيابي خودتان را از سياست‌هاي دولت يازدهم در بخش كشاورزي بفرماييد، گفت : “چطور ممكن است احمدي نژاد از آن ۷۵ ميليارد متر مكعب اضافه برداشتي كه از آب‌هاي زيرزميني كرد و دشت‌هاي ايران را كشت، به راحتي تبرئه شود؟” دكترعيسي كلانتري وزير اسبق كشاورزي و دبيركل خانه كشاورز در ميان صحبت‌هايش بارها تاكيد كرد: نسل‌هاي آينده احمدي نژاد را به خاطر صدماتي كه به منابع آب و خاك اين سرزمين زده است نفرين خواهند كرد. كلانتري بدون جبران خرابي‌هاي هشت سال گذشته در حوزه كشاورزي هيچ آينده اي را براي اين بخش متصور نيست. به همين دليل پاسخ هر پرسشي از وي در خصوص تصميمات آينده در بخش كشاورزي و ارزيابي سياست‌هاي دولت يازدهم برگشت داده شد به اما و اگرهاي جبران خسارت‌هاي دولت احمدي نژاد در اين بخش. آنچه در پي مي‌آيد مشروح گفت و گوي «قانون» با وزير كشاورزي دولت‌های میر حسین موسوی ، سازندگی و اصلاحات است :

در چند سال گذشته به حد كافي از خرابي‌هاي دولت نهم ودهم در اقتصاد و به‌خصوص در حوزه كشاورزي گفته شده است. حالا مي‌خواستم ارزيابي شما را از سياست‌هاي دولت يازدهم و تاثير آن بر بخش كشاورزي كشور بدانم.

ارزيابي من اين است دولت يازدهم هرچقدر تلاش كند باز هم نخواهد توانست خراب كاري‌هاي دولت نهم و دهم را در اين دو سال باقي مانده از عمر دولت يازدهم جبران كند. هشت سال تخريبي كه در بخش اقتصادي كشور و به‌خصوص در حوزه كشاورزي به وجود آمد در تاريخ ايران بي سابقه بود و بي انصافي است اگر فكر كنيم دولت يازدهم تنها در يك سال و نيم بتواند بر تمام اين ويراني‌ها پيروزشود.

پس بيشتر در خصوص خسارات ناشي از سياست‌هاي نادرست احمدي نژاد در بخش كشاورزي ايران توضيح دهيد.

فقط دردولت نهم و دهم به رياست محمود احمدي‌نژاد ۷۵ ميليارد متر مكعب آب شيرين اضافی و بدون پشتوانه از منابع آب زيرزميني كشور برداشته شده است. اين حجم اضافه برداشت به اندازه بيش از دو برابر كل برداشت اضافی آب در ۲۷ سال قبل از خودش بوده است. اينها فقط يك سري آمار و ارقام نيستند، اين يك خسارت تاريخي است كه به منابع كشور وارد شده است. در مقابل اما كوچك‌ترين اقدامي‌براي بهره وري و حفاظت از سرمايه‌هاي پايه كشاورزي در كشور صورت نگرفته است .چطور مي‌شود از دولت احمدي نژاد حرفي نزد ؟ همه چيز به تاراج رفته و بازگرداندن اين سرمايه‌ها سال‌ها سرمايه گذاري و تلاش مي‌خواهد .

سلامت نیوز: احمدی‌ن‍ژاد نسل‌کشی كرد؛ چطور به‌راحتی تبرئه شود؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا