اپل ساعتی ۳.۶ میلیون دلار پول درمی‌آورد

این طور که خبرهای جدید منتشر شده در مرکز «مارکت‌واچ» نشان می‌دهد، ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه نقدی اپل از مجموع ذخایر ارزی خارجی دو کشور بریتانیا و کانادا هم بیشتر است.

موبنا، رضا خواجه‌وند – پیش‌بینی شده است که امروز شرکت اپل گزارش رسمی خود مربوط به دومین فصل از سال مالی جاری را منتشر کند. در گزارش مذکور این شرکت بزرگ فناوری اعلام خواهد کرد که بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار پول نقد دارد. باید اعتراف کرد این رقم حتی برای شرکت اپل هم بسیار زیاد است و مدیریت و درست خرج کردن آن یک مشکل کاملا جدی محسوب می‌شود.

این طور که خبرهای جدید منتشر شده در مرکز «مارکت‌واچ» نشان می‌دهد، ۲۵۰ میلیارد دلار از مجموع ذخایر ارزی خارجی دو کشور بریتانیا و کانادا هم بیشتر است. البته به صورت دیگر هم می‌توان این رقم را بررسی کرد. با ارزش کنونی سرمایه‌های اپل می‌توان تمام سهام شرکت‌های «والمارت» و «پراکتر و گمبل» را یکجا خرید و باز هم پول برای خرج کردن داشت.

برای اپل تنها چهار و نیم سال طول کشید تا بتواند مجموع سرمایه‌های خود را دو برابر کند. در طول فصل نخست سال مالی ۲۰۱۷ شرکت اپل موفق شد هر ساعت ۳.۶ میلیون دلار به مجموع پول‌های نقد خود اضافه کند. با این تفاسیر مجموع سرمایه‌های نقدی اپل در پایان دسامبر گذشته به ۲۴۶.۰۹ میلیارد دلار رسید. البته ۹۰ درصد این پول در بانک‌های خارج از مرزهای آمریکا ذخیره شده است و بر این اساس می‌توان گفت اپل از جمله شرکت‌هایی محسوب می‌شود که از طرح ترامپ برای حذف مالیات و انتقال فعالیت‌های کارخانه‌ای به داخل آمریکا بیشترین استفاده را می‌برد.

این شرکت آمریکایی در حال با قوانین کنونی موظف است ۳۵ درصد از پولی که وارد این کشور می‌کند را به عنوان مالیات پرداخت کند. با این وجود اگر قوانین وضع شده توسط ترامپ عملیاتی شود اپل به جای رقم مذکور تنها ۱۰ درصد می‌پردازد. «تیم کوک» مدیرعامل اپل و «لوکا مائستری» مدیر مالی اپل علاقه فراوانی را به طرح جدید ترامپ نشان داده‌اند و پیش‌بینی می‌کنند که اجرای آن مزایای فراوانی را برای اقتصاد آمریکا به همراه می‌آورد.

اپل ساعتی ۳.۶ میلیون دلار پول درمی‌آورد

با داشتن این میزان سرمایه نقدی سهامداران اپل می‌توانند درخواست کنند بخشی از این پول‌ها در اختیار آنها گذاشته شود و بر اساس آخرین آمار موجود هم‌اکنون هر سهام اپل به قیمت ۵۷ سنت در بازار بورس آمریکا خرید و فروش می‌شود. بر اساس گزارش‌های منتشر شده ارزش سهام اپل به طور میانگین سالانه رشد ۱.۶ درصدی را تجربه می‌کند و هم‌اکنون شایعاتی منتشر شده است که نشان می‌دهد اپل تصمیم دارد با پول‌های خود در خارج از مرزهای آمریکا مرکز توسعه تراشه‌های توشیبا را در کشور ژاپن خریداری کند.

بر اساس این شایعات همچنین اعلام شده است که شرکت «فاکسکان» به عنوان مرکز مونتاژ گوشی‌های هوشمند آیفون تصمیم دارد برای خرید واحد توسعه تراشه‌های توشیبا با اپل همکاری کند. اگر این خبرها درست باشد اپل چندین میلیارد دلار در این شرکتی قرار است به عنوان بخشی از «فاکسکان» به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد سرمایه‌گذاری کند و از این طریق ۲۰ درصد سهام آن را در اختیار داشته باشد.

علاوه بر این «رابرت نیکولاس» که مدیریت یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ وابسته به اپل را برعهده دارد توضیح داد که تولیدکننده گوشی‌های آیفون تصمیم گرفته است با پرداخت ۶۵ میلیارد دلار شرکت «نِتفلیکس» را بخرد. او توضیح داد این خرید بزرگ به اپل امکان می‌دهد تا بتواند بزرگترین مرکز ارایه دهنده سرویس پخش محتوای رسانه‌ای جهان را در اختیار بگیرد و چنین خدماتی را از صفر راه‌اندازی نکند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا